• Äldre 16 May 18:25
    683 visningar
    1 svar
    1
    683

    Tips och råd om att bryta cirkel

    Hej
    Ber om ursäkt i förskott för långt inlägg, om ni känner er otåliga att läsa kan ni bara hoppa till frågeställningen.

    Tar gärna emot råd och tips av er om hur jag kan göra för att förbättra min situation kring mitt sociala liv. För som det ser ut idag (och har sett ut en lång tid) så har jag befunnit mig i den sitsen där jag träffar varken kompisar eller tjejer i min vardag och det är något som har gjort mig ganska olycklig. Jag vet inte själv hur man tar sig ur sitsen heller, för allt i samhället är anpassat efter att man redan har vänner idag. Man måste nästan ha vänner för att få nya vänner och tjejkontakt.

    Många av er kommer ju säkert säga att jag måste ändra mig själv. Javisst, det är jag beredd att göra, men problemet är bara att man får så många motsägande råd och folk verkar inte riktigt veta själv vad man kan göra. Det är inte så att jag är en dissande person som inte är öppen för saker som många andra ensamma (och icke-ensamma för den delen) brukar vara heller. Har märkt att många trivs på ett annat sätt av att vara för sig själv numera, men jag är inte en sån egentligen. Därför är det extra synd och ännu mer skäl till att jag vill göra ändring.

    Hur än många saker jag gör, så återkommer det till en sak i livet i mina tankar. Jag är övertygad och känner att jag kommer att få ångra mig för alltid, om jag inte lyckas göra något åt detta. Jag tror det är något form av behov att "leka av sig" eller få prova på ett liv där man träffar tjejer, ha sommarromanser/flings och såna saker som folk talar om. Jag vill träffa tjejer. Men större delen av mitt liv har jag varit ensam och kan tycka att jag befinner mig i en besynnerligen konstig sits eftersom jag i grunden är en person som alltid är med på att göra saker. Jag är den där som man alltid kan lita på, som till och med kan göra tid för sin vardag bara för att få tid till att umgås. I teorin borde ju det vara idealiskt att ha i en vän kan man tycka. Ändå känns det som att alla alltid haft vänner och kontakter, medan jag inte haft det. Oavsett hur andra är som person.

    Men jag vill lägga ifrån mig fokus från andra och fokusera på mig själv och försöka förbättra mitt liv. Hur kan jag göra? Jag har försökt på egen hand i många år utan några resultat, så att gå i gamla hjulspår kommer ju uppenbarligen inte ge några resultat. Så jag måste vända mig utåt.

    När jag var yngre, som i högstadiet/gymnasieålder och så vidare, då kunde jag få intresse ibland utan att göra något. Oavsett hur dåligt jag klädde mig, hur lågt självförtroende jag hade och såna saker. Därför trodde jag att numera när jag bland annat fått mycket högre självförtroende i form av att jag är trygg i mig själv, har ett rätt bra betalt heltidsjobb, egen lägenhet, högskoleutbildning och sånt så trodde jag ärligt talat att jag skulle få mycket mer intresse. Men ack så fel jag hade, det är mycket svårare nu fastän jag har så många fler saker "going for me". Det måste ju ändå betyda att det som fattas är kontakter. Jag provade Tinder en period men jag lyckades inte få match av en enda tjej där nästan och då följde jag alla tips och tricks som fanns.

    Detta problem tar liksom över mitt liv. Jag har svårt att fokusera på jobbet, jag blir distraherad konstant när jag är ute på affären och på såna ställen och jag kan inte riktigt njuta eller ta tid lika mycket till mina fritidsintressen för att mina tankar övertas om att försöka ändra min situation. För man ser tjejer överallt och jag har någon sorts inneboende nyfikenhet över det, det är som ett smörgåsbord man tvingas titta på utan att få ta del av det medan övriga världen får ta del av det. Att det ska bli så, tyder ju på att jag måste dels göra något åt det. Och dels så är det viktigt att jag gör det för framtiden, för annars kommer jag att få ångra mig resten av livet. Jag är idel öra, så ni får gärna tipsa mig om allt!

    Jag är 30 år numera, många av er tycker nog att denna attityd är sen för en 30-åring, men jag är nog yngre i sinnet än vad de flesta är. Jag levde inte detta liv tidigare, så undanbeder skribenter från att döma mig bara för att jag inte levt efter samma tidslinje som er andra. Är inte oskuld utan har vart med 2 personer i ett längre förhållande. Ser helt ok ut, är väl varken supersnygg eller ful, över medel har folk sagt. Är lång och tränar på fritiden fast vill bli lite grovare och klär mig rätt snyggt. Vet inte varför jag skriver det, men det är väl för att reservera mig från en-radare i tråden där det skulle bero på något sånt.

    Så vad kan man göra? Viljan finns där, nu är det bara praktiska steg man kan ta. 

  • Svar på tråden Tips och råd om att bryta cirkel
  • Fredri­ca
    Äldre 25 May 11:08
    #1

    Varför går du inte bara ut på krogen / nattklubbar och roar dig lite? Vad är du ute efter? Ha kul med olika tjejer och testa dig fram? eller vill du finna en stabil partner?

Svar på tråden Tips och råd om att bryta cirkel