• AnnaOctavia

    Vi som planerar syskon 2018 (BF 2019)

    Hej!


    Jag hade en tråd här när jag blev gravid med min son (2010, BF 2011) och det var så skönt att bolla tankar med andra i samma situation så tänkte testa och se om någon/några vill haka på igen.


    Det är dags för syskon för oss nu är det tänkt, (börja i juli), vår son är 7 år nu så det är ganska stort glapp men äsch, vad gör det :)

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2018 (BF 2019)
  • SoSS15

    Hej! Kul! :) Vi ska också börja i juli!  Har en dotter född -14, så hon kommer hinna bli över 4 år innan syskon föds. :) 

  • Otello

    Hej! Har precis fått reda på att jag är gravid, har en son som är född 2010 sedan innan. Så för oss blir det också en liten sladdis. :)

  • SoSS15
    Otello skrev 2018-07-27 12:43:45 följande:

    Hej! Har precis fått reda på att jag är gravid, har en son som är född 2010 sedan innan. Så för oss blir det också en liten sladdis. :)


    Grattis! :) Så roligt!
  • Jsv17

    Vi har också precis påbörjat syskon-produktionen, här blir det precis tvärsom förmodligen tätt mellan syskonen då min som är född Dec -17

    Tror äl precis passerat (har bara haft mens 2ggr sen förlossningen så den är väldigt oregelbunden) tror vi prickade iaf så nu får vi se, ingen aning om när bim är men borde vara om 1,5-2v ungefär.

    Kul att följas åt


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    SoSS15 skrev 2018-11-19 13:15:04 följande:

    Hur går det för er tjejer? :)


    Vi blev gravida i Oktober men fick tyvärr ett tidigt missfall.... så vi är inne på första försöket efter det, men jag har inte fått äl än (enligt testen iaf kan ju ha missat stegringen) ville testa för att ha koll på bim iom att jag inte visste hur kroppen skulle reagera efter missfallet. Men vi kör på minst varannan dag och hoppas att pricka in och bli gravida direkt igen

    Hur går det dör dig?
    Pojke 9-12-17
  • SoSS15
    Jsv17 skrev 2018-11-19 19:55:58 följande:
    Vi blev gravida i Oktober men fick tyvärr ett tidigt missfall.... så vi är inne på första försöket efter det, men jag har inte fått äl än (enligt testen iaf kan ju ha missat stegringen) ville testa för att ha koll på bim iom att jag inte visste hur kroppen skulle reagera efter missfallet. Men vi kör på minst varannan dag och hoppas att pricka in och bli gravida direkt igen

    Hur går det dör dig?
    Åh, så tråkigt med missfall! :( Hoppas det tar sig fort för er nu igen!

    Jaa, vet inte alls hur det blir för oss faktiskt. Min cykel är så extremt oregelbunden och har legat på 51 och 65 dagar nu de senaste cyklerna, men får ju ingen hjälp innan man försökt över 1 år... :( Dessutom tog jag cellprov för 1,5 månad sedan och fick svar på det att det inte såg så bra ut så frågade om vi var tvungna att avbryta försökandet och vänta tills det ser bra ut, ska få svar denna vecka... :(
  • Jsv17
    SoSS15 skrev 2018-11-20 07:41:01 följande:

    Åh, så tråkigt med missfall! :( Hoppas det tar sig fort för er nu igen!

    Jaa, vet inte alls hur det blir för oss faktiskt. Min cykel är så extremt oregelbunden och har legat på 51 och 65 dagar nu de senaste cyklerna, men får ju ingen hjälp innan man försökt över 1 år... :( Dessutom tog jag cellprov för 1,5 månad sedan och fick svar på det att det inte såg så bra ut så frågade om vi var tvungna att avbryta försökandet och vänta tills det ser bra ut, ska få svar denna vecka... :(


    Oj va tråkigt för er också Ja vi hoppas fick positivt ägglossningstest idag, så då blev ägglossning bara något förskjuten av missfallet och vi kommer iaf att prova denna gång, så får vi hoppas på det bästa sen

    Men du behöver inte vänta ett år för att kolla upp dina oregelbundna cykler, jag skulle kontakta gyn (om cellprovet ser bra ut) och be att få det kontrollerat så att det inte är så att du behöver nån hjälp med det. Håller tummarna för er!
    Pojke 9-12-17
  • SoSS15
    Jsv17 skrev 2018-11-20 07:55:30 följande:
    Oj va tråkigt för er också Ja vi hoppas fick positivt ägglossningstest idag, så då blev ägglossning bara något förskjuten av missfallet och vi kommer iaf att prova denna gång, så får vi hoppas på det bästa sen

    Men du behöver inte vänta ett år för att kolla upp dina oregelbundna cykler, jag skulle kontakta gyn (om cellprovet ser bra ut) och be att få det kontrollerat så att det inte är så att du behöver nån hjälp med det. Håller tummarna för er!
    Det sägs ju att man oftast blir gravid snabbt efter ett missfall då hormonerna redan är där i kroppen liksom... :)

    Jo, jag kan ju kolla upp just det, men när jag pratade med dem så sa jag att det var i samband med att vi försöker bli gravida och då sa hon att det inte erbjuds utredning förrän efter 1 år... :/ Men ska ju på återbesök om 4 månader angående cellprovet så är väl lika bra att vänta tills dess antar jag. Jag började ju dock första kuren munkpeppar nu denna cykel, så får se hur det blir. Hoppas få besked typ idag om vi måste avvakta eller inte, men vet ju inte om munkpeppern har någon effekt för mig ändå... Haha x''D Usch jag är så förvirrad och bara babblar...
  • Jsv17
    SoSS15 skrev 2018-11-20 08:08:30 följande:

    Det sägs ju att man oftast blir gravid snabbt efter ett missfall då hormonerna redan är där i kroppen liksom... :)

    Jo, jag kan ju kolla upp just det, men när jag pratade med dem så sa jag att det var i samband med att vi försöker bli gravida och då sa hon att det inte erbjuds utredning förrän efter 1 år... :/ Men ska ju på återbesök om 4 månader angående cellprovet så är väl lika bra att vänta tills dess antar jag. Jag började ju dock första kuren munkpeppar nu denna cykel, så får se hur det blir. Hoppas få besked typ idag om vi måste avvakta eller inte, men vet ju inte om munkpeppern har någon effekt för mig ändå... Haha x''D Usch jag är så förvirrad och bara babblar...


    Fast det där känns som att det inte riktigt stämmer, man ska vänta i ett åt om man inte har några uppenbara problem... har man redan en pco-diagnos tex så behöver man ju inte vänta för att få hjälp med ägglossning. Så har man något som skulle kunna vara ett uppenbart problem så har man rätt att få just den specifika delen utredd, så ingen full utredning där man tittar på båda och alla olika saker men att de tar en titt på dig och ser om det finns någon orsak till de oregelbundna cyklerna (och om du kanske behöver hjälp med nån typ av behandling för just det) ska du absolut inte behöva vänta på! Ring igen, och säg bara att du vill boka en tid för att utreda det.
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2018 (BF 2019)