• KalleAnd

    Är detta en bra lön?

    Hejsan
    Är utbildad civ.ing inom bygg. Är 32år och jobbar i en av de större städerna.
    Jag tog examen 2016 och har jobbat här sedan dess (ca 2år), ska tilläggas att jag jobbar som konstruktör.

    Nu har jag 42kkr/månad.
    Är detta en normal lön för mig? 

    mvh

  • Svar på tråden Är detta en bra lön?
  • KalleAnd

    Precis,
    helst om det finns någon på forumet som arbetar i samma bransch och har koll på ungefärliga lönesättningar för konstruktörer inom bygg.

  • sextiotalist
    KalleAnd skrev 2018-05-07 11:43:44 följande:

    Hejsan
    Är utbildad civ.ing inom bygg. Är 32år och jobbar i en av de större städerna.
    Jag tog examen 2016 och har jobbat här sedan dess (ca 2år), ska tilläggas att jag jobbar som konstruktör.

    Nu har jag 42kkr/månad.
    Är detta en normal lön för mig? 

    mvh


    Ja, det är det.
    https://beta.sverigesingenjorer.se/lon/lonestatistik/?gclid=CjwKCAjw8r_XBRBkEiwAjWGLlPrk9lh7oUDUl9rzFp0mdChdAgMWY0u8sCBKKzc2szXI-YrQiMdapBoCbnIQAvD_BwE
  • Anonym (Operationssjuksköterskan)

    Allt är ju relativt förstås men i min bok har du en bra lön. Du har bara jobbat i två år. Exakt händer om du gör något fel på jobbet? Rasar en byggnad ihop då och förra människor skadas eller dör?

    Själv har jag 31 papp fyra 12 år som operationssjuksköterska. Sjuksköterska sedan år 2000 ca. Pinsam lön med tanke på vad min utbildning innehöll och vad konsekvenser blir om jag gör fel i jobbet.

  • KalleAnd
    Anonym (Operationssjuksköterskan) skrev 2018-05-07 13:49:12 följande:

    Allt är ju relativt förstås men i min bok har du en bra lön. Du har bara jobbat i två år. Exakt händer om du gör något fel på jobbet? Rasar en byggnad ihop då och förra människor skadas eller dör?

    Själv har jag 31 papp fyra 12 år som operationssjuksköterska. Sjuksköterska sedan år 2000 ca. Pinsam lön med tanke på vad min utbildning innehöll och vad konsekvenser blir om jag gör fel i jobbet.