• Anonym (Ts)

    Ex försöker provocera mig?

    Har nyligen lämnat mannen som under flera år misshandlat mig både fysiskt och psykiskt. Vi har två barn ihop, som han inte träffar eller har intresse av. Han låtsas bry sig om dom ibland och då hör han av sig, för att egentligen komma åt mig. Han är otroligt elak de gånger han ?får tag? i mig. Och han berättar att han nu letar efter någon ny att ligga med?? Varför i hela friden berättar han det för mig? Är det för att få reaktion från mig??

  • Svar på tråden Ex försöker provocera mig?
  • Anonym (Ja)

    Ja. Det är för att se din reaktion. Strunta i det dumhuvudet! Dom gör allt för att fånga en igen. Mitt ex såg till att jag blev arbetslös. Genom att kontakta mitt arbete o svartmåla mig. När jag blev arbetslös, så var han snabbt framme. Han sa att han kunde hjälpa mig? Sedan lade han fram förslag: om du behöver pengar, så vill jag att du ger mig sex. Då kan du få andra delen av barnbidraget". Vi delar hälften på det. Så han tyckte alltså, att jag skulle ge han sex mot pengar? Sjuka jävel! Jag nekade förstås. Vill aldrig mer ta i denna sjuka människa. Så lita inte på ditt x. Dom e lömska...

  • Anonym (A)
    Anonym (Ja) skrev 2018-05-17 21:30:33 följande:
    Ja. Det är för att se din reaktion. Strunta i det dumhuvudet! Dom gör allt för att fånga en igen. Mitt ex såg till att jag blev arbetslös. Genom att kontakta mitt arbete o svartmåla mig. När jag blev arbetslös, så var han snabbt framme. Han sa att han kunde hjälpa mig? Sedan lade han fram förslag: om du behöver pengar, så vill jag att du ger mig sex. Då kan du få andra delen av barnbidraget". Vi delar hälften på det. Så han tyckte alltså, att jag skulle ge han sex mot pengar? Sjuka jävel! Jag nekade förstås. Vill aldrig mer ta i denna sjuka människa. Så lita inte på ditt x. Dom e lömska...
    Håller med
  • Anonym (pppp)

    Behandla honom som luft bara. Han vill ha reaktioner när han gör så där. Ignorera, för det är det värsta sådana här människor kan tänka sig 

  • Anonym (,mklkijuöilyihujöokpälkojh)

    Han: Jag ska hitta en ny att ligga med. 
    Du: Jaha, så trevligt med relativt uttråkad röst och så börjar du prata om något annat. 

  • Anonym (Ts)

    På alla möjliga sätt försöker han. Det gör ont att höra en sån sak, försöker inte bry mig eller visa han nån reaktion på det. Varför kan han inte bara låta mig va :(

  • Anonym (Jonsson)
    Anonym (Ts) skrev 2018-05-19 19:57:55 följande:

    På alla möjliga sätt försöker han. Det gör ont att höra en sån sak, försöker inte bry mig eller visa han nån reaktion på det. Varför kan han inte bara låta mig va :(


    Varför gör det ont att höra? Du borde jubla istället eftersom du blivit av med någon som misshandlat dig?

    Om det ändå gör ont så får du väl tuffa till dig utåt och spela glad och oberörd? "Jaså, och varför berättar du det för mig? jag är knappast intresserad, jag har mitt eget liv att tänka på" Lite käckt sådär.

    Han är ett svin som du lyckats bli av med, det kan inte vara bättre och det måste du hamra in tills du känner det på riktigt.
  • Emma2018

    Han vill behålla makten. Tyvärr är han pappa till dina barn så du kan inte klippa helt men du måste minska allt som har med honom att göra maximalt.

    Lycka till

    Kram

Svar på tråden Ex försöker provocera mig?