• Äldre 11 May 19:32
    5459 visningar
    2 svar
    2
    5459

    Utomhevsskadande

    Hej! Har visat sig att jag är gravid fastän jag har hormonspiral i. På onsdag morgon hade jag en smärta i nedre delen av magen, fick akut tid till läkaren då jag fick utskrivet flagyl då de trodde jag hade inflammation i livmodern.. Åkte sedan till ungdomsmottagningen, hon bad mig göra ett grav test som tydligt visade positivt. Gjort ultraljudsundersökning idag men läkaren kunde inte se nåt då jag är så tidigt gången, hon anade att embryot sitter i livmodern och inte i äggledarna, men hon kunde inte säga helt säkert.

    Är panik slagen då jag läst hela dagen om utomhevsskadande graviditet, är livrädd att det ska hända.. Har inte haft lika ont idag, men när jag anstränger mig kan jag få ont i magen.

    Någon som har erfarenheter av detta och som kan lugna mig lite?? Ska till läkaren igen på måndag.

    // en rädd förälder

  • Svar på tråden Utomhevsskadande
  • Anonym (B)
    Äldre 11 May 19:55
    #1

    Om du googlar utomkvedshavandeskap istället, som det faktiskt heter, så kanske du hittar mer om det!

  • Anonym (Sanna­)
    Äldre 16 May 16:47
    #2

    Förstår inte, varför är du orolig om det sitter i livmodern. Det är ju där det ska sitta??

Svar på tråden Utomhevsskadande