• Idab89

    Elektriker hade sönder, vad gäller?

    Hej!

    Vi hade anlitat en elektriker för att göra lite jobb hos oss och han tappade en borr rätt ner i vår bänkskiva och resulterade i ett djupt jack (massivt trä). Han sa det på en gång och bad om ursäkt. Min sambo var där och såg det så svårt att vifta bort det liksom. Har sedan varken sett en faktura eller hört av hans arbetsgivare, som jag förmodade skulle ringa upp och komma överrens om en lösning?

    Har även i efterhand hittat en trasig kakelplatta i badrummet som var gömd under en våg, som inte var där innan och som vi själva inte orsakat. Är helt övertygad om att även detta är elektrikern men har inget bevis och han sa ingenting.

    Hur skulle ni ha gjort och vad kan jag kräva? Har renoverat hela lägenheten själv och det här var det enda vi tog hjälp med. Jag är perfektionist när det kommer till hur det ser ut och även om andra inte ser sprickan i kaklet så ser jag det och stör mig på det jättemkt! Badrummet renoverades 2015 och är ju fräscht och helt i övrigt.

  • Svar på tråden Elektriker hade sönder, vad gäller?
  • Almina

    Vår elektriker hade sönder en lampskärm (av glas) och den ersatte företaget (gick väl antagligen på nån försäkring). Så ring och hör med företaget ni anlitade!

Svar på tråden Elektriker hade sönder, vad gäller?