• Mranonymaaa96

    Inget pluss på stickan

    Mina bröst har blivit större och bröstvårtorna med, någotlunda mörkare men inte så man tänker på det mycket! Blivit extremt lugn jämnfört med innan. Hade en vän som blev det med när hon var Nygravid.

    Är på bim +16 nu!

    Testade mig på bim +5 på ungdomsmottagningen men fick ett -, har hört att deras tester hat visat fel ofta!

    Eller jag kanske är låghurmonare? När jag inte har ätit på några timmar känner jag ett svagt illamående men inget man tänker på precis och det drar ibland på bröstvårtorna men alla symptomer är inte så starka av sig. Var även väldigt gasig i magen för någon vecka sedan. Och känner ofta en skum känsla i vänstra äggstocken.. går inte riktigt att beskriva väldigt svag känsla så som när en kroppsdel somnar ungefär.

    Sen har jag slutat med att t p piller, började aldrig med en ny karta. Kanske är det biverkningarna?

  • Svar på tråden Inget pluss på stickan
  • Mranonymaaa96

    Åt även mat precis pch fick en uppstötning, börjar kännas som stickningar nu i vänstra äggstocken och även haft ont i korsryggen på vänstra sidan sen dagar tillbaka

  • EpicNurse

    Om du inte fått någon riktig mens sedan du slutade med ppiller så kan du ju inte veta är bim är. Det kan ta månader innan ägglossningen kommer igång. Förmodligen mår du som du gör pga att kroppen kommer igång med menscykeln igen.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EpicNurse

    Om du menar blödningen man få ungefär inom en vecka från att man slutat ta ppiller så är det inte mens. Det heter bortfallsblödning. Det är ingen mens eftersom den inte föregås av ägglossning. Och därför kan man inte Heller utgå ifrån den för att räkna ut när nästa mens ska komma.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mranonymaaa96

    Jag tog min sista karta som

    Vanligt och efter det fick jag min mens den den 4 april som jag skulle få, men efter mensens slut började jag inte på en ny karta. Hänger du med? Så jag fick min mens.

  • EpicNurse
    Mranonymaaa96 skrev 2018-05-18 12:51:59 följande:

    Jag tog min sista karta som

    Vanligt och efter det fick jag min mens den den 4 april som jag skulle få, men efter mensens slut började jag inte på en ny karta. Hänger du med? Så jag fick min mens.


    När tog du sista pillret då?
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mranonymaaa96

    Jag tog sista pillret den 3 april. Så som det var på kartan därefter var pillerna slut och så började sockerpillerna för att då var det dags att ha mens. Fick min mens helt vanligt som jag skulle få. Brukar ha min mens 5 dagar vilket jag också hade. Runt ÄL fick jag som en vibration vid vänster äggstock.

    Nu har jag större bröst, blodådrorna börjar synas litegrann nu, bröstvårtorna är större och någotlunda mörkare, gasig mage, mycket lugnare är jag, och känner till och från en skum känsla vid vänsterandelen av tjejlaget samt ont i korsryggen på vänstra sidan till o från.

  • EpicNurse
    Mranonymaaa96 skrev 2018-05-18 13:31:09 följande:

    Jag tog sista pillret den 3 april. Så som det var på kartan därefter var pillerna slut och så började sockerpillerna för att då var det dags att ha mens. Fick min mens helt vanligt som jag skulle få. Brukar ha min mens 5 dagar vilket jag också hade. Runt ÄL fick jag som en vibration vid vänster äggstock.

    Nu har jag större bröst, blodådrorna börjar synas litegrann nu, bröstvårtorna är större och någotlunda mörkare, gasig mage, mycket lugnare är jag, och känner till och från en skum känsla vid vänsterandelen av tjejlaget samt ont i korsryggen på vänstra sidan till o från.


    Det är ju det jag säger. Blödningen, som du kallar mens, som man får mellan kartorna och när man slutat med ppiller är ingen riktig mens, eftersom man pga ppillerna inte har någon ägglossning 2 veckor innan blödningen kommer. Det är en bortfallsblödning.

    I och med att det inte är riktig mens, så vet man heller inte hur menscykeln ser ut, dvs när ägglossningen kommer komma Eller när den första riktiga mensen kommer komma. För vissa kommer ägglossningen en vecka efter man slutat med ppillerna, för andra tar det 3 veckor eller 4 månader.

    Så anledningen till att du känner dig gravid är mest sannolikt att din kropp börjat producera alla hormoner som krävs för att menscykeln ska komma igång. Att du har ont på en sida är antagligen för att du haft eller kommer att få ägglossning på den äggstocken.

    Det är supervanligt med graviditetssymtom när man slutar med preventivmedel innan kroppen kommit igång.

    Sen blir vissa gravida innan första mensen kommer, för att som lyckas bli gravida på första ägglossningen. Så fortsätt ta ett gravtest i veckan tills du får mens eller positivt test.

    Om det går mer än 6 månader utan att mensen kommer igång så kan man kontakta gyn. Men upp till 6 månader är normalt. Det vanligaste är att allt kommer igång inom 2-3 månader.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mittiprick
    EpicNurse skrev 2018-05-18 13:46:03 följande:

    Det är ju det jag säger. Blödningen, som du kallar mens, som man får mellan kartorna och när man slutat med ppiller är ingen riktig mens, eftersom man pga ppillerna inte har någon ägglossning 2 veckor innan blödningen kommer. Det är en bortfallsblödning.

    I och med att det inte är riktig mens, så vet man heller inte hur menscykeln ser ut, dvs när ägglossningen kommer komma Eller när den första riktiga mensen kommer komma. För vissa kommer ägglossningen en vecka efter man slutat med ppillerna, för andra tar det 3 veckor eller 4 månader.

    Så anledningen till att du känner dig gravid är mest sannolikt att din kropp börjat producera alla hormoner som krävs för att menscykeln ska komma igång. Att du har ont på en sida är antagligen för att du haft eller kommer att få ägglossning på den äggstocken.

    Det är supervanligt med graviditetssymtom när man slutar med preventivmedel innan kroppen kommit igång.

    Sen blir vissa gravida innan första mensen kommer, för att som lyckas bli gravida på första ägglossningen. Så fortsätt ta ett gravtest i veckan tills du får mens eller positivt test.

    Om det går mer än 6 månader utan att mensen kommer igång så kan man kontakta gyn. Men upp till 6 månader är normalt. Det vanligaste är att allt kommer igång inom 2-3 månader.


    Precis så är det!
    Tells it the way it is.
  • Mranonymaaa96

    Har slutat med p piller förr , samma p piller och då blev inte det så här. Mina bröst böev ej så stora, dem brukar bli mindre när man slutar med p piller

  • Anonym (tjejen)
    Mranonymaaa96 skrev 2018-05-18 18:54:00 följande:

    Har slutat med p piller förr , samma p piller och då blev inte det så här. Mina bröst böev ej så stora, dem brukar bli mindre när man slutar med p piller


    Hur har det gått för dig? Dök mensen upp eller tog du gravidtest och fick plus?
  • Anonym (KB)

    Hej!

    Är också nyfiken, hur gick det för dig?

    Är själv på bim +17 och negativa tester...

Svar på tråden Inget pluss på stickan