• Anonym (Ëon)

    Kan vem som helst vara otrogen?

    Kan vem som helst vara otrogen under "rätt" omständigheter eller krävs det en särskild personlighet för att halka dit. I så fall vilken personlighet? 

  • Svar på tråden Kan vem som helst vara otrogen?
  • Anonym (nej)

    Tror det krävs speciell personlighet. En orädsla att mista. Kanske för att man inte får djupa känslor till att börja med eller så är man kicksökare ,dopainknarkare och skiter i konsekvenserna.

  • Anonym (A)

    Ja det tror jag, precis vem som helst, det är inget man kan tro om sej själv innan. Jag skulle aldrig någonsin trott det om mej själv men efter en lång period utan sex och närhet i förhållandet var jag väldigt nära. Den som aldrig varit i den situationen förståär inte vad det gör med en människa. Om någon tänker skriva " men man kan ju praata om saken" så bespara er det för det försöker alla i den situationen naturligtvis. Sen tror jag att även i ett bra förhållande som har sex o närhet så kan man drabbas av passion när man minst anar det. Om man känner sej duktig för att man aldrig varit i närheten av otrohet så kan det bero på att man dels aldrig behövt sakna sex, dels aldrig drabbats av stark attraktion till någon annan.

  • Tecum

    Jag tror också att vem som helst kan vara otrogen. Det gäller bara att förhållandet är tillräckligt dåligt och att den man träffar är väldigt bra.

  • Anonym (Medhåll)
    Anonym (A) skrev 2018-05-12 17:19:50 följande:

    Ja det tror jag, precis vem som helst, det är inget man kan tro om sej själv innan. Jag skulle aldrig någonsin trott det om mej själv men efter en lång period utan sex och närhet i förhållandet var jag väldigt nära. Den som aldrig varit i den situationen förståär inte vad det gör med en människa. Om någon tänker skriva " men man kan ju praata om saken" så bespara er det för det försöker alla i den situationen naturligtvis. Sen tror jag att även i ett bra förhållande som har sex o närhet så kan man drabbas av passion när man minst anar det. Om man känner sej duktig för att man aldrig varit i närheten av otrohet så kan det bero på att man dels aldrig behövt sakna sex, dels aldrig drabbats av stark attraktion till någon annan.


    Du har 100 % rätt. Blixten kan träffa vem som, även om man är med mannen i sitt liv. Har det skett jobbigheter känslomässigt (ex att man mist en närstående etc), så kan man bli off. Kan säkert ske även om allt är bra.
  • Physalis

    Jag tror det kräver en viss personlighet.

    Resten mår dåligt men stannar, gör slut, eller jobbar på problemen med sin partner.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Man)

    Ja.

    Jag är helt övertygad om att vem som helst kan vara det, i fel situation s a s.

    De som är såå tvärsäkra, hat antagligen aldrig varit i en sån relation / situation, så de har ingen aning.

  • Anonym (Melina)

    Det är möjligt, trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle vara otrogen. Men nu har det skett och jag lever i förnekelse...

  • Anonym (Arc)

    Nej ingen speciell personlighets krävs för att kunna vara otrogen.
    Jag tror däremot det krävs en utvecklad personlighet för att inte vara otrogen oavsett situation.

  • TinaKristianstad

    Jag tror faktiskt vem som kan hamna i den sitsen att man släpper taget och är otrogen.

    Så mycket spelar in brist på sex hemma, kärlekslöst

    förhållande eller bara att man ständigt går och tänker på sex och vill.

    Klart det inte är bra med otrohet men ibland liksom är det oundvikligt.... så har det varit för mig.

  • Anonym (kan och kan)

    Rent fysiskt kan väl de flesta vara det, sen är ju inte alla det i praktiken, det handlar nog om personlighetstyp.

Svar på tråden Kan vem som helst vara otrogen?