• Anonym (Vafan)

    Islamisering i Sverige, nu tillåts böneutrop!

    Vi har sett hur islam smyger sig in i samhället mer och mer.

    *Skolor och fängelser som tvingas ha hallalslaktat kött.
    *Omskärelse av spädbarn som inga politiker vågar kritisera (Ska kanske         förbjudas i Island)
    *Fler moskébyggen.
    *Böneutrop.
    *Muslimska män som inte vill skaka hand med motsatta könet.
    *Separata badtider.
    *Uppdelning av killar och tjejer i muslimska skolor.
    m.m...

    *Vissa framgångar dock. "Unga muslimer" har slutat fått statligt bidrag pga   extremism, bättre sent än aldrig.
    * Media har börjat uppmärksamma överrepresentationer av gruppvåldtäkter från MENAländer (Aftonbladet)
    *Löfven har börjat bli positiv till att BRÅ utreder ursprung och kriminalitet igen, ja valfläsk, men bra ändå.

    Vad blir nästa steg? Böneutrop är dock bra för för Sverigedemokraterna inför valet.

    Länk till böneutrop:
    www.aftonbladet.se/a/l10A2y

  • Svar på tråden Islamisering i Sverige, nu tillåts böneutrop!
  • Anonym (Vafan)

    En del som verkar argumentera att det är bara på "fredagar" verkar inte fatta att detta bara är ett delsteg.

    Kolla samtliga muslimska länder som blivit diktaturer och där minoriteter styr, hur tror man att det kunde gå så fel?? 

    Vi ska inte vara naiva! Det är våra barn som kommer få det tufft annars.

  • Anonym (hj)

    Naiva, godtrogna svenskar fattar inte ett dugg innan de själva sitter i reservat.

    (Vilket mer eller mindre sker redan nu, folk håller sig hemma, åker bil till butiken, bil till jobbet etc. Allt för att undvika stökiga miljöer. Slöja nästa?)

  • Nimzay

    Nu kan jag ju visserligen tycka att dina två sista förslagspunkter delvis verkar bra om de inte var av ju enbart muslimska skäl eller typ så. Typ separata tider i badhus vid vissa tillfällen tycker jag verkar bra. Och lite mer uppdelning mellan tjejer och killar i skolor skulle jag på sätt och vis också tänka mig vara positiv till, om det var i helt vanliga skolor då alltså för muslimska skolor är väl egentligen inget jag tycker är nåt man riktigt borde ha här i Sverige. Men, men nu var väl egentligen inte detta riktigt ett svar på vad din trådstart handlade om men ändå...

    Annars håller jag helt klart med dig. Ett islamiserat svenskt samhälle är ju inte riktigt det man vill ha kan jag ju tycka. Men samtidigt tycker jag vi redan verkar ha fått det på sätt och vis vilket är ganska skrämmande. Klart man känner sig rädd ibland och klart som fan att man oroar sig för framtiden. 

    Tycker det känns så skrämmande att samhälle blivit så annorlunda mot hur det var för bara några få år sedan. Så man undrar ju hur det kommer se ut om ytterligare några år om det fortsätter så här.

  • Nimzay
    Anonym (hj) skrev 2018-05-08 09:26:46 följande:

    Naiva, godtrogna svenskar fattar inte ett dugg innan de själva sitter i reservat.

    (Vilket mer eller mindre sker redan nu, folk håller sig hemma, åker bil till butiken, bil till jobbet etc. Allt för att undvika stökiga miljöer. Slöja nästa?)


    Ibland känner jag mig mer trygg med mössa än med något alls på huvudet för man slipper sliskiga mäns skumma blickar bättre då. Har blivit så nu de allra senaste åren tycker jag, så på sätt och vis kan man kanske säga att vi redan börjat närma oss det där slöja nästa...? :S
  • Anonym (Vafan)
    Nimzay skrev 2018-05-08 09:42:36 följande:

    Nu kan jag ju visserligen tycka att dina två sista förslagspunkter delvis verkar bra om de inte var av ju enbart muslimska skäl eller typ så. Typ separata tider i badhus vid vissa tillfällen tycker jag verkar bra. Och lite mer uppdelning mellan tjejer och killar i skolor skulle jag på sätt och vis också tänka mig vara positiv till, om det var i helt vanliga skolor då alltså för muslimska skolor är väl egentligen inget jag tycker är nåt man riktigt borde ha här i Sverige. Men, men nu var väl egentligen inte detta riktigt ett svar på vad din trådstart handlade om men ändå...

