• Sanna887

    Osteom - inne i huvudet

    Idag var jag på besök hos läkaren som berättade att jag hade ett Osteom på insidan av skallen, vid tinningen. Jag gjorde magnetröntgen pga huvudvärk för en tid sedan.

    Läkaren säger att det är en godartad tumör och att den består av ben/skelett. Någon mer som har haft detta? Har ni tagit bort den? Kommer den växa? 
    Känns lite obehagligt även om jag vet att den är godartad.

  • Svar på tråden Osteom - inne i huvudet
  • Sanna887
    Anonym (n) skrev 2018-05-17 21:19:22 följande:

    Ska den behandlas eller sitta kvar?


    Jag vet inte än. Remiss är skickad vidare till ögonmottagning för mer bedömning..
  • Norrvind

    Hej. Jag har samma fast min sitter ovanför vänster öga mitt i pannan. Jag har också huvudvärk och lokal värk på stället där den sitter. Tycker även det kliar i huden där ibland och undrar om den växer? röntgades i augusti och de kunde jämföra med en annan röntgen år 2019 att den fanns där redan då men var mycket mindre då. Nu 2023 är den ca 1,5 cm i diameter och sticker ut lite kanske 0,7 mm. Till mig sa dom att den var ofarlig och inte behövs behandlas men eftersom jag har besvär av den så ska jag försöka få den borttagen. Hur har det gått för dig? Ser att det är ett tag sedan du skrev.

Svar på tråden Osteom - inne i huvudet