• Tessla

    Är hon en riktig vän?

    Jag har känt en tjej, vi kan kalla henne Maria i ca 30 år. Vi träffades på gymnasiet. Vi var väldigt tajta dom första 5-6 åren, sen flyttade jag till Stockholm men vi höll fortfarande kontakt per telefon och sågs när jag var hemma och hälsade på. För ett antal år sedan flyttade jag hem igen och vi tog upp kontakten, sågs ett avtal gånger varje vecka under några år. Sen träffade Maris en kille och kontakten blev mer sporadisk för att sen upphöra helt. Vi hade inte bråkat på nåt sätt utan kontakten rann bara ut i sanden. Förra åren dog min mamma och jag skrev ett sms till henne och berättade om det. Hennes svar blev "det va ju tråkigt". Hon ringde inte upp för att trösta mej eller frågade nåt mer utan det blev bara knäpptyst. Nu har det gått ett år och fortfarande helt tyst från henne. Kan tillägga att Maria var som ett barn i vår familj när vi var yngre eftersom hon hade det jobbigt hemma så hon kände min mamma mycket väl.
    Vad tycker ni om hennes beteende? Gör man så mot en vän?

  • Svar på tråden Är hon en riktig vän?
  • Anonym (Cleo)

    Ni har kommit ifrån varandra och det kan såklart kännas tråkigt, men sånt händer..

Svar på tråden Är hon en riktig vän?