• Jiddo

    Få tag på gasol utan bil?

    Har precis köpt en gasolgrill och tänkte att det måste vara lätt att få tag på gasol, men nu insåg jag att man säkert inte får ta med en massa gasol på bussen eller tunnelbanan. Så, hur kan man då göra? Har jag missat något uppenbart? Jag har som sagt inte bil. :(

    Finns det något företag som erbjuder hemleverans? Eller får jag helt enkelt konka på gasolen några kilometer? 

    Hoppas någon har något bra tips! :)

  • Svar på tråden Få tag på gasol utan bil?
  • Tow2Mater

    Om det är ganska nära, provkor en bil och åk och kop och kor hem och sen lämna tillbaka bilen med orden "nej det kändes inte rätt".

    Hyr en bil en dag.

    Ha en kompis skjutsa.

    Cykelkärra.

  • Fontana

    Har du sett några regler om att man inte får ha med sig gasol på buss och tunnelbana? "Explosiva varor" som bensindunkar och fyrverkerier vet jag, men räknas gasol dit?

    Jag hade nog stoppat ner gasolflaskan i en stor sportbag eller liknande och klivit på bussen. Jag gissar att det kanske är en 6 kg gasolflaska du tänker köpa, väger väl cirka 8 kilo i det nya lättviktsutförandet.

    Eller ta bussen till försäljaren och ta en taxi hem. Berätta när du beställer taxin att du har en gasolflaska med dig, så är de beredda och kan eventuellt tacka nej redan vid beställningen.

Svar på tråden Få tag på gasol utan bil?