• anonymm15

    Problem med skolan

    Hej!

    Jag är en orolig förälder med två barn (6 och 9) som har problem med skolan mina barn går på (Hubertusgården på Nöbbelöv). Sedan starten hade vi otaliga problem med pedagoger som jobbar där, oftast handlade de problem om kränkningar och förolämpningar från deras sida gentemot oss som föräldrar. Det har också förekommit en del direkta lögner och falska påståenden om våra barn. Jag undrar om ni andra där ute har också råkat ut för sådant som jag. Är det en bra skola rent allmänt? Tacksam för alla svar!!!

  • Svar på tråden Problem med skolan
  • Sandraberg
    anonymm15 skrev 2018-05-11 15:01:12 följande:

    Hej!

    Jag är en orolig förälder med två barn (6 och 9) som har problem med skolan mina barn går på (Hubertusgården på Nöbbelöv). Sedan starten hade vi otaliga problem med pedagoger som jobbar där, oftast handlade de problem om kränkningar och förolämpningar från deras sida gentemot oss som föräldrar. Det har också förekommit en del direkta lögner och falska påståenden om våra barn. Jag undrar om ni andra där ute har också råkat ut för sådant som jag. Är det en bra skola rent allmänt? Tacksam för alla svar!!!


    Vad är det för kränkningar och förolämpningar ??

    Vad är det för lögner och falska påståenden?
  • Långbenopluto
    Sandraberg skrev 2018-05-11 15:10:04 följande:
    Vad är det för kränkningar och förolämpningar ??

    Vad är det för lögner och falska påståenden?
    Det undrar jag också.
  • anonymm15
    Jag vill inte namnge någon men det är ingen isolerad händelse av en enskild pedagog/lärare men vid konfrontation märks det tydligt att de jobbar i team för att skydda varandra. 
    Vid ett tillfälle blev jag påhoppad och utskälld men vid konfrontation förnekade han att han såg mig utan hans utskällning var riktad mot min son som satt mittemot mig.
    Andra tillfället förlöjligades jag utav en annan pedagog och som tur var fanns det ett vittne till detta. Även vid detta tillfälle förnekades händelsen så vittnet fick intyga att min beskrivning av vad som hade hänt var sant. Varför skulle min version vara falsk och pedagogens sann? Under en lång tid förnekades till höger och vänster och att jag kanske hade "missuppfattat" det hela. Till slut fick skolområdeschefen komma in och avbryta deras charad mot mig och rektorn samt pedagogen fick be mig om ursäkt.
    Nu har det kommit till vår kännedom att pedagoger runt vår son har uttryckt sig om att han kanske har en diagnos trots att vi vet det inte är fallet. Vid konfrontation så backar de och de saknar vettiga argument som kan styrka deras teori/påstående.
  • Sandraberg
    anonymm15 skrev 2018-05-11 19:37:33 följande:

    Jag vill inte namnge någon men det är ingen isolerad händelse av en enskild pedagog/lärare men vid konfrontation märks det tydligt att de jobbar i team för att skydda varandra. Vid ett tillfälle blev jag påhoppad och utskälld men vid konfrontation förnekade han att han såg mig utan hans utskällning var riktad mot min son som satt mittemot mig.Andra tillfället förlöjligades jag utav en annan pedagog och som tur var fanns det ett vittne till detta. Även vid detta tillfälle förnekades händelsen så vittnet fick intyga att min beskrivning av vad som hade hänt var sant. Varför skulle min version vara falsk och pedagogens sann? Under en lång tid förnekades till höger och vänster och att jag kanske hade "missuppfattat" det hela. Till slut fick skolområdeschefen komma in och avbryta deras charad mot mig och rektorn samt pedagogen fick be mig om ursäkt.Nu har det kommit till vår kännedom att pedagoger runt vår son har uttryckt sig om att han kanske har en diagnos trots att vi vet det inte är fallet. Vid konfrontation så backar de och de saknar vettiga argument som kan styrka deras teori/påstående.


    Låter so det är du som drar allt till sin spets. Helt otroligt att blanda in skolområdeschefen för saker som är rent bagatellartade.

    Är det så att ditt barn ligger efter eller har koncentrationssvårigheter är det väl bra om det utreds? Självklart diskuterar arbetslaget Hur det går för eleverna. Allt annat vore ju fel
  • anonymm15

    Kanske enligt dig, enligt mig när en förälder hämtar sitt barn skall den bemötas med respekt och inget annat. Vårt barn har ingen diagnos (enligt barnpsykologen då vi har gjort en utredning). Kanske är det så ändå att ledningen på skolan är av låg karaktär, oprofessionell och genomruttet. Skolområdeschefen hade gett oss rätt då bevisningen var väldigt tydlig att pedagoger ljuger. 

  • Sandraberg
    anonymm15 skrev 2018-05-12 11:01:46 följande:

    Kanske enligt dig, enligt mig när en förälder hämtar sitt barn skall den bemötas med respekt och inget annat. Vårt barn har ingen diagnos (enligt barnpsykologen då vi har gjort en utredning). Kanske är det så ändå att ledningen på skolan är av låg karaktär, oprofessionell och genomruttet. Skolområdeschefen hade gett oss rätt då bevisningen var väldigt tydlig att pedagoger ljuger. 


    Vad var det som var så alvarligt? Vad så dom?
Svar på tråden Problem med skolan