• Jsundberg

    Eftermontera isofix i passat 3bg?

    Hej! Jag undrar om man kan eftermontera isofix i en passat 3bg ifrån -02? Kan man göra det själv? Vad kostar det annars på verkstad på ett cirka? (Bor i Örebro län om ni vet någon verkstad i närheten).

    Behöver inga svar om att jag ska ringa en verkstad och fråga då jag har extrem telefonfobi.

  • Svar på tråden Eftermontera isofix i passat 3bg?
  • Anonym (K)

    Telefonfobi? Hahaha

    Frågan är väl varför du så tvunget måste va Isofix? Man klarar sig väldigt bra utan :)

  • Jsundberg

    Jag hatar att prata i telefon, finns inge värre. Måste, måste jag väl inte. Men hade velat haft det till basen till babyskyddet istället för att bara bälta basen :)

  • Anonym (K)
    Jsundberg skrev 2018-05-08 11:19:48 följande:

    Jag hatar att prata i telefon, finns inge värre. Måste, måste jag väl inte. Men hade velat haft det till basen till babyskyddet istället för att bara bälta basen :)


    Aha! Vi körde bältad bas till båda barnens babyskydd! Flyttade den endast en handfull gånger och även då var det supersmidigt. Så länge basen är godkänd för både bälte oxh Isofix så spelar det ju absolut ingen roll. :)
  • Magnefico

    Kör inte runt dina barn i en så gammal bil om du är mån om dina barns säkerhet. Konstruktionen är mer än 20 år gammal. Den har en tämligen usel krocksäkerhet om man jämför med dagens bilar.

  • Jsundberg

    Men skämtar du eller? För det första så har inte alla råd att köpa en svindyr ny bil, sen vill jag inte ha det heller. Har flera amerikanare med då jag föredrar äldre bilar framför dagens plastskit.

  • gangstah91
    Jsundberg skrev 2018-05-11 19:47:16 följande:

    Men skämtar du eller? För det första så har inte alla råd att köpa en svindyr ny bil, sen vill jag inte ha det heller. Har flera amerikanare med då jag föredrar äldre bilar framför dagens plastskit.


    Varför är du så arg?
  • Jsundberg

    För jag blir irriterad när någon påstår att jag inte tänker på mina barns säkerhet för att jag har en 15år gammal bil.

  • Magnefico
    Jsundberg skrev 2018-05-11 19:47:16 följande:

    Men skämtar du eller? För det första så har inte alla råd att köpa en svindyr ny bil, sen vill jag inte ha det heller. Har flera amerikanare med då jag föredrar äldre bilar framför dagens plastskit.


    Vad du föredrar får stå för dig. Men säkra bilar har du då inte valt..
    Jsundberg skrev 2018-05-11 19:58:50 följande:

    För jag blir irriterad när någon påstår att jag inte tänker på mina barns säkerhet för att jag har en 15år gammal bil.


    Din bil är äldre än så i detta sammanhang. När man talar om krocksäkerhet så är det grundkonstruktionens ålder som är intressant. Modellen lanserades 1996...

    Är du mån om dina barns säkerhet så är det ett tämligen uselt bilval du har gjort. Sälj skiten!
Svar på tråden Eftermontera isofix i passat 3bg?