• Äldre 13 May 19:16
    167526 visningar
    843 svar
    843
    167526

    Han älskar mig inte längre.....

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vill skriva av mig här och få alla tips och råd som bara finns att få. Jag och mitt ja ex....har varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Känt varandra i 2 år. Sedan dag ett vi träffades har vi alltid pratat med varandra.

    Nu i fredags ville han ses för en promenad. På promenaden sa han att han inte känner glöden mellan oss, han känner att det är mer vänskap mellan oss. Han sa att han känt så här i en månad. Jag kollade in i hans ögon och sa är du inte kär i mig längre han sa ja.... Jag blev förkrossad....:( :( :(

    Detta kom från ingenstans helt utan förvarning. Jag har inte märkt av några tecken och signaler från hans sida. Vi har sagt tidigare att vi ska försöka träffas oftare, mer än en gång i veckan. Men det har blivit lite att ingen har tagit intiativ till det. Men ändå vi har träffast 1-2 gånger i veckan, vi bor inte ihop.

    Han sa att ingen har tagit intiativ och att han inte ser någon framtid med mig. Han sa att han gått och tänkt på detta i en månad. Men han har inte sagt något till mig?!!!

    Han hade kunnat sagt något till mig tidigare så vi kunde jobba på detta. Jag försökte säga det till honom men han sa a bara nej...Jag förstår inte hur han inte vill jobba på detta, vi har verkligen något fint.....Hur kan känslorna bara försvinna? Sen också utan att säga något till mig när han tydligen gått och funderat på detta länge!!!!!!!!!!!!!??????????

    Jag mår förjävligt just nu. Jag vill bara hålla om honom och prata med honom. Ringa honom, höra hans röst. Men ändå vet jag vad han kommer att säga till mig....Vad ska jag ta mig till???!! Orkar inte andas....:( :(

  • Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....
  • Anonym (Anna)
    Äldre 13 May 19:21
    #1
    +1

    Känner verkligen med dig och förstår att du är ledsen. Chockad till och med! Tyvärr låter det som han har bestämt sig. Och hur som helst är det ändå bättre att han får sakna dig än att du hör av dig. Vill han så tar han kontakt.

    Försök ta en stund i taget så kommer det bli lättare. Har du någon vän att ringa? Gör det då. Gråt och var ledsen. Eller om du inte känner att du har någon, skriv av dig. Se till att ta hand om dig. Kryp upp i soffan och se en film. Gör saker som får det att kännas lite bättre. Kram

  • Äldre 13 May 19:27
    #2

    Förstår bara inte att han inte sagt något till mig? Det kom som en jävla käftsmäll.... Han vill inte ens ge det en chans.....

    Jag har pratat med mina närmaste hela helgen, är just nu ensam i min lägenhet men vet inte vad jag ska ta mig till...vill bara prata med honom....

  • Anonym (mmmm)
    Äldre 13 May 19:31
    #3
    +1

    Om det absolut inte funnits tecken innan så låter det mer som att han fått intresse för någon annan, en månad är kort att "veta" att man vill göra slut. Kan du ha missat något tecken? 

  • Äldre 13 May 19:39
    #4

    De tecken jag fått är väl att ingen har tagit intitativ till sex. Men det är nog mest jag då jag käkar ppiller och verkligen inte haft någon lust,,,,Om han träffat någon annan har han då dolt det väldigt bra....

  • Anonym (sorry­)
    Äldre 13 May 19:48
    #5

    Jag tänker att en månad inte är särskilt länge att tänka på det. Det har säkert smugit sig på honom, att han inte känner likadant för dig som han gjort tidigare och därför har han inte tagit upp något.

    När jag har känt så har jag alltid hoppats på att känslorna ska komma tillbaka och därför inte sagt något, för att inte oroa min partner i onödan. Jag tänker faktiskt tvärtom, det var bra gjort av honom att säga det efter bara en månad, att han var så pass ärlig så fort så att du slapp känna dig bortgjord.

    Tyvärr är det väl så enkelt att han inte känner som han gjort tidigare, det är nog inget du har kunnat förändra, oavsett om du vetat om hans förändrade känslor eller ej, bara att konstatera faktum. Han är inte kär längre och det är slut, värdelöst för dig som fortfarande har känslor men kanske skönt för honom som inte har känslorna kvar.

    Beklagar!

  • Äldre 13 May 19:49
    #6
    +1
    Steffqw skrev 2018-05-13 19:39:53 följande:

    De tecken jag fått är väl att ingen har tagit intitativ till sex. Men det är nog mest jag då jag käkar ppiller och verkligen inte haft någon lust,,,,Om han träffat någon annan har han då dolt det väldigt bra....


    Han har ju hur lätt som helst att dölja det i så fall. Ni träffas ju bara en gång i veckan och dessutom har ni inte sex. Det är ju faktiskt inte jättekonstigt att han tappat intresset.

    Sörj och gå vidare. Träffar du någon du blir kär i och vise versa kommer ni träffas oftare och du kommer vilja ha sex. Detta var inte rätt för dig/er.
  • Äldre 13 May 19:52
    #7
    Anonym (sorry) skrev 2018-05-13 19:48:43 följande:

    Jag tänker att en månad inte är särskilt länge att tänka på det. Det har säkert smugit sig på honom, att han inte känner likadant för dig som han gjort tidigare och därför har han inte tagit upp något.

    När jag har känt så har jag alltid hoppats på att känslorna ska komma tillbaka och därför inte sagt något, för att inte oroa min partner i onödan. Jag tänker faktiskt tvärtom, det var bra gjort av honom att säga det efter bara en månad, att han var så pass ärlig så fort så att du slapp känna dig bortgjord.

    Tyvärr är det väl så enkelt att han inte känner som han gjort tidigare, det är nog inget du har kunnat förändra, oavsett om du vetat om hans förändrade känslor eller ej, bara att konstatera faktum. Han är inte kär längre och det är slut, värdelöst för dig som fortfarande har känslor men kanske skönt för honom som inte har känslorna kvar.

    Beklagar!


    Men man måste kunna ge förhållandet en chans? Ge upp så lätt...??

    Jag mår skit....
  • Äldre 13 May 19:53
    #8
    smulpaj01 skrev 2018-05-13 19:49:32 följande:
    Han har ju hur lätt som helst att dölja det i så fall. Ni träffas ju bara en gång i veckan och dessutom har ni inte sex. Det är ju faktiskt inte jättekonstigt att han tappat intresset.

    Sörj och gå vidare. Träffar du någon du blir kär i och vise versa kommer ni träffas oftare och du kommer vilja ha sex. Detta var inte rätt för dig/er.
    Det är ju han jag vill ha, jag är så jävla kär i den här killen...
  • Äldre 13 May 19:54
    #9
    Anonym (sorry) skrev 2018-05-13 19:48:43 följande:

    Jag tänker att en månad inte är särskilt länge att tänka på det. Det har säkert smugit sig på honom, att han inte känner likadant för dig som han gjort tidigare och därför har han inte tagit upp något.

    När jag har känt så har jag alltid hoppats på att känslorna ska komma tillbaka och därför inte sagt något, för att inte oroa min partner i onödan. Jag tänker faktiskt tvärtom, det var bra gjort av honom att säga det efter bara en månad, att han var så pass ärlig så fort så att du slapp känna dig bortgjord.

    Tyvärr är det väl så enkelt att han inte känner som han gjort tidigare, det är nog inget du har kunnat förändra, oavsett om du vetat om hans förändrade känslor eller ej, bara att konstatera faktum. Han är inte kär längre och det är slut, värdelöst för dig som fortfarande har känslor men kanske skönt för honom som inte har känslorna kvar.

    Beklagar!


    Men om han sagt något hade vi kunnat jobba på det tillsammans...man är ju två i ett förhållande..
  • Anonym (sorry­)
    Äldre 13 May 19:55
    #10
    Steffqw skrev 2018-05-13 19:52:24 följande:
    Men man måste kunna ge förhållandet en chans? Ge upp så lätt...??

    Jag mår skit....
    Han har kanske gett det en chans under månaden han har tvivlat? Han kanske har kämpat länge inom sig själv att övertyga sig om att han är kär men upptäckt att han inte är det längre. Varken ditt eller hans fel, bara sånt som händer.

    Om man inte är kär vill man inte kämpa, det finns liksom inget kvar man vill ha. Jag är jätteledsen för din skull, vet verkligen hur värdelöst det är att bli dumpad.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre.....