• reblu

    Fler som haft en sambo som tryckt ner en och tagit sig för givet???

    För att göra en lång historia kort. Träffade mitt ex för 4 år sedan blev kär och gravid rätt snabbt. Men allt eftersom började jag se sidor som jag tänkte att jag kunde leva med ingen är perfekt. Men det var svårt att hantera en människa som blir arg över småsaker i flera dagar samt trycker ner en (kanske ovetnades). Han är väldigt egoistisk mitt hus mitt mitt och mitt är inte ovanligt att höra speciellt om han är på dåligt humör som han oftast är. Även om vi har 1 gemensamt barn så ska allting delas lika trots att jag hade de knapert när jag var föräldraledig. Dessutom kräver jag inget utan betalar då jag är van att klara mig själv. Jag lagar alltid maten hemma han är inte intresserad av att hjälpa till (var det i början)..

    Nu efter ett velande har jag fått lägenhet och jag mår bra över beslutet vet att det kommer perioder som är jobbiga med de också såklart.. Men jag önskar att alla mammor ser till sig själva om karln är så pass ego och elak. Jag har nu upplevt hur svårt det är själv men kom till insikt att jag måste leva för mig själv. Vill inte lära sonen att det är okej med ett sådant beteende.

  • Svar på tråden Fler som haft en sambo som tryckt ner en och tagit sig för givet???
  • Bolliz

    Oj..

    Har haft det likadant.

    Han är garanterat narcissist. Det finns bara ?jag jag jag?, ich vad som än händer så är det aldrig hans fel. Vi var ett par i 12år innan jag lyckades ta mig därifrån. Att förhållandet sprack var såklart mitt fel..

    Jag fick skulden för att värmepumpen till pannan gick sönder även om jag inte hade bott i huset på 4 månader när vi hade separerat. Blev tvingad att stå för halva kostnaden.

    När han tillsist flyttade innan nya ägarna skulle ta lver så krävde han pengar för släpet han hade hyrt. För att han hade fått kasta saker som vi hade köpt gemensamt, och som jag inte fick komma o hämta.

    Han jobbade inte på alla åren vi var tillsammans. Hämtade knappt ens posten.

    Han klagade på allt jag gjorde, var alltid arg och hotfull, manipulerade, kränkte och tryckte mig längre o längre ner.

    Fick ha 5 jobb och ta hand om hus och hem och hans barn. Konfronterade jag honom så hade han alltid svar på tal, och det slutade med att jag gav mig och han hade ?rätt?.

    Både jag och hans dotter ljög om allt för att inte göra han arg. Till mig talade hon om sanningen o vi hade jättebra relation. Nu får jag inte ens skicka sms till henne. :(

    Jag har ett nytt förhållande nu med en underbar man, men jag märker hur skadad jag är. Och tyvärr så går det ofta ut över honom. Jag var van att skrika för att göra mig hörd, van att ordna allt själv, aldrig be om nått, synas o höras så lite som möjligt, vara till lags.

    Jag har svårt att ta emot en sån simpel sak som en glass utan att tro att det finns en baktanke med det.

    Mitt råd är att testa coaching. Det funkar bra för mig. De hjälper en att komma vidare istället för att älta det som varit. Du kan bara ändra på framtiden, aldrig det som varit.

    Vill du prata så kan du även skicka pm

  • Bolliz
    vanja1 skrev 2018-07-13 13:00:39 följande:

    Hur/ var fick du coachning. Härligt att du kom bort från det där!


    Jag satt o kollade på lyxfällan en dag o tyckte att han Philip verkade så duktig. Jag har varit lite, nej mycket katastrofmänniska. Knaprade piller, shopaholic, gjorde onödiga inköp osv bara för att fly verkligheten. Och då ringde jag till Philips företag och fick prata med en kvinnlig coach. Alla samtal skedde via telefon vilket passar mig. Första samtalet är gratis sen är nästa på 2timmar o resten 45min

    Kickasscoach heter dom.

    Det är dyrt men mycket mycket bättre än nån terapi. Ingen psykolog har kunnat få mig att må bättre nånsin.

    Jag förstod ju nu att det berodde på att jag vistades i den miljön som gjorde mig destruktiv. Men jag mådde alltid mycket sämre när jag gick i terapi. Det var nästan ett måste att man skulle må dåligt annars hade man inte på terapin och göra liksom..

    Först o främst: Har man ett förhållande där det är omöjligt att komma vidare eller bli lycklig så måste man våga ta sig därifrån. Jag var rädd för att bli ensam. Att inte vara attraktiv längre. Men jag hann aldrig bli riktigt singel. Förutom min nuvarande man så var det 3 andra som bjöd ut mig. Det kändes så främmande men ändå en bra boost. Jag hade inte gett mig in i förhållande så tidigt om det inte var för att min nuvarande var en sån fin stöttepelare och visade mig vad riktig kärlek är.

    Materiella ting kan man ersätta. Jag flyttade från hus till en etta. Tog bara några kartonger med mig och det känns fantastiskt att lämna alla minnen kvar hos exet. Jag saknar katterna men förtränger faktiskt de känslorna. Jag kommer aldrig få se dom igen så varför gräma sig?

    Min ekonomi är bra igen. Jag kan unna mig saker. Jag behöver bara 1 jobb.

    Jag är lycklig och vet att det finns så många där ute som sitter i min gamla sits men inte vågar ta sig därifrån.

    Hur har du det?
  • vanja1

    Å så starkt och skönt att höra att det går bra. Jag har det inte bra, min mm slåss inte han gör mig beroende av honom och får mig så ledsen, han är väldigt otrevlig och det kommer närsomhelst. Han har slutat dricka/ ta droger och blir lite bättre av att gå på möten. Jag Har allt ansvar för barnen och han fräser om jag lagat mat eller valt fel sallad, ja du förstår nog. Han säger aldrig någonsin något snällt. Jag är ensam med våra barn hela tiden. Så trött nu. Har alla de rädslorna du beskrev. Har aldrig varit Singel.

  • Bolliz
    vanja1 skrev 2018-07-13 17:29:24 följande:

    Å så starkt och skönt att höra att det går bra. Jag har det inte bra, min mm slåss inte han gör mig beroende av honom och får mig så ledsen, han är väldigt otrevlig och det kommer närsomhelst. Han har slutat dricka/ ta droger och blir lite bättre av att gå på möten. Jag Har allt ansvar för barnen och han fräser om jag lagat mat eller valt fel sallad, ja du förstår nog. Han säger aldrig någonsin något snällt. Jag är ensam med våra barn hela tiden. Så trött nu. Har alla de rädslorna du beskrev. Har aldrig varit Singel.


    Skickat PM!
Svar på tråden Fler som haft en sambo som tryckt ner en och tagit sig för givet???