• Banuni

    V.7 men VUL visar V.4-5 HJÄLP MISSFALL?

    Hej alla kunniga och erfarna

    Jo nu är det alltså såhär. Enligt ÄL test hade jag ÄL den 16e april, snart 5 veckor sedan.

    Sista mens var 2 april.

    Fick + på grav test på BIM+2, som är 3 maj.

    Enligt Preglife är jag alltså därför i v.7.

    Har alla symtom man kan ha. TRÖTT! Illamående. Ömma bröst m.m. Känner mig alltså galet gravid.

    Pga oro har jag tagit minst 4-5 grav stickor där alla visat starkare och starkare +.

    Igår gjorde jag däremot ett VUL, v.7 (6+3).

    Där såg de en liten prick och de kunde ANA en gulesäck eller vad det heter.... de var alltså 100% säkra på att det som fanns på skärmen INTE VAR ETT FOSTER I V.7......

    Enligt barnmorskan är det 2 saker som skett:

    1) jag blev gravid den 16e på ÄL men har ett missfall på G...

    2) jag blev gravid senare än 16e utan att jag vet om det

    NU TILL KRUXET:

    Igår tog jag också clearblue med vecko indikator som borde säga 3+ om jag är i v.7, men även det sa 2-3....

    Så det som BM sagt om att jag är tidigare gången och det som grav test igår visat säger samma.

    Men hur kunde jag då få + den 3 maj? Då borde det varit bara 1 v efter att de påstår att jag blivit befruktad. OMÖJLIGT JU.

    Ny tid för VUL nästa onsdag....

    Vad ska jag tro?

    Nån med erfarenheter kring samma?

    Är det missfall på gång? Jag har verkligen inga smärtor och inte en droppe blod...

    Hjälp!

    Orolig.....

  • Svar på tråden V.7 men VUL visar V.4-5 HJÄLP MISSFALL?
  • EpicNurse

    Som barnmorskan redan sagt så är det omöjligt att veta om det är ett uteblivet missfall eller senare ägglossning. Bara tiden kan utvisa! Vid nästa ultraljud ser man ju om det vuxit eller ej.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • wibblywobbly

    Omöjligt att veta, men känner ingen ångesten då vi hade likadant i början av vår graviditet.


    Mensen var väldigt sen, hade haft stenkoll på ÄL, plussade svagt på en grav. sticka och gjorde ett TUL pga att jag hade en blödning som oroade mig.


    Där kunde de bara svagt se en säck och gyn som utförde TULet sa att vi antingen såg en väldigt tidig början på graviditet, eller missfall - gick inte att se. Enligt min senaste mens borde fostret varit i minst vecka 6, så jag trodde ju direkt det var missfall. Gyn sa dock att det inte gick att se, plus att blödningar var vanligare än man trodde..


    Fick en tid en vecka senare där man då kunde se en väldigt liten prick stoltsera på skärmen, och jag fick en ny beräknad tid. :) Gyn sa då att antingen hade jag kanske inte haft sån koll på ÄL, eller så hade jag släppt ett extra ägg. Man vet inte alltid vad kroppen får för sig.


    Går snart in i vecka 38 bärandes fullt frisk bebis. Med det sagt - man kan inte veta, och jag förstår att väntan är olidlig tills man vet. Förhoppningsvis är det bara som för mig att kroppen gjort sin egna grej eller man själv har inte haft kollen man trodde, och det ni såg var tidig grav.


    Lycka till o hoppas allt går bra!

  • Banuni
    wibblywobbly skrev 2018-05-18 13:52:49 följande:

    Omöjligt att veta, men känner ingen ångesten då vi hade likadant i början av vår graviditet.

    Fick en tid en vecka senare där man då kunde se en väldigt liten prick stoltsera på skärmen, och jag fick en ny beräknad tid. :) Gyn sa då att antingen hade jag kanske inte haft sån koll på ÄL, eller så hade jag släppt ett extra ägg. Man vet inte alltid vad kroppen får för sig.


    Men WOW!!

    Nu blev jag himla mycket lugnare. Det var verkligen exakt samma sak som BM sa till mig. Och där låg man och svettades av ångest....

    ORD kan inte beskriva hur gärna jag vill att det går previs likadant för mig. Nu gav du mig verkligen hopp i alla fall. Jag trodde att det var typ 90% kört för jag hade också STENKOLL på min ÄL....

    Åh!
  • Anonym (Tja)

    När jag besökte VUL så var det beräknat att jag skulle vara i v 18 men det visade sig att jag var i v 12. =P


    Har nu en glad liten pojke på 10 v som ligger i sin fars famn =)

  • MrsAJ88

    Jag gjorde vul i v 7 (6+1) pga blödning med min dotter, då det var en ivf-graviditet visste vi exakt vilken dag jag var på. På gynakuten såg man en hinnsäck och gulekropp, men inget foster alls trots att man letade noggrant. Fick en tid på ivf-kliniken senare samma dag. Gynekologen letade då länge, men såg fortfarande ingen fosterstruktur. Hon sa att man inte nödvändigtvis behöver se hjärtslag men att man borde se något som motsvarar fostret. Så hon trodde på missfall och skulle ge oss en tid för att bekräfta detta en vecka senare, men så fick hon ett infall och tittade noggrant en fjärde gång, då hittade hon ett litet hjärta som slog i kanten av hinndäcken, man såg fortfarande ingen fosterstruktur men förstod såklart då att fostret fanns där. Det gick bra, en vecka senare har fostret normalstort och nu är hon en frisk 2åring. Så det kan vara svårt att se så tidigt, även om man är noggran!! Lycka till!

  • Linneisen
    Banuni skrev 2018-05-18 13:11:39 följande:

    Hej alla kunniga och erfarna

    Jo nu är det alltså såhär. Enligt ÄL test hade jag ÄL den 16e april, snart 5 veckor sedan.

    Sista mens var 2 april.

    Fick + på grav test på BIM+2, som är 3 maj.

    Enligt Preglife är jag alltså därför i v.7.

    Har alla symtom man kan ha. TRÖTT! Illamående. Ömma bröst m.m. Känner mig alltså galet gravid.

    Pga oro har jag tagit minst 4-5 grav stickor där alla visat starkare och starkare +.

    Igår gjorde jag däremot ett VUL, v.7 (6+3).

    Där såg de en liten prick och de kunde ANA en gulesäck eller vad det heter.... de var alltså 100% säkra på att det som fanns på skärmen INTE VAR ETT FOSTER I V.7......

    Enligt barnmorskan är det 2 saker som skett:

    1) jag blev gravid den 16e på ÄL men har ett missfall på G...

    2) jag blev gravid senare än 16e utan att jag vet om det

    NU TILL KRUXET:

    Igår tog jag också clearblue med vecko indikator som borde säga 3+ om jag är i v.7, men även det sa 2-3....

    Så det som BM sagt om att jag är tidigare gången och det som grav test igår visat säger samma.

    Men hur kunde jag då få + den 3 maj? Då borde det varit bara 1 v efter att de påstår att jag blivit befruktad. OMÖJLIGT JU.

    Ny tid för VUL nästa onsdag....

    Vad ska jag tro?

    Nån med erfarenheter kring samma?

    Är det missfall på gång? Jag har verkligen inga smärtor och inte en droppe blod...

    Hjälp!

    Orolig.....


    Jag gjorde VUL min förra graviditet i vecka 6 (5+) och då syntes bara en hinnsäck med en prick i som antingen var gulesäck och/eller embryot. Det var helt normalt sa de och du är ju bara någon vecka senare. Det behöver absolut inte vara något konstigt med din graviditet. Det är helt enkelt för tidigt.

    Du ska inte lita på dedär testen. De visar ofta fel har jag läst.
  • emhu

    Att du får starkare pluss på stickan, fortfarande har symtom och inte blöder bådar ju gott!

    När jag fick missfall blev testerna svagare, symtom försvann och jag fick bruna flytningar. Det var i vecka 6 efter att man bekräftat på vul att det fanns en hinnsäck men inte kunde se någon gulesäck ännu. Två veckor senare vid nästa vul hade jag fortfarande bruna flytningar och hinnsäcken hade tillbakabildats. Några dagar efter det började jag blöda som en riklig mens och hade mensvärk från helvetet.

    Lycka till!

  • Banuni
    Linneisen skrev 2018-05-19 22:30:25 följande:

    Jag gjorde VUL min förra graviditet i vecka 6 (5+) och då syntes bara en hinnsäck med en prick i som antingen var gulesäck och/eller embryot. Det var helt normalt sa de och du är ju bara någon vecka senare. Det behöver absolut inte vara något konstigt med din graviditet. Det är helt enkelt för tidigt.

    Du ska inte lita på dedär testen. De visar ofta fel har jag läst.


    Vad skönt!!

    Ja jag förstår. Det som gör mig orolig är att jag enligt sista mensen borde vara i v.7... inte 4-5 som hon såg på skärmen...
  • Banuni
    emhu skrev 2018-05-20 10:34:09 följande:

    Att du får starkare pluss på stickan, fortfarande har symtom och inte blöder bådar ju gott!

    När jag fick missfall blev testerna svagare, symtom försvann och jag fick bruna flytningar. Det var i vecka 6 efter att man bekräftat på vul att det fanns en hinnsäck men inte kunde se någon gulesäck ännu. Två veckor senare vid nästa vul hade jag fortfarande bruna flytningar och hinnsäcken hade tillbakabildats. Några dagar efter det började jag blöda som en riklig mens och hade mensvärk från helvetet.

    Lycka till!


    Tråkigt att höra :( det kan ju vara precis det som väntar mig nästa vecka. Det vet man ju inte :(

    Just nu känner jag mig bara gravid. Håller tummarna att fostret vuxit något till på onsdag!!
  • Banuni
    Ahlm98 skrev 2018-05-30 23:53:44 följande:

    Är nyfiken på hur det har gått för dig? Kram!


    Hej

    Var på VUL för 2v sedan. Där blev jag bakåtflyttad från v 8 till 6(5+2). Då syntes 2 hinnsäckar, 1 väldigt liten och 1 stor med tydlig gulesäck.

    BM konstaterade att det varit en tvilling grav. men att bara 1 klarat sig.

    Inte mer med det......

    Nytt VUL idag, 2 veckor senare, som blir v 8(7+2). Det borde synas foster med hjärta i hinnsäcken som klarade sig från förra gången. MEN

    BM ser i princip det hon såg sist, och jag mättes till 5+6. Alltså har hinnsäcken vuxit i 3 dagar och sedan avstannat. BM bekräftar stt jag med stor sannolikhet fått missfall, men ber en överläkare att titta också.

    Denna överläkare ser 2 NÄSTAN LIKA STORA HINNSÄCKAR, med en aning till gulesäck på den ena och tydlig på andra.

    Och mäter mig till 5+6 alltså v.6, med förklaring att kroppen fokuserat på att få den lilla hinnsäcken att växa ikapp och därför har inte den stora vuxit sig stor som den borde till vecka 8.

    Nytt VUL om 2v igen.

    Tror ni att det ens är möjligt att det är som överläkaren sa? BM hade uppenbarligen missat den då den låg bakom den andra vilket var anledningen till att hon nästan bekräftade ett MF.

    Men kan det verkligen stämma att den ena hinnsäcken faktiskt vuxit saktare för att den andra hinnsäcken som var minimal i jämförelse ska kunna hänga med?

    Det låter så osannolikt för mig. Är väldigt inställd på det värsta, men vill ändå höra era åsikter eller om nån varit i samma sits... :(
  • Ahlm98
    Banuni skrev 2018-06-05 12:38:34 följande:

    Hej

    Var på VUL för 2v sedan. Där blev jag bakåtflyttad från v 8 till 6(5+2). Då syntes 2 hinnsäckar, 1 väldigt liten och 1 stor med tydlig gulesäck.

    BM konstaterade att det varit en tvilling grav. men att bara 1 klarat sig.

    Inte mer med det......

    Nytt VUL idag, 2 veckor senare, som blir v 8(7+2). Det borde synas foster med hjärta i hinnsäcken som klarade sig från förra gången. MEN

    BM ser i princip det hon såg sist, och jag mättes till 5+6. Alltså har hinnsäcken vuxit i 3 dagar och sedan avstannat. BM bekräftar stt jag med stor sannolikhet fått missfall, men ber en överläkare att titta också.

    Denna överläkare ser 2 NÄSTAN LIKA STORA HINNSÄCKAR, med en aning till gulesäck på den ena och tydlig på andra.

    Och mäter mig till 5+6 alltså v.6, med förklaring att kroppen fokuserat på att få den lilla hinnsäcken att växa ikapp och därför har inte den stora vuxit sig stor som den borde till vecka 8.

    Nytt VUL om 2v igen.

    Tror ni att det ens är möjligt att det är som överläkaren sa? BM hade uppenbarligen missat den då den låg bakom den andra vilket var anledningen till att hon nästan bekräftade ett MF.

    Men kan det verkligen stämma att den ena hinnsäcken faktiskt vuxit saktare för att den andra hinnsäcken som var minimal i jämförelse ska kunna hänga med?

    Det låter så osannolikt för mig. Är väldigt inställd på det värsta, men vill ändå höra era åsikter eller om nån varit i samma sits... :(


    