• Anonym (Kaffedraken)

    tillåtet att larma dörr?

    Jag lider av ångest och kom på eller har läst att motion hjälper och då har jag testat att gå en promenad när jag får ångest,inte kan sova etc och det har hjälpt mig. Problemet är att dom jag bor med har fått ett fix om att ingen får gå ut efter en viss tid. så nu har dom larma dörren och det känns som nån form av... fängelse. vad gör jag nu?

  • Svar på tråden tillåtet att larma dörr?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är du på något slags hem?

    Låter inte som du delar lägeenhet med några kompisar precis.

    Det är klart man kan ha larm på en dörr. Kan du inte larma av och på igen så att du kan gå ut?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Är du på något slags hem?

    Låter inte som du delar lägeenhet med några kompisar precis.

    Det är klart man kan ha larm på en dörr. Kan du inte larma av och på igen så att du kan gå ut?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Är du på något slags hem?

    Låter inte som du delar lägeenhet med några kompisar precis.

    Det är klart man kan ha larm på en dörr. Kan du inte larma av och på igen så att du kan gå ut?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Är det du som är 14 och bor i fosterfamilj igen?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om det är motionen i sig som hjälper skulle du kunna köra några pass inomhus med bara kroppen. Burpees, knäböj, armhävningar etc de tider det är larmat och köra utomhus när det inte är larmat.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (X) skrev 2018-05-08 23:05:31 följande:

    Är det du som är 14 och bor i fosterfamilj igen?


    Låter som det....Alltid något med deras regler som inte accepteras och som hen vill höra är fel.... 


    TS de får faktiskt låsa. Och de får säga att efter ett visst klockslag går du inte ut. Ja du har tidigare tagit hand om dig själv, men det är inte så det skall vara. Du har nu fått regler att följa för din egen skull. Behöver du motion så fråga dem om du kan få ett löpband eller en träningscykel när du vill röra dig på natten. Eller om de är vakna fråga om de vill ta en promenad med dig. 


    Eller ännu bättre fråga om ni kan ta en promenad tillsammans varje kväll innan det är dags att vara inne för kvällen. Då får du chansen att lära känna dem och de få lära känna dig, gå och prata om allt och inget... Så som barn som har bra hem kan göra med sina föräldrar.... Ge dem en chans att få ta hand om dig, och låt dig tas om hand för engångsskull... 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är väl ändå bättre att varva ner på kvällen än att börja göra knäböj och armhävningar...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Såklart en får larma en dörr. Inte låsa inne någon dock.
    Om det bara är efter ett visst klockslag och du är minderårig låter det däremot rimligt. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    om jag visste hur man larma av hade det inte varit ett problem...........
    om jag gick en promenad med dom hade det verkligen inte tagit bort ångest tvärt om, gett mig mer ångest plus att dom går och lägger sig vid 22 senast.. nu är det 
    bara en promenad och att komma UT som hjälper NÄR jag får ångest. inte innan. kan inte direkt gå en promenad vid 8 för att inte få ångest vid 01. om det är vad som nån behöver är det drygt att inte gå med på, finns rätt många sämre sätt än en promenad att hantera ångest på. allt pga besatthet av regler som aldrig får ändras.om det är inte till det sämre förstås....
  • Anonym (Kaffedraken)

    Du är 14.
    Reglerna finns, tro det eller ej, där för ditt eget bästa, och ju fler regler du bryter mot, desto striktare kommer de bli.

Svar på tråden tillåtet att larma dörr?