• Elvipe

    Färga håret i vecka 34? Farligt?

    Jag har under min graviditet låtit bli att färga håret då jag är lite paranoid för de kemikaliehalter som i studier uppvisats efter hårfärgning. Samtidigt har jag läst på så många ställen att det inte anses skadligt att färga några enstaka gånger, så buden är många.

    Jag är nu i vecka 34 och börjar känna att jag snart inte står ut mer. Mitt hår har nu flera olika bruna nyanser, varma toner i längderna och en kall brun utväxt. Trivs inte alls med mig själv och även om jag tänker att jag "hållit" ut så här länge borde jag klara några veckor till men jag är såååå sugen på att få bli lite fin nu. Att vara enorm och otymplig i och med magen gör ju inte saken bättre när håret är ett kaos. Vill ljusa upp längderna men även lägga bottenfärg i en typ av balayage. Ska på 30 års fest när jag är i vecka 37 och det hade varit kul att åtminstone få känna sig liiiiite fräsch då. Hur hade ni resonerat? Eller hur gör ni? Färga eller inte?

  • Svar på tråden Färga håret i vecka 34? Farligt?
  • Moorii

    Jag har färgat håret två gånger (vecka 35 imorgon) och kommer nog göra det ännu en gång innan bf. Har som du hört att det inte är någon fara, så har därför valt att färga håret ändå.

  • trash panda

    Jag har färgat som vanligt och oroar mig inte det minsta.

  • felicityporter

    Jag färgade också håret under min graviditet och var inte heller orolig. Det värsta som kan hända är att färgen "tar" lite sämre, men inte ens det hände mig. Den tog jättebra och det är ingen fara för bebisen.

  • trash panda
    Elvipe skrev 2018-05-14 11:04:10 följande:

    Ja, fast det finns ju studier på hur mycket skit som faktiskt påvisats i blodet efter att man färgat håret och det är det som oroar mig.

    www.tv4.se/kalla-fakta/artiklar/höga-kemikaliehalter-efter-hårfärgning-4fbff3ed04bf725194009dc6


    Men om du är så orolig så spelat det väl ingen roll hur vi andra gör med vårt hår? Vill du inte färga så låt bli, vill du färga så gör det.
  • halfbaked

    Jag har färgat håret var 4e vecka under mina graviditeter. Inte fått anmärkningar från frisör eller bm.

Svar på tråden Färga håret i vecka 34? Farligt?