• Fjellko

    VEM HAR RÄTT?

    Hej! Jag behöver hjälp...
    Jag och min parter ska på redan nu om någon månad (vi har varit tillsammans i ungefär 10 månader). Resan ska vara betald nu denna månaden men jag får mina pengar nästa månad och då frågade jag min partner om han kanske kunde lägga ut för min resa tills jag får mina pengar i början av nästa månad. Då svarade han strongt Nej. Men när jag vet att jag får pengarna så tycker jag ändå att det hade varit väldigt snällt om han kunde lägga ut de pengarna då jag hade gjort det för honom. Vad tycker ni? Vad hade ni gjort? ;(

  • Svar på tråden VEM HAR RÄTT?
  • viseversa

    Hur hade han tänka att du ska betala? Tänkte han åka sjäöv eller? För kan du inte betala blir det ingen resa. men han kanske är för korkad för att förstå det?

  • Gizmo

    Hur mycket pengar handlar det om? Din kille har kanske inte råd att ligga ut med en massa pengar

  • gangstah91
    Fjellko skrev 2018-05-14 17:00:22 följande:

    Hej! Jag behöver hjälp...
    Jag och min parter ska på redan nu om någon månad (vi har varit tillsammans i ungefär 10 månader). Resan ska vara betald nu denna månaden men jag får mina pengar nästa månad och då frågade jag min partner om han kanske kunde lägga ut för min resa tills jag får mina pengar i början av nästa månad. Då svarade han strongt Nej. Men när jag vet att jag får pengarna så tycker jag ändå att det hade varit väldigt snällt om han kunde lägga ut de pengarna då jag hade gjort det för honom. Vad tycker ni? Vad hade ni gjort? ;(


    Ni borde självklart gjort upp innan ni beställt resan. Jag hade självklart lagt ut för min flickvän om hon inte kunnat betala. Jag hade kunnat betala hennes del ur min egen ficka också.

    Vad är hans ursäkt till att inte låna dig pengar?
  • FuckGoggleAskMe

    Om resan ska betalas nu, och du inte har pengar nu, hur hade du tänkt fixa det? Brukar du beställa sådant du inte kan betala? Hade du räknat med att låna eller få av honom? Varför i så fall? Hur självständig är du?

  • BurningDiamond

    Varför köper man alls en resa utan att unna betala?
    Varför vill han inte betala eller lägga ut?
    Vad kom ni överens om när ni planerade resan?
    Hur vet du att han har pengar till att betala för resan nu?

  • Aliona

    Man kan inte boka en resa och utgå från att någon annan bara ska lägga ut. Han kanske behöver sina pengar?

Svar på tråden VEM HAR RÄTT?