• Sanne182

    Psykologi 1

    Jag läser psykologi 1 på distans via hermods och har fastnat på sista uppdraget. Tänkte därför kolla om någon här kan hjälpa mig att eventuellt komma igång då det står helt stilla för mig. 


    Frågar lyder såhär: 


    ?The Black Reaper? är ett stort kriminellt MC-gäng. De sysslar med olagliga affärer som rör droger, vapenhandel, indrivning och prostitution. Gänget har många olika avdelningar i hela världen, och totalt ett tusental medlemmar. Den här gruppen är farlig för sin omgivning då den åtskilliga gånger har varit inblandad i mord, misshandel, hot och skadegörelse. Ganska få medlemmar har dock blivit dömda för brott av rättsväsendet, och de som faktiskt har dömts befinner sig lågt ner i gängets hierarki".


     


    Fundera kring den här fiktiva gruppen och den omgivningen som i olika sammanhang stöter på gruppens medlemmar. Resonera kring socialpsykologiska uttryck och processer:


    a) för de individuella medlemmarna


    b) inom gruppen och 


    c) mellan the Black Reaper och det övriga samhället 

  • Svar på tråden Psykologi 1
  • Anonym (E)

    Korrespondensgymnasiet? Skrattande

    Då det handlar om en grupp kan du utgå från grupptryck, roller inom gruppen, normer. Jag förmodar att de är ute efter efter att du pratar om Maslows behovstrappa och FIRO-modellen. 

Svar på tråden Psykologi 1