• julialouise

    Söker namn på äldre barnbok!

    Hej! Fick en nostalgikänsla och började tänka på en godnattsaga jag läste när jag var yngre, tidigt 2000-tal, men jag har ingen aning om vad den heter! Den handlar iaf ungefär om en mullvad (tror jag) i blå pyjamas som ska gå och lägga sig. Han ska säga godnatt till sina djurkompisar som bor i samma hus, en känguru med boxningshandskar, en stor elefant/noshörninh/flodhäst (minns inte riktigt), ett litet djur typ en mus och en giraff tror jag. Dom har varsitt rum och mullvaden är flyttbar så man kan peta in honom i springor i sidorna som är placerade vid dörren i varje rum. Man flyttar alltså honom genom hela boken tills man kommer till hans rum där man stoppar in honom under täcket. Jag minns att jag ÄLSKADE den boken men är bergssäker på att mina föräldrar inte har kvar den då de flyttat från vårt hus.

    Oklart om någon förstod, men vill verkligen veta vad den heter, blir galen av att jag inte minns!

  • Svar på tråden Söker namn på äldre barnbok!
  • Tremblement de Terre

    Nej det är inget av ovanstående. Adjö herr muffin handlar om ett marsvin som dör, och Det var det fräckaste om en mullvad som är på jakt efter en bajsmakare.

    Sorry kan inte hjälpa dig mer än så :)

Svar på tråden Söker namn på äldre barnbok!