• Elinlundberg

    Förtvivlad

    Många funderingar men väldigt få svar!

    Jag är gift med min man sedan ett år tillbaka snart. Vi blev tillsammans 2010 och hängt ihop sedan dess.

    Första året var väldigt turbulent, men samtidigt hade vi ett fungerande sexliv enligt mitt tycke.

    Sex nu längre, vad är det för något?

    3,4,5 månader utan är standard. När detta väl existerar handlar det om en akt på max fem minuter. Allt detta utan förspel.

    Han säger att han integö orkar, eller att vi kan ta det senare, eller imorgon, eller att han inte är sugen. Jag har tröttnat på att försöka vara honom till lags.

    Helt otroligt blev jag gravid i januari. Känns väl si och så då jag lever i en relation som jag tvivlar på varje dag.. Han är väl medveten om mina känslor, men det verkar inte ha någon större betydelse.

    Jag blir galen. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.

    Det känns som om han sitter på all makt! jag ska bara följa efter.. Men jag är trött på det nu

  • Svar på tråden Förtvivlad
  • Tecum

    Men du ger ju honom makten! Om han struntar i dina känslor och vägrar se problem har du alternativet att lämna honom. Antar att det är för sent för abort nu, annars hade det varit bäst. Men ett turbulent förhållande med sexbrist, är det verkligen något att satsa på? I mina ögon är det lose-lose.

  • Elinlundberg

    Ja. Som du säger, jag ger honom den. Fast jag lider.

    Allt känns överväldigande och jag vet inte var jag ska börja.

    Vad och när är en bra tid egentligen?

    Jag lever i en osund relation och har en ohållbar situation på jobbet.

    Bom! Välkommen till verkligheten Elin, vilken jävla käftsmäll.

  • Anonym (yolo)

    Vi kan byta man, för min är som du och jag är som din man.

  • Humörmamman
    Anonym (yolo) skrev 2018-05-13 19:45:46 följande:

    Vi kan byta man, för min är som du och jag är som din man.


    Ha ha - så lösningsfokuserat!
  • Rudbeckius

    Förstår att du är frustrerad. Det generella rådet är ju att tala om vad du vill och behöver och försöka resonera om hur bådas behov kan mötas eller lösas separat. Öppet äktenskap är ju en lösning som är svår att hantera.

    Jag hade det inte fullt så illa men var väldigt frustrerad och kände just att dåvarande hustrun hade all makt genom att så sällan ha lust. Sedan skilde hon sig prompt när vår tonårspojke fick skolproblen.

    I efterhand, efter att numera ha bra sex, känner jag att jag borde sagt att jag behövde längre sex och oftare och att jag gärna

  • Rudbeckius

    ... löst det med dåvarande hustrun men att en för mig dålig lösning inte kunde vara hållbar långsiktig... ja dvs nån slags mjukt hot om skilsmässa men även ärlighet. Jag klarar inte att leva utan mänsklig kärlek. Porr på internet räcker inte långt alls.

Svar på tråden Förtvivlad