• Reutis

    Barn nr5?

    Hej
    Nu har jag helt klar kommit förbi småbarnsstadiet.
    Det känns tomt och jag känner mig inte riktigt färdig trots fyra barn, Det är läxor och aktiviteter, jobb och disk. Men det känns som att något fattas. Älskar att ha mina syskonbarn, det känns mer komplett när vi är fler men inte tillräckligt att låna. Vill ju gärna ha min egen lilla femma.

    Jag vet att vi har vi har råd och tid med våra barn, Känns som att klockan börjar ticka lite nu när jag är 33 år. Det känns som att det måste vara nu..
    Jag vet att det inte är gammalt att vara 33 och vilja ha barn nummer fem men med tanka på att den yngsta absolut kommer att hinna fylla 6 år så blir det ju en liten sladdis
    Min man säger inte nej men inte heller ja.
    Hur kommer vi fram till ett beslut, Eftersom jag känner att tiden börjar bli knapp vill jag inte att diskussionen ska rinna ut i sanden.
    Behöver verkligen lite tips och råd.  
  • Svar på tråden Barn nr5?
  • Zakopane

    Visst, en del har svårt att få barn senare men det gäller verkligen inte alla. Här på FL är det såklart fler trådar om folk som har problem med att bli gravida än om de som inte har det. Blir man gravid lätt är det ju ingen idé att starta en tråd liksom.

    Jag tycker inte att tiden rinner ut för dig nu vid 33 år. Fast om du känner så så är det väl bara att köra oskyddat och se vad som händer? Särskilt om din man inte är avigt inställd. Blir det så blir det? Men var beredd på att det kan bli direkt. :)

    Jag väntar fjärde barnet nu, fyllde nyss 41 år. Har en sladdis född feb 2018 och två äldre barn. Fyran kommer när jag är 41,5 år ca. Alla fyra graviditeterna har blivit till på första försöket.

  • solhatten

    Jag har 4 barn på 19,15,10 och 6 år och vi väntar nu en sladdis, jag är 37 år gammal och vi försökte i tre månader innan det tog sig självklart är det nervöst att börja om men jag känner att jag har mer tid för alla barn nu, den lilla för mycket uppmärksamhet när de övriga är i skolan och när dom kommer hem så kan jag ägna mig lite mer åt dom

Svar på tråden Barn nr5?