    Annars håller jag helt klart med dig. Ett islamiserat svenskt samhälle är ju inte riktigt det man vill ha kan jag ju tycka. Men samtidigt tycker jag vi redan verkar ha fått det på sätt och vis vilket är ganska skrämmande. Klart man känner sig rädd ibland och klart som fan att man oroar sig för framtiden. 

    Tycker det känns så skrämmande att samhälle blivit så annorlunda mot hur det var för bara några få år sedan. Så man undrar ju hur det kommer se ut om ytterligare några år om det fortsätter så här.


    Ja, islamiseringen går mycket snabbare än vad många tror. 

    Islams "fördel" är att de har redan en struktur för att styra ett land med lagar, så det går väldigt snabbt för muslimer att ta "över" ett land om de vill. Kolla på Iran som bra exempel.

    Också killars syn på tjejer, kolla Aftonbladets artikel om gruppvåldtäkter, där Afghanen säger att de har en annan syn på sex och kvinnor. Självklar ändrar de inte tankesätt bara de sätter foten i Sverige. Men nu börjar till och med politiker inse att de varit naiva..
  • Anonym (Vafan)
    Nimzay skrev 2018-05-08 09:46:18 följande:
    Ibland känner jag mig mer trygg med mössa än med något alls på huvudet för man slipper sliskiga mäns skumma blickar bättre då. Har blivit så nu de allra senaste åren tycker jag, så på sätt och vis kan man kanske säga att vi redan börjat närma oss det där slöja nästa...? :S
    I många muslimska länder så gör man ju så, man trakasserar tjejer som inte har slöja, sen när de tar på sig slöjan så säger man, -Kolla tjejer tar på sig slöjan frivilligt och VILL underkasta sig Islam och männen..
  • Anonym (Idioti)

    Nu har muslimerna verkligen börjat ta över! Fy fan. Jag åker inte till muslimska länder just för deras jävla böneutrop som hörs precis över hela deras länder. Pallar inte att lyssna på skiten som jag anser är hörselnedskräpning i vårt fria rum. Jag vill inte bli tvångsmatad med religiositet. Varken muslimsk eller kristen. Att vi skall lyssna på skiten är vidrigt.

    Att svenskt rättsväsende anser att muslimerna inte själva kan hålla sina böner för sig själv, utan skall förorena vårt luftrum är fan i mig inte riktigt klokt. Om 30 år har varenda stad en eller två moskéer där samtliga pysslar med böneutrop fem gånger om dagen. Var fan ska man ta vägen? Grönland har väl inga muslimer? Jag flyttar dit.

  • gamlapappan3

    Javisst, böneutrop är ett trevligt och positivt inslag i ett mångkulturellt samhälle. För muslimer är detta dock en icke-fråga. Det finns inget religiöst påbud att man ska ha böneutrop, utan har enbart en praktisk funktion att kalla folk till gudstjänst. I ett samhälle där alla har klockor/mobiler är det egentligen obehövligt. Böneutropet kan lika gärna äga rum inne i moskén som utanför från någon minaret eller liknande.

    Naturligtvis måste volymen, hur länge det vara och hur ofta ett böneutrop äger rum anpassas så att störningarna för kringboende blir minimal.

  • Anonym (Idioti)
    gamlapappan3 skrev 2018-05-08 10:00:04 följande:
    Javisst, böneutrop är ett trevligt och positivt inslag i ett mångkulturellt samhälle. För muslimer är detta dock en icke-fråga. Det finns inget religiöst påbud att man ska ha böneutrop, utan har enbart en praktisk funktion att kalla folk till gudstjänst. I ett samhälle där alla har klockor/mobiler är det egentligen obehövligt. Böneutropet kan lika gärna äga rum inne i moskén som utanför från någon minaret eller liknande.

    Naturligtvis måste volymen, hur länge det vara och hur ofta ett böneutrop äger rum anpassas så att störningarna för kringboende blir minimal.
    Det går inte att hålla en minimal nivå eftersom det då inte hörs. Det skall vara som kyrkklockorna. Det skall höras över nejden. Men jag förstod av artikeln att de måste vinkla högtalarna.

    Jävla idioti. Blir bara förbannad. De omkringboende KOMMER bli störda. Framförallt dom som redan är förbannade på moskén. En dag i veckan kan man kanske stå ut med. Men det kommer med all säkerhet mer. Den som har, vill ha mer. 
  • Anonym (Skrämmande)

    Sverige är nog världens mest naiva land. Sverige blir hånad av andra länder, med all rätt.

Svar på tråden Islamisering i Sverige, nu tillåts böneutrop!