• Malmomannen

    Hur hittade ni partner utanför förhållandet?

    Hej!


    Jag är en ung man i 30 års åldern som bor med sambo och ett litet barn i Malmö. Trivs jäkligt bra med livet, jag ser bra ut, bor bra och jobbar hårt och ses nog av andra som framgångsrik. Dessutom älskar jag min sambo och vi har det bra på alla sätt(ekonomiskt, hälsosamma, har sex och tycker om varandra). 


    Men livet är stressigt och vi kommer inte riktigt varandra under huden. Jag känner mig själv och vet att det inte kommer gå just nu samtidigt som jag varken vill eller ska lämna henne. Jag behöver en utomäktenskaplig partner, en kvinna att vara snäll mot, som är snäll mot mig, något att träffa på en kaffe eller ett glas vin ibland och prata, och om allt känns rätt är jag öppen för mysigare stunder. 


    Jag vill att hon ska vara i samma situation som jag, i övrigt har jag inte några krav på exempelvis ålder.


    Det är helt uteslutet för mig att träffa denna person på min arbetsplats, jag har inte heller några fritidsintressen där det är möjligt.


    Var skulle ni börjat leta efter en kvinna i förhållande som har samma intresse som jag? 


    Har ni redan hittat en sådan partner? Var fann ni varandra?


     


    Jag vill inte att vi diskuterar etiken kring detta i denna tråd. Tack! 

  • Svar på tråden Hur hittade ni partner utanför förhållandet?
  • Anonym (Findus ärtor)

    Var försiktig så inte nån av er kärar ner er i varandra. Typ 99% av såna här förhållanden brukar sluta med olycklig kärlek.

    Jag träffade min via gemensamt engagemang/uppdrag

    Och gnistor uppstod. Båda gifta och stor åldersskillnad.

  • Anonym (Line)

    Jag har fått ihop det med en snubbe jag alltid varit intresserad av innan jag träffade min man.

    Av olika själ blev det aldrig vi två, träffades ute av en slump. Vi har träffats ett par ggr men haft sex en gång.

    Men det känns som att man leker med elden då man är rädd att kära ner sig.

    Det är jävligt ego det vi gör men har aldrig känt mig mer levande och sexig.

  • Smecker

    Var? Herregud, de finns ju överallt. Man får jaga bort dem med flugsmälla.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Sa)

    Vad är det för fel på att uppvakta din sambo?

    Hon hade säkert uppskattat en dejt.

    Annars, dra till köpenhamn.

  • Anonym (Kille)

    Finns nog bara man öppnar ögonen. Testa här på FL... 

  • Malmomannen
    Smecker skrev 2018-05-15 13:19:56 följande:

    Var? Herregud, de finns ju överallt. Man får jaga bort dem med flugsmälla.


    Hur menar du? 


    Jag får blickar bekräftade på stan ibland, men hur skulle man gå från det till att prata med personen? 

  • Anonym (Mm)
    Malmomannen skrev 2018-05-15 12:54:55 följande:

    Hej!

    Jag är en ung man i 30 års åldern som bor med sambo och ett litet barn i Malmö. Trivs jäkligt bra med livet, jag ser bra ut, bor bra och jobbar hårt och ses nog av andra som framgångsrik. Dessutom älskar jag min sambo och vi har det bra på alla sätt(ekonomiskt, hälsosamma, har sex och tycker om varandra). 

    Men livet är stressigt och vi kommer inte riktigt varandra under huden. Jag känner mig själv och vet att det inte kommer gå just nu samtidigt som jag varken vill eller ska lämna henne. Jag behöver en utomäktenskaplig partner, en kvinna att vara snäll mot, som är snäll mot mig, något att träffa på en kaffe eller ett glas vin ibland och prata, och om allt känns rätt är jag öppen för mysigare stunder. 

    Jag vill att hon ska vara i samma situation som jag, i övrigt har jag inte några krav på exempelvis ålder.

    Det är helt uteslutet för mig att träffa denna person på min arbetsplats, jag har inte heller några fritidsintressen där det är möjligt.

    Var skulle ni börjat leta efter en kvinna i förhållande som har samma intresse som jag? 

    Har ni redan hittat en sådan partner? Var fann ni varandra?

     

    Jag vill inte att vi diskuterar etiken kring detta i denna tråd. Tack! 


    Jag förstod inte varför du vill söka dig till nån annan? Ni har ju det bra och älskar varandra?
  • Anonym (S)
    Anonym (Mm) skrev 2018-05-15 20:32:57 följande:

    Jag förstod inte varför du vill söka dig till nån annan? Ni har ju det bra och älskar varandra?


    Han är allmänt jävla dum i huvudet och vill krossa livet för både sin sambo och barn. Allt för sitt egos skull.
  • Pentra
    Anonym (S) skrev 2018-05-15 20:43:28 följande:
    Han är allmänt jävla dum i huvudet och vill krossa livet för både sin sambo och barn. Allt för sitt egos skull.

    Missat att läsa hela trådstarten? Att kunna känna sann kärlek till fler än en är knappast synonymt med egoism! Det är snarare den som inte förstår detta som är den som isf är egoistisk! Och ev oinformerad och/eller trångsynt. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Mm)
    Pentra skrev 2018-05-15 20:52:06 följande:

    Missat att läsa hela trådstarten? Att kunna känna sann kärlek till fler än en är knappast synonymt med egoism! Det är snarare den som inte förstår detta som är den som isf är egoistisk! Och ev oinformerad och/eller trångsynt. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Det har ingen sagt. Men att göra det valet utan partnerns vetskap eller godkännande kan väl inte vara något annat än egoistiskt? Om man vill leva med flera får man ju hitta en likasinnad och inte låtsas leva på ett sätt man inte trivs med.

    Min fråga var för att förstå och inte för att döma. Eftersom han skrev att de hade det bra på alla plan. Kan förstå om man glidit isär att man söker sig bort.
Svar på tråden Hur hittade ni partner utanför förhållandet?