• Lina100

    Hunden vild?! Bebis ändå

    Alltså ska vara hundvakt till min bebis imorgon, men han bor egentligen med föräldrarna i hus på landet..

    När han kommer till mig som är (huvudmatte) blir han helt vild i lägenheten och flåsar och springer och har sig

    När vi är ute och går och är på nya promenader flåsar han och är nyfiken

    Han är skit söt men känns inte som han trivs med mig :( ändå vet han ju vem jag är och blir glad av mig..

    har ni tips? Hur kan han lugna sig? Han vill knappt ha godis..

  • Svar på tråden Hunden vild?! Bebis ändå
  • Anonym (p)

    Du måste anmäla dig till en kurs. Du måste lära dig hur man hanterar en hund.

  • Lina100
    Anonym (p) skrev 2018-05-08 19:08:18 följande:

    Du måste anmäla dig till en kurs. Du måste lära dig hur man hanterar en hund.


    Öh nej? Han beter sig hemma men inte hos mig

    Fattar nog varför då han inte är van storstäder och lägenhets livet
  • Anonym (.....)

    Årets mest förviirande rubrik.

    Men om hunden inte kan bete sig med dig måste du ju gå en kurs med honom

  • Dexter dot com

    Hunden blir naturligtvis stressad av ny miljö och alla intryck om han inte är hos dig så ofta. Det enda som kommer lugna honom är att han är hos dig så pass mycket att han blir trygg med dig, ditt hem och omgivningarna. Kan du inte passa hunden hemma hos dina föräldrar istället så hunden slipper miljöombyte?

  • ekvilibrist

    Jag tycker inte att du ska vara hundvakt med bebis i närheten, om du känner så.

  • Anonym (p)
    Lina100 skrev 2018-05-08 19:15:24 följande:
    Öh nej? Han beter sig hemma men inte hos mig

    Fattar nog varför då han inte är van storstäder och lägenhets livet
    Hundar måste ju fungera i många olika miljöer, inte bara på ett ställe. Du som hundförare måste kunna styra upp situationen.  Om du inte klarar det måste du få hjälp att hantera detta.
Svar på tråden Hunden vild?! Bebis ändå