• Anonym (anonym)

    oskyddat samlag

    Hej, jag undrar om det är stor chans att bli gravid om man har ägglossning och man har oskyddat samlag och killen inte har kommit någon gång under samlaget o sedan 2 timmar efter tagit akut p-piller?

  • Svar på tråden oskyddat samlag
  • Anonym (Sandy)

    Hej! Är det dagen efter piller du tog? Då tror jag risken är minimal

  • Anonym (K)

    Akut p-piller skjuter upp äl så om du hade äl när ni hade det oskyddade samlaget hjälper det inte att du har tagit pillret. Även om han inte kom i dig är risken stor att du ändå fått lite försats i dig och i den finns det spermier. Risken att bli gravid av försatsen är inte särskilt hög vad jag har förstått men den finns så du kan absolut ha blivit gravid. Du får helt enkelt vänta och ta ett graviditetstest två veckor efter samlaget och hoppas på det bästa.

  • Anonym (anonym)

    hej, ja det var dagen efter p-piller jag tog. 

  • Anonym (anonym)
    Anonym (K) skrev 2018-05-12 07:45:08 följande:

    Akut p-piller skjuter upp äl så om du hade äl när ni hade det oskyddade samlaget hjälper det inte att du har tagit pillret. Även om han inte kom i dig är risken stor att du ändå fått lite försats i dig och i den finns det spermier. Risken att bli gravid av försatsen är inte särskilt hög vad jag har förstått men den finns så du kan absolut ha blivit gravid. Du får helt enkelt vänta och ta ett graviditetstest två veckor efter samlaget och hoppas på det bästa.


    Tack för svar, får vänta och hoppas på det bästa helt enkelt!
  • Anonym (Mångaår)

    Jag använder p-dator och när det är osäkra röda dagar så kör vi avbrutet MEN min man drar sig ur långt innan. Har använt detta som preventivmedel i många år och aldrig blivit gravida. Har 3 barn så i övrigt lätt att bli gravid.

    Som övriga säger så finns det ingen garanti att du inte blivit gravid. Drog han sig ur precis innan han kom är det ju lite större risk.

  • Anonym (Kille)

    Vi körde med avbrutet samlag som preventivmedel i flera år utan missöden. Och när vi försökte skaffa barn gick det i princip direkt.

    Men många killar har sperma i försatsen, och vissa kvinnor tycks vara extremt fertila.

    Jag skulle gissa att det är nån % risk /chans att du är gravid.

Svar på tråden oskyddat samlag