• Äldre 6 May 23:08
    3301 visningar
    3 svar
    3
    3301

    Jag blir jämnt så ledsen när jag fyller år

    Jag blir jämnt så känslig när jag fyller år för jag känner mig så bortglömd. Och bara som ett ont måste.

    Jag är sjukskriven för utmattningssyndrom och panikångest sedan några år tillbaka. Så jag tycker det är nog jobbigt att fixa med allt inför att bli firad.

    Sedan att bli totalt överkörd.

    Jag firade min födelsedag hos mina föräldrar för det skulle bli enklare för alla, då jag bor 4mil ifrån också slapp jag städa hemma.

    Min födelsedag började med att min syster kommer utspringandes när jag kommer dit och ska åka och handla present till mig.

    Och då kommer min man också på att han också ska följa med och köpa present för det hade inte han heller gjort?!

    Men igår hade han tid till och köpa öl "till sig själv" och inte glömt.

    Hur som helst, medans dom är borta så kommer en av mina andra systrar förbi en snabbis med två presenter som kommer från första 10krs lådan hon hittat. Sedan kommer min mann och andra syster hem, dom kommer in och säger följ med ut vi har presenter till dig där ute.

    Jag får först en bra känsla, att det kanske var handlat med kärlek, då min man alltid brukar handla något i sista sekund utan betydelse, OM han ens köper något.

    Kommer ut och får se på några plantor. Han hade köpt jordgubbar o smultron och syster köpt tomat och sallad, inte precis vad man önskade sig men jag visade tacksamhet fast jag inerst inne blev så sjukt ledsen. Jag kan inte ens ha dom ute fören o. TIDIGAST 1 månad. Bor i norrland..

    Men jag håller minen.

    Jag väntar fortfarande på min äldsta syster som bor 3km ifrån mina föräldrar,

    Men 2 timmar efter utsatt tid så frågar jag när hon skulle komma. Får till svar att hon kommer senare för hennes pojkvän var där.

    Då brast allt för mig.

    Min pojkvän och minsta syster är ute med hennes bil och fixar med den, ena systern hade åkt och sista sket i att komma.

    Jag känner mig så bortglömd överkörd och ledsen.

    Fick även höra att min syster ska få hjälp av min mann imorgon med hennes bil, men mig hjälper han ALDRIG. Har inte ens bytt till sommar däck ännu, fast jag bett om hjälp länge nu.

    Jag fick lägga mig i mina föräldrars säng för jag blev så otroligt ledsen så jag fick panikångest

    Jag hatar att fylla år, för då märks det extra hur mycket dom bryr sig om en.

    Jag överreagerar säkert! Men jag tar otroligt hårt på detta.

    Fyfan för födelsedagar! ????????

  • Svar på tråden Jag blir jämnt så ledsen när jag fyller år
  • Äldre 6 May 23:30
    #1

    Åhh det låter verkligen trist! Så jobbigt när det känns så krystat från firarna.. :( 
    Grattis till att du har överlevt ännu ett år. Må dagarna gå långsamt tills nästa! Tycker inte heller om att fira.. Hoppas att nästa år du får fira eller låta bli att fira om du så önskar. Tycker man ska få lov att välja på "sin dag"! 

  • Äldre 7 May 00:11
    #2

    Tack så mycket för dom värmande orden ?? jag hoppas detta år går segt så man slipper dessa födelsedagar :(

  • T90
    Äldre 7 May 01:56
    #3

    Tycker du borde satsa på att åka bort eller göra något annat kul nästa gång du fyller år. Då kan de stå där å undra och du slipper dessa känslor/upplevelser!

Svar på tråden Jag blir jämnt så ledsen när jag fyller år