• Anonym (Herpes?)

    Herpes?

    Ser det här ut som herpes? har fått sådana här sår precis där blygläpparna börjar typ varje/varannan vecka, ofta då jag rakat mig och det börjar växa ut. Tränar en hel del så undrar om det kan vara skav? Snälla har försökt kolla upp men har aldrig en blåsa så det finns liksom inget att ta av.

  • Svar på tråden Herpes?
  • Anonym (Japp)

    Ser ut som herpes. Läs på på Vårdguiden. Väldigt många vuxna har det.

  • Anonym (Uäk)

    Du glömde äckelvarningen, nu går jag och spyr!

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Herpes?) skrev 2018-05-10 16:27:47 följande:

    Ser det här ut som herpes? har fått sådana här sår precis där blygläpparna börjar typ varje/varannan vecka, ofta då jag rakat mig och det börjar växa ut. Tränar en hel del så undrar om det kan vara skav? Snälla har försökt kolla upp men har aldrig en blåsa så det finns liksom inget att ta av.


    Tror inte det är herpes, gör det ont? får du stickningar innan den kommer?
  • Anonym (Herpes?)

    Nä det har bara kliat och så kan det försvinna på någon dag. Första gången jag trodde jag hade herpes fick jag en stor böld som jag klämde och den satt precis vid troskanten och det har kommit tillbaka också typ varje gång jag rakar mig men oftast bara som ett litet sår. Har inga smärtor eller något sådant utan det är mest att det kan sticka till när det läker. Men sedan så har jag läst jättemycket om herpes så vet inte om jag inbillar mig eller om jag faktiskt känner stickningar, för första gångerna hade jag inga känningar utan då var bara såret där helt plötsligt. Jag vill bara få reda på vad det är så jag kan ta till mig att jag faktiskt har herpes och kanske få någon medicin för är ju inte roligt att ha det varje/varannan vecka trots att det bara är ett litet sår.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Herpes?) skrev 2018-05-14 21:24:06 följande:

    Nä det har bara kliat och så kan det försvinna på någon dag. Första gången jag trodde jag hade herpes fick jag en stor böld som jag klämde och den satt precis vid troskanten och det har kommit tillbaka också typ varje gång jag rakar mig men oftast bara som ett litet sår. Har inga smärtor eller något sådant utan det är mest att det kan sticka till när det läker. Men sedan så har jag läst jättemycket om herpes så vet inte om jag inbillar mig eller om jag faktiskt känner stickningar, för första gångerna hade jag inga känningar utan då var bara såret där helt plötsligt. Jag vill bara få reda på vad det är så jag kan ta till mig att jag faktiskt har herpes och kanske få någon medicin för är ju inte roligt att ha det varje/varannan vecka trots att det bara är ett litet sår.


    Tror inte det är herpes då, jag hade provat att inte raka mig under 1-2 månader för att se om det försvinner helt och kanske beror på rakningen. Och/eller byta rakningstvål och rakhyvel? kanske inte blir någon skillnad för såren men kanske kan vara värt att prova..
    Man kan få herpessår på morgonen som då har "vuxit" fram under natten utan att man känt något, men första gången man blir smittad med herpes så blir man vanligen väldigt sjuk. Herpessår tar också över en vecka innan de försvinner.
  • Anonym (Herpesforlife)

    Herpes kan se väldigt olika ut. Jag får inga stickningar eller känningar, en dag bara ploppar det upp och jag märker det bara om jag tar en ordentlig titt därnere. Svider inte eller kliar, kanske känns som lite skav bara om de sitter vid troskanten. Gå och kolla dig, och ar det herpes så är det inte hela världen:)

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Herpesforlife) skrev 2018-05-16 12:36:52 följande:

    Herpes kan se väldigt olika ut. Jag får inga stickningar eller känningar, en dag bara ploppar det upp och jag märker det bara om jag tar en ordentlig titt därnere. Svider inte eller kliar, kanske känns som lite skav bara om de sitter vid troskanten. Gå och kolla dig, och ar det herpes så är det inte hela världen:)


    Hur gör du då när du har sex för att undvika att smitta någon? Kollar du alltid där nere samma dag eller kör du bara på utan att ha dubbelkollat där nere på ett tag (och därmed inte vet om du har något utslag eller inte)?
    :)

  • Anonym (T)

    Du hade kunnat varna för din fitta med tredagarsstubb....

  • Anonym (Herpesforlife)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-19 17:38:39 följande:

    Hur gör du då när du har sex för att undvika att smitta någon? Kollar du alltid där nere samma dag eller kör du bara på utan att ha dubbelkollat där nere på ett tag (och därmed inte vet om du har något utslag eller inte)?

    :)


    Jag har informerat den jag ligger med för det första, och kollar mig varje dag. Nu har jag långtidsbehandling så får inga utslag, men skulle det uppkomma minsta lilla prick eller klåda så avstår jag ett par dagar:)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Herpesforlife) skrev 2018-05-21 22:57:39 följande:

    Jag har informerat den jag ligger med för det första, och kollar mig varje dag. Nu har jag långtidsbehandling så får inga utslag, men skulle det uppkomma minsta lilla prick eller klåda så avstår jag ett par dagar:)


    Vilken medicin tar du? Tar du det varje dag? Hur ofta får du utslag? Har du typ 1 eller typ2 ? Och hur länge har du varit smittad?

    Hoppas du orkar svara:)
  • Anonym (Herpesforlife)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-03-26 00:26:37 följande:

    Vilken medicin tar du? Tar du det varje dag? Hur ofta får du utslag? Har du typ 1 eller typ2 ? Och hur länge har du varit smittad?

    Hoppas du orkar svara:)


    Tog Valaciclovir/valtrex varje dag i typ ett halvår. Fick inga utslag då, men utan medicin får jag ganska ofta tyvärr... Ett tag varje månad, ibland lugnar det ner sig i perioder. Har typ 2, och smittades för 1,5 år sen.
  • Anonym (På riktigt?)
    Anonym (Uäk) skrev 2018-05-10 16:35:43 följande:

    Du glömde äckelvarningen, nu går jag och spyr!


    Vem fan går klickar på denhär tråden och förväntar sig INTE en bild på ett underliv i ett mindre smickrande tillstånd? Är du dum i huvudet? Vill du ha något att runka till tror jag du hamnat fel...
  • Anonym (På riktigt?)
    Anonym (T) skrev 2018-05-19 17:53:00 följande:

    Du hade kunnat varna för din fitta med tredagarsstubb....


    Men haha, vad förväntar du dig när du klickar på en bild i en tråd där någon ställer frågor om sitt eget underliv? Hon postade väl förfan inte den bilden för att du skulle tycka den var snygg. 
Svar på tråden Herpes?