• Jeanetty

    40+, ensamstående planerar första barnet, fler?

    Hej.

    Ja, som rubriken lyder... Fler som är ensamstående och är 40+ som försöker skaffa första barnet?

  • Svar på tråden 40+, ensamstående planerar första barnet, fler?
  • Anonym (liv)

    Jag åker i väg i oktober till Danmark. Har varit dit sist 2016. Men försökte mig på en relation, tänkte jag skulle ge relationen en chans. Tyvärr gick det inte. Nu ska jag bli mamma tänkte jag och låta kärleken komma sen ;)

  • Anonym (Barnlängtan)

    Jag fyllde 40 för nån månad sen. Har alltid längtat efter barn men lyckas aldrig finna den rätte. Hoppas jag också lyckas få barn innan det är försent. Vill gärna ha en närvarande pappa men tankarna har gått åt inseminering i Danmark många gånger det får jag erkänna.

    Hur gamla är ni?

    Är man försent ute? När är det försent? Snälla ge mig en strimma av hopp är ni snälla. ????

  • MinaBernt

    Jag har många vänner som har lyckats med IVF med egna ägg efter 40. Ett alternativ är ju annars embryoadoption. Jag har flera bekanta som rest till St Petersburg då de har ett högt antal lyckade IVF:er.

  • Anonym (Barnlängtan)

    Jag känner några som blivit gravida efter 40 däribland min mormor. En fd kollega till mig blev gravid vid 42. Läste om en som blivit gravid utan hjälp vid 45. Så hoppet finns ännu. Jag ger inte upp. Det ska ni heller inte göra.

Svar på tråden 40+, ensamstående planerar första barnet, fler?