• Meriall

    Era bästa tips på snabblagat till rött vin?

    Snabbt och lätt att göra. Inget nöt/vilt/lamm eller ägg.

  • Svar på tråden Era bästa tips på snabblagat till rött vin?
  • Carambolan

    Pasta med någon god sås. En belugalinsbolognese kanske?

  • Tow2Mater

    Stek lite strimlad lövbiff och blanda med en burk Uncle Bens Chili. Severa med kokt ris, och ett gott rött.

  • tobbe01

    Varför just rött? och varför bestämma vinet innan du valt mat? Har du bara rött hemma? Finns ju snabblagade rätter där en kall öl till sitter som en smäck.

  • Gryntroll

    Pasta med mustig tomatsås med mycket vitlök och minimozzarella och färsk basilika. (Evt även oliver).

  • 170909

    Fryspizza med mozzarella och pesto om det ska gå snabbt. Hemgjorda hamburgare tycker jag går snabbt också 20min från start till första tuggan så det kanske är för lång tid. 
    Sen finns det ju andra helt underbara maträtter som tar lite tid men som passar utmärkt till rödvin. 

  • ventilera mera

    Jag tycker inte frågan är så konstig, då man kan ha fått en fin flaska vin som man vill dricka vid nåt speciellt tillfälle och då göra nån mat som verkligen passar till.

    Vad som däremot lär ställa till det är ju att det inte direkt inte finns nån standardmaträtt till "rött vin". Beroende på vad det är för vin så finns det ju rätter som lyfter vinet lika gärna som fullständigt tar död på det.

  • Överste Senap

    Det beror väldigt mycket på vilket vin det gäller. Har du fått en flaska fint rött vin kan fel maträtt förstöra upplevelsen totalt.

  • Rosebud

    Väl vald pizza funkar till alla rödvin. Vi åt pizza till en Cheval Blanc en gång för 25 år sedan. Det vinet innehåller mycket Cabernet Franc, som är en ganska frän druva.Vill minnas att åtminstone jag bombade min Bussola med Tabasco till.

  • Meriall

    Jag hade rött hemma och ville ha vin men något att äta till och mataffären ligger nära men systemet långt bort så orkade inte åka dit och köpa vitt men tänkte handla något :) Det var en bordeaux.

    tack för tipsen, jättegott och jag ska ha dem i åtanke :)

  • CarinaL26
    Rosebud skrev 2018-05-13 06:41:57 följande:

    Väl vald pizza funkar till alla rödvin. Vi åt pizza till en Cheval Blanc en gång för 25 år sedan. Det vinet innehåller mycket Cabernet Franc, som är en ganska frän druva.Vill minnas att åtminstone jag bombade min Bussola med Tabasco till.


    Pizza till en Cheval Blanc???
Svar på tråden Era bästa tips på snabblagat till rött vin?