• AnonymF

    Vad bör jag göra?

    Hej, det är så att jag är en tjej som tidigare blivit sexuellt utnyttjad (vid 8-10 års åldern) av min mammas kompis son. Tänkte aldrig på det förens förra året när han var här och hälsa på. Det är ingenting jag vill gå vidare med med polisen då det förmodligen inte ens skulle gå vidare sedan skäms jag sorligt nog. Brukar ha en massa våldtäcktsfantasier angående mig själv, alltså sådana "Tänk om jag skulle bli våldtagen av en kompis, folkgrupp, pojkvän" osv. Vissa gånget kan jag medvetet bestämma att jag SKA drömma om att jag blir våldtagen och strukturerar upp drömmen. Andra gånger drömmer jag medvetet att jag störtgråter och berättar till t.ex kompisar (speciellt killar) eller polisen att jag blivit våldtagen och så blir jag tröstad. Jätte komplicerat men grejen är dock att jag tycker att våldtäckt är vedervärdigt. Har blivit förföljd, rör på på bussen, stirrad på på ett snuskigt sätt och alla dessa gången har jag fått en hemsk känsla. Så är väldigt medveten om att det dessa män gör är fel, men ändå lyckas jag ha dessa tankar. Har endast berättat detta till en nära killkompis (vi är inte lika nära nu). Undrar om jag bör prata med någon om detta? Ingen i familjen vet om detta och vill att det ska kvarstå. Vet inte varför det är som det är och jag undrar vad jag verkligen bör göra.

  • Svar på tråden Vad bör jag göra?
  • Anonym (LM)

    Jag tror att du bearbetar trumat genom dina drömmar men nu genom dina drömmar så är det du som har kontrollen. Jag tror genom dina drömmar kommer du finna dina gränser och vad som är ok för att du sedan kan dra dina gränser sen i verkligheten.

  • AnonymF
    Anonym (LM) skrev 2018-05-17 21:46:55 följande:

    Jag tror att du bearbetar trumat genom dina drömmar men nu genom dina drömmar så är det du som har kontrollen. Jag tror genom dina drömmar kommer du finna dina gränser och vad som är ok för att du sedan kan dra dina gränser sen i verkligheten.


    Grejen är att jag redan vet vart gränserna finns, jag vet verkligen att det är fel. Men förstår bara inte varför jag konstant tänker på hur det skulle vara ifall jag blev våldtagen :/
  • Anonym (LM)
    AnonymF skrev 2018-05-20 17:12:04 följande:

    Grejen är att jag redan vet vart gränserna finns, jag vet verkligen att det är fel. Men förstår bara inte varför jag konstant tänker på hur det skulle vara ifall jag blev våldtagen :/


    Med gräner menar jag - dina gränser och i ett förhållande. Ibland kan gränserna bli lite suddiga om man utsätts för saker och man kanske tillåter saker man inte egentligen är bekväm med.
Svar på tråden Vad bör jag göra?