• Mella-Bella

    Stora hundar i sängen?

    Ni som har stora hundar, låter ni dem sova i sängen hos er?

    Skriv gärna vad för hund det är.

    Om nej, varför inte?

  • Svar på tråden Stora hundar i sängen?
  • Starka

    Vi hade en 55 kilos jättehund, tyvärr dog hon för tre år sen

    Vi köpte större säng för att hon skulle få plats haha. Hon sov i vår säng för att vi tyckte det var mysigt att ha henne nära och hon va väldigt mattig så hon älskade det. Visst får man lägga lite extra jobb på att hålla rent, byta sängkläder oftare och hålla hunden ren men det var det värt. Känslan att vakna med henne vid sin sida och mysa lite på morgonen

    Som jag saknar henne :?-(

    Vovven vi har nu sover också i sängen men det är en liten skrutt. Jag tycker att man får en djupare kontakt med sin hund på nåt vis.

  • Mella-Bella
    Starka skrev 2018-05-07 10:29:18 följande:

    Vi hade en 55 kilos jättehund, tyvärr dog hon för tre år sen

    Vi köpte större säng för att hon skulle få plats haha. Hon sov i vår säng för att vi tyckte det var mysigt att ha henne nära och hon va väldigt mattig så hon älskade det. Visst får man lägga lite extra jobb på att hålla rent, byta sängkläder oftare och hålla hunden ren men det var det värt. Känslan att vakna med henne vid sin sida och mysa lite på morgonen

    Som jag saknar henne :?-(

    Vovven vi har nu sover också i sängen men det är en liten skrutt. Jag tycker att man får en djupare kontakt med sin hund på nåt vis.


    Beklagar verkligen :( vet hur det känns.

    Hade också en som nu är död, han var större än mig ocu sov hos mig i fotändan, tills jag träffade en karl som inte gilöade dwt.. Jo det blev lite mer jobb med sängkläder och så.

    Den jag har nu har aldrig sovit i sängen, men funderar på det, är ju väldigt mysigt
  • punktslash

    Hundar i sängen är bara i vägen.

    Genusfråga kanske?

  • Starka
    punktslash skrev 2018-05-07 13:42:29 följande:

    Hundar i sängen är bara i vägen.

    Genusfråga kanske?


    Genusfråga? Hur menar du då ?

    Min man är lika glad för hunden i sängen som jag men som sagt så skaffade vi större säng, en 2.10 säng fick det bli
  • Aniiee

    Jodå hundarna ligger i sängen en stund på natten (och mycket på dagen). Alla tre..... samtidigt..... De är ju inte jättestora varför sig, en samojed på ca 20 kg, en blandras på ca 25 och en sheltie på ca 4, men tillsammans brer de ju ut sig.

    De flyttar sig dock efter en stund, för de tycker att det är trångt.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • punktslash
    Starka skrev 2018-05-07 14:12:23 följande:
    Genusfråga? Hur menar du då ?

    Min man är lika glad för hunden i sängen som jag men som sagt så skaffade vi större säng, en 2.10 säng fick det bli
    Jag inbillar mig att det oftare är matte än husse som vill ha hunden i sängen.

    Sedan kan det ju kanske ibland hända att husse säga annat för att göra matte glad.

    Vad säger ni andra?
  • Aniiee
    punktslash skrev 2018-05-07 15:09:31 följande:
    Jag inbillar mig att det oftare är matte än husse som vill ha hunden i sängen.

    Sedan kan det ju kanske ibland hända att husse säga annat för att göra matte glad.

    Vad säger ni andra?
    Jag säger att det snarare är tvärt om. Husse bryr sig inte utan hunde nfår göra som den vill och matte blir hispig för att hunden hårar ner lakanen.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Mella-Bella
    punktslash skrev 2018-05-07 15:09:31 följande:

    Jag inbillar mig att det oftare är matte än husse som vill ha hunden i sängen.

    Sedan kan det ju kanske ibland hända att husse säga annat för att göra matte glad.

    Vad säger ni andra?


    Kanske är det så. Har ingen uppfattning direkt.

    Nu var det inte vad tråden skulle handla om, men om du har rätt: varför tror du att husse inte vill ha hunden i sängen, resp. matte vill?
  • Leijan

    Jag och min sambo hade en jämthund innan på ca 35 kg. När vi övertog honom från min styvfar så var vi helt bestämda över att han varken skulle få vara i soffan eller i sängen. Det gick över på en månad sen fick han bestämma fritt vart han ville vara. När han låg i sängen så låg han mellan mig och min sambo men 30 minuter max för han tyckte det blev för varmt. Och det var på bådas initiativ (eller alla 3:s). Han var inte så förtjust i att jag och min sambo låg bredvid varandra heller så då skulle han pressa sig ner emellan oss.

  • Dexter dot com

    Alla mina hundar oavsett storlek har sovit i sängen. Vissa hela nätterna och andra en stund. Den som märktes minst var bullmastiffen på 55 kg som sov på golvet tills vi somnat och sen ålade sig upp mellan oss helt obemärkt . I tvsoffan är hundarna också tillåtna men inte i vardagsrumssoffan eftersom alla gäster inte uppskattar nerhårade kläder efter ett besök hos mig.

Svar på tråden Stora hundar i sängen?