• Äldre 16 May 22:11
    19885 visningar
    21 svar
    21
    19885

    Babyshower bebis nr2

    Vissa tycker ju att väntar man tex barn nr2 så behövs ingen babyshower i med man fick det med första.

    Vad säger ni?

  • Svar på tråden Babyshower bebis nr2
  • Anonym (L)
    Äldre 16 May 22:18
    #1
    +1
    angeliika skrev 2018-05-16 22:11:14 följande:

    Vissa tycker ju att väntar man tex barn nr2 så behövs ingen babyshower i med man fick det med första.

    Vad säger ni?


    Personligen gillar jag inte babyshowers överhuvudtaget, så är kanske fel person att svara. Iallafall inte som de flesta verkar utföra dessa babyshowers med att dekorera precis allt i blått eller rosa, och de där sjukt fula tårtorna med gravidtema, haha... 

    Men om jag tänker migen babyshower som inte är så fånig då, alltså babyshowern är ju trots sitt namn inte till för barnet, utan oftast till för mamman alt. båda  blivande föräldrarna. Och då kan jag väl hålla med om att det inte behövs en babyshower riktigt på samma vis, det är ju trots allt lite mer speciellt när man går igenom något första gången. Hade babyshowers däremot handlat om barnen så hade jag tyckt att det var självklart att det skulle vara en vid barn nr.2 om det var en vid barn nr.1.
  • Äldre 16 May 22:39
    #2
    Anonym (L) skrev 2018-05-16 22:18:15 följande:

    Personligen gillar jag inte babyshowers överhuvudtaget, så är kanske fel person att svara. Iallafall inte som de flesta verkar utföra dessa babyshowers med att dekorera precis allt i blått eller rosa, och de där sjukt fula tårtorna med gravidtema, haha... 

    Men om jag tänker migen babyshower som inte är så fånig då, alltså babyshowern är ju trots sitt namn inte till för barnet, utan oftast till för mamman alt. båda  blivande föräldrarna. Och då kan jag väl hålla med om att det inte behövs en babyshower riktigt på samma vis, det är ju trots allt lite mer speciellt när man går igenom något första gången. Hade babyshowers däremot handlat om barnen så hade jag tyckt att det var självklart att det skulle vara en vid barn nr.2 om det var en vid barn nr.1.


    Haha, förstår vad du menar!

    Sant, det är ju mer för föräldern än barnet.

    Kan också känna att det ibland känns som att de måste anordnas en babyshower, att de förväntar sig för ?alla andra gör/har det?
  • Anonym (H)
    Äldre 16 May 23:03
    #3

    Vadå få? Det finns väl inget som säger att man inte ordnar en själv. Som vilken fest som helst. Det är jättevanligt att man själv anordnar som babyshower.

  • Äldre 17 May 00:09
    #4

    Förstår mig inte på den här trenden med babyshowers öht, tycker det är onödigt. 

  • Äldre 17 May 06:43
    #5
    Anonym (H) skrev 2018-05-16 23:03:43 följande:

    Vadå få? Det finns väl inget som säger att man inte ordnar en själv. Som vilken fest som helst. Det är jättevanligt att man själv anordnar som babyshower.


    Nej såklart kan man anordna en själv! Dock de jag känner/vet om har fått sina som en överraskning
  • Äldre 17 May 06:45
    #6

    I min familj bestämde vi (när syrran blev gravid med andra) att vi bara ordnar babyshower för första barnet. Sen valde jag och vår mamma att gå ihop och köpa en ganska dyr julklapp till det ofödda barnet, för vi ville ändå fira på något sätt. För oss kändes det dock konstigt att arrangera värsta överraskningen och fixa och dona, när det var andra barnet.

  • Anonym (T)
    Äldre 17 May 07:57
    #7

    Jag är gravid med andra barnet.

    Ville varken ha babyshower för första eller andra då det känns så larvigt för som tidigare person skrev - det är ju mer för mamman än för barnet.

    Så jag har sagt till mina vänner vid båda graviditeterna att jag inte vill ha någon. Däremot har jag alltid uppmuntrat dom till att när dom vill- komma över på en vanlig fika för sällskapets skull och inte för gåvans skull.

    Så om du själv känner att du inte vill ha nån - säg det till dina vänner annars kanske dom tror att du vill att dom ska annordna en.

  • Äldre 17 May 08:57
    #8

    Tycker själva grejen med babyshower är fånigt och en för andra barnet är ännu värre. Glad att jag sluppit någon överraskning..

  • Äldre 17 May 11:56
    #9
    Anonym (T) skrev 2018-05-17 07:57:03 följande:

    Jag är gravid med andra barnet.

    Ville varken ha babyshower för första eller andra då det känns så larvigt för som tidigare person skrev - det är ju mer för mamman än för barnet.

    Så jag har sagt till mina vänner vid båda graviditeterna att jag inte vill ha någon. Däremot har jag alltid uppmuntrat dom till att när dom vill- komma över på en vanlig fika för sällskapets skull och inte för gåvans skull.

    Så om du själv känner att du inte vill ha nån - säg det till dina vänner annars kanske dom tror att du vill att dom ska annordna en.


    Jag är inte gravid själv:) Utan blev tillfrågad att anordna en.
  • Anonym (T)
    Äldre 17 May 12:26
    #10
    angeliika skrev 2018-05-17 11:56:41 följande:

    Jag är inte gravid själv:) Utan blev tillfrågad att anordna en.


    Jag har anordnat babyshower åt vissa kompisar som har vart gravid med 1a, 2a och 3e barnet men det har vart för att dom önskat och velat haft det. Andra kompisar - precis som jag själv - har inte velat haft och då jar jag inte anordnat.
Svar på tråden Babyshower bebis nr2