• any87

    Vul 10+6 hur gick det sen.

    Ni som var på vul i v 11, hur gick det för er?

  • Svar på tråden Vul 10+6 hur gick det sen.
  • Isathe
    any87 skrev 2018-05-14 11:29:50 följande:

    Ni som var på vul i v 11, hur gick det för er?


    Jag var på vul 7+1, fick se ett pickande hjärta och är idag i vecka 25+1, så hittills har de gått hur bra som helst.
  • any87

    Är så nervös. Har haft flera mf men har aldrig gått till v 12... hur vanligt är det att få mf/ma i v 12-13?

  • Johannana

    Var på Vul i 9+3, min lille kille sparkar i magen hela dagarna och mår toppen. Vecka 24 nu :) Det är nog inte så vanligt att få missfall i v12-13, men tyvärr så förekommer det ju.

  • JLES
    Johannana skrev 2018-05-14 19:44:59 följande:

    Var på Vul i 9+3, min lille kille sparkar i magen hela dagarna och mår toppen. Vecka 24 nu :) Det är nog inte så vanligt att få missfall i v12-13, men tyvärr så förekommer det ju.


    Instämmer! Det är nog inte så vanligt. I de allra, allra flesta MA-fallen har ju bebisen dött innan eller t.o.m vecka åtta. Det är inte särskilt ofta bebisen dör i veckorna efter.. :)
  • InaLo

    Jag gjorde Vul v 9+6 och då sa bm att när allting ser fint ut. Alltså en normalstor bebis och tickande hjärta så är risken nere till 0,5 % MF risk. Var väldigt orolig då det tog 17 månader att bli gravid och hade haft ett MF 5månader tidigare. Även faktumet att jag är 40år. Bm menade att MF risken gick ner från ca 40% ner till 0,5%efter ett bra ul. Är nu gravid i v30.

  • Ebo88

    Var på fyra vul mellan v.6+1-v.8+4 pga blödningar och hjärtformad livmoder. Kub i v.11+4.

    Gjorde rutinultraljud idag och är i v.18+0

  • Iowhannah

    Jag gjorde VUL i vecka 5+6 (pga tidigare MA där graviditeten hade tillbakabildats i v 5+4) och såg ett pickande hjärta. Nu är jag i vecka 32+1 och ser fram emot förlossningen :)

  • Jag är bara jag

    Med sonen gjorde jag VUL och UL v.13 och han föddes ju!  Glad Denna graviditet hittills 5 VUL/UL med början v.10 och h*n lever än v.31. Får man m.f senare än v.12 är det i regel MA där fostret dött långt innan. Haft ett i v.14, men hade inte gjort VUL då för jag vågade inte. Lever barnet på VUL v.10 är risken minimal för m.f.

  • any87

    Va härligt att höra! Har haft 2 ma då jag har sätt hjärtat i v 6 och 7 men som slutade i v 8... däremot redan vid det skede var fostret mindre än det borde vara i v 7...

  • emhu

    Jag såg ett hjärta på vul i 7+1 och sedan en välmående bebis i 11+6 på kub. Idag är jag i 22+5 och bebis lever runt i magen :)

Svar på tråden Vul 10+6 hur gick det sen.