• tobbe01

    Vilken optikkedja är bäst?

    Köpte nyligen glasögon på Specsavers och de var SÄMRE än mina gamla som jag köpte på nätet för typ en femhundring. Jag behövde kolla synen och behöver lite starkare glas nu men specsavers-brillorna ska jag ha som reserv och så beställer jag nya på nätet. Fantastiskt att sitta i lugn och ro, kanske beställa hem bågar att prova eller så köpa en favorit i repris för en billig peng.

  • tobbe01
    tobbe01 skrev 2018-05-17 12:42:55 följande:

    Köpte nyligen glasögon på Specsavers och de var SÄMRE än mina gamla som jag köpte på nätet för typ en femhundring. Jag behövde kolla synen och behöver lite starkare glas nu men specsavers-brillorna ska jag ha som reserv och så beställer jag nya på nätet. Fantastiskt att sitta i lugn och ro, kanske beställa hem bågar att prova eller så köpa en favorit i repris för en billig peng.


    PS: Köpte både läsglas och progressiva och läsglasögonen är så usla så jag använder mina gamla med "fel" styrka.
  • tobbe01
    Tihi skrev 2018-05-17 15:15:59 följande:
    tobbe01 skrev 2018-05-17 12:43:57 följande:
    PS: Köpte både läsglas och progressiva och läsglasögonen är så usla så jag använder mina gamla med "fel" styrka.
    Du är inte den första jag har hört som har haft problem med den kedjan. Har du aldrig haft problem med att beställa progressiva på nätet? Tänker på att dom måste passa med pupillen exakt för att det inte ska bli knas.

    Jag har inte köpt progressiva på nätet men då de är så billiga så tar man ju inte så stora risker om man provar! Man borde ju kunna be ngn mäta avståndet mellan ens pupiller? Är nog inte så knepigt.
  • tobbe01
    Tihi skrev 2018-05-18 21:29:59 följande:
    Har ingen aning om hur man gör. Det känns tryggast att låta proffs göra det tycker jag.
    Kan så vara. Jag är lite snål och vill inte slänga ut flera tusen på glasögon när jag kan få ett par lika funktionella (och faktiskt bättre) för under tusenlappen på nätet. Jag väljer att ha ett par avstånd och ett par läsglas. Jag tycker att det funkar bäst med läsglas när man sitter vid datorn eller läser.
Svar på tråden Vilken optikkedja är bäst?