• Glitra

    Vattenkokaren knäpper till randomt

    Undrar om nån vet varför? Var med om att det knäppte i väggar förut.

  • Svar på tråden Vattenkokaren knäpper till randomt
  • punktslash

    När? Strax efter den används, eller flera timmar efter?

    Antingen är det bara spänningar som släpper ett temperaturskillnaderna, eller så är det överhettningsskyddet som slår ifrån.

  • Anonym (o)

    Ja det gör våran också, den brukar knäppa till ett tag efter att man använt den. Inga konstigheter.
    Att det knäpper i väggarna är inget konstigt heller då trä är ett levande material.

  • punktslash
    Glitra skrev 2018-05-18 13:21:44 följande:

    Ok, den knäpper randomt som jag skrivit i rubriken.


    Det var inget svar på frågan... Vad är random här? När som helst dygnet runt, fast det stått oanvänd, eller random sådär fem minuter efter senaste användningen.

    Suck...
  • Anonym (Min med)

    Min vattenkokare också. Men den knäpper enbart random under x antal timmar efter användning. Alltså använder jag den kl 17 så kan den sedan knäppa några gånger resten av kvällen. Men den knäpper inte under natten eller på morgonen, innan jag använt den igen. Så jag tror det har att göra med att något värmeelement (?) eller termostat (?) i den svalnar succesivt bara.

  • Glitra

    Sen när jag hade laptop kunde den brumma ibland som att den sattes på och stängdes av.

    Har inte varit så uppmärksam på när vattenkokaren knäpper. Är mest på kvällen tror jag.

  • Glitra

    Är typ som att jag hoppar till, är inte riktigt närvarande.

Svar på tråden Vattenkokaren knäpper till randomt