• Martii­inaah
    Äldre 17 May 15:51
    2449 visningar
    6 svar
    6
    2449

    Katt äter sen vägrar

    Hej.

    Jag har en 14 årig katt som nu inte äter så mycket längre. Jag har gett henne blötmat som hon mumsat i sig men med värmen luktar ju gärna maten mer vilket det känns som hon också tycker. Jag har köpt nyttigare torrfoder åt henne men grejen är att hon äter bara de 1 gång sen nästa gång jag ställer fram mat så går hon fram och luktar sen går hon iväg. Köpt till lite olika sorter och det är smma sak med dom.

    Orolig att hon inte äter så bra. Försökt kolla på tänderna men ser inte ut som nåt onormalt. Hon är pigg och gillar att busa även om hon nu i värmen blivit lite mer slö. Hon dricker normalt tycker jag med.

    Någon som varit med om samma? Som har något tips?

  • Svar på tråden Katt äter sen vägrar
  • Äldre 17 May 16:14
    #1

    Ta en tripp till veterinären. Finns medecin dom kan ge som ska öka aptiten. Men hon är 14år. Det är en väldigt gammal katt. Men testa med denna medecin. Funkade på vår gamla katt. Men han tappade aptiten sen igen och blev väldigt mager och hade ont så han fick somna in tillsist. Var det jobbigaste jag varit med om.

  • Martii­inaah
    Äldre 17 May 22:28
    #2

    Okej! Jo vet de och därför de känns så jobbigt. Hon åt igår ganska mycker torrfoder (ett nytt) sen imorse när jag häller upp nytt så går hon fram och luktar sen går hon. Skinka äter hon och kattgodis..

  • Anonym (...)
    Äldre 17 May 23:23
    #3

    Både människor och djur sluta äta när slutet är nära, och din katt är en gammal katt. Men du kan ju kolla hos veterinären om det skulle vara något annat, kanske har hon ont i en tand eller magen. Katter är bra på att dölja smärta så det kan ju vara bra med en liten check-up, bara för att kolla att allt är okej.

  • Martii­inaah
    Äldre 18 May 06:34
    #4

    Nu äter hon igen. Kanske varit för varmt för henne. Svalare ute nu

  • Äldre 18 May 09:12
    #5
    Martiiinaah skrev 2018-05-18 06:34:49 följande:

    Nu äter hon igen. Kanske varit för varmt för henne. Svalare ute nu


    Skönt att höra. Vet hur jobbigt det är när man oroar sig.
  • Martii­inaah
    Äldre 18 May 14:01
    #6

    Aa fy. Haft henne sen hon var 13 veckor så vi har växt upp ihop. Men hoppas ätandet håller i sig ????

Svar på tråden Katt äter sen vägrar