• Äldre 13 May 14:38
    5717 visningar
    17 svar
    +1
    17
    5717

    Tempkurvor: GRAVID!

    Hej!


    Sökt en massa och har antagligen missat några trådar, men tänker att jag startar en ny i värsta fall! De jag hittat innan så syns inte bilderna på längre :)


    Tänkte i allafall att ni som är blivit gravida och tempat i NC eller FF kanske kan lägga ut era kurvor så man kan se hur de ser ut? Vore kul! :D


    Vet att man kan se en del i NC och FF trådarna, men tänkte att man kan ha ett "samlat"-ställe för just GRAVID-kurvor.


    - Endast gravidkurvor läggs in i denna tråden, inga andra kurvor där man har frågor osv om sin icke gravid kurva utan de frågorna får man ta i NC och FF trådarna! -


    BIM 21/5
  • Svar på tråden Tempkurvor: GRAVID!
  • Äldre 13 May 14:59
    #1

    Åh! Jag väntar med spänning! Vill också se! :D

  • Anonym (K)
    Äldre 13 May 15:10
    #2

    Så här såg min kurva ut i NC när jag blev gravid i mars i år. Tyvärr slutade det med mf i v 7, vilket syns vid sista mätningen (började blöda samma kväll). Hade äl för några dagar sedan så håll tummarna för att jag kan lägga in en ny gravidkurva om 1,5-2 veckor! :)

  • Äldre 13 May 15:13
    #3

    Åh kul!


    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Äldre 13 May 15:46
    #4

    Hoppas få lägga in en egen kurva snart! Men ser gärna andras fram till dess! :)

  • Anonym (2018)
    Äldre 13 May 15:53
    #5
    Anonym (K) skrev 2018-05-13 15:10:49 följande:

    Så här såg min kurva ut i NC när jag blev gravid i mars i år. Tyvärr slutade det med mf i v 7, vilket syns vid sista mätningen (började blöda samma kväll). Hade äl för några dagar sedan så håll tummarna för att jag kan lägga in en ny gravidkurva om 1,5-2 veckor! :)


    Vilken dag i cykeln förstod du att du var gravid? När tog du test? Jag kör också NC och läste på deras hemsida att NC kan föreslå gravtest ungefär 4-5 dagar innan förväntad mens. Fattar dock inte hur eftersom tempen är hög från äl till nästa mens första dag. Tråkigt med mf!
  • Äldre 13 May 16:06
    #6


    Såhär ser min kurva ut just nu. Är i vecka 6 (5+3) och hoppas allt går bra även om jag är superrädd för missfall.
  • Äldre 13 May 17:16
    #7

    Här är min tempkurva med yngsta sonen, det var jul när jag hade ÄL så tempen blev lite konstig då och FF kunde inte sätta ut ÄL men jag kände att det var den 25/12 (men sedan visade ultraljudet senare att han blev till den 22/12 men jag tror mer på den 25/12 pga värken i magen som jag hade då)

  • Anonym (K)
    Äldre 13 May 20:58
    #8
    Anonym (2018) skrev 2018-05-13 15:53:35 följande:

    Vilken dag i cykeln förstod du att du var gravid? När tog du test? Jag kör också NC och läste på deras hemsida att NC kan föreslå gravtest ungefär 4-5 dagar innan förväntad mens. Fattar dock inte hur eftersom tempen är hög från äl till nästa mens första dag. Tråkigt med mf!


    Jag hade äl på dag 11 och på dag 16 fick jag en nidblödning. Jag har fått nidblödning alla mina tidigare graviditeter så därför misstänkte jag att jag kunde vara gravid även den gången. Några dagar senare började även brösten ömma lite till och från. Fyra dagar innan bim (äl+9) testade jag med Testlagrets testa tidigt men fick helt blankt. Två dagar innan bim (äl+11) skulle jag på aw så då testade jag med Testlagrets vanliga sticka och såg då ett extremt svagt streck. Dagen efter (bim-1/äl+12) var det lite tydligare och på bim var det inte längre någon tvekan. Då fick jag även gravid 1-2 veckor på CB.

    I NC står det att jag bör testa dagen efter jag förväntas få min mens. Har dock för mig att jag fick ett meddelande några dagar innan bim att jag borde ta ett graviditetstest eftersom jag hade haft oskyddat samlag nära äl (då använde jag NC som preventivmedel) men jag förstod det som att det mer var en påminnelse om att jag borde testa mig om inte mensen kom när den skulle.
  • Anonym­1891
    Äldre 13 May 21:02
    #9


    Inte tempat så mycket senaste veckorna men går in i vecka 10 imorgon.
  • FGK
    Äldre 14 May 10:18
    #10

    Följer med här och hoppas att jag själv snart kan lägga upp min kurva :)

  • Äldre 14 May 18:56
    #11


    Slutade tempa ganska tidigt är i vecka 12+5 nu :)
  • Äldre 14 May 18:57
    #12
  • Äldre 14 May 19:46
    #13

    Oj! Vad kul att ni är så dedikerade. :) Jag har ingen kurva att dela med mig av men jag har aldrig legat under 37.0 i denna graviditeten (jag tempade inte innan). Oftast är det 37.1-37.3 och som högst har det varit 37.7 kvällsvis (och det har inte varit feber utan bara graviditetsvärme). Jag går in i vecka 20 imorgon. :) 

  • Äldre 14 May 21:35
    #14

    Tack för att ni delar med er! Det har varit rätt svårt att hitta temp kurvor efter bekräftad graviditet innan. Tack!

  • Äldre 15 May 16:58
    #15

    [quote=78712562][quote-nick]stragge skrev 2018-05-14 18:57:49 följande:[/quote-nick][/quote]



    Verkade ju inte fungera med bilden igår :/

  • Äldre 15 May 17:06
    #16

    Här är min kurva som tyvärr slutade i mf i mars (var i v 7).



    Har nyss plussat igen!! Supernervös för att det är så tidigt. Äl +11, bim-2

    Här är den kurvan. Är sjuk så vet inte om dagens temp är rätt eller om det är pga svag feber. Tempade inte i helgen heller.

    Här är nya kurvan :

  • Äldre 18 May 06:33
    #17

    Plussade idag så såhär ser min kurva ut! :)


    MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
Svar på tråden Tempkurvor: GRAVID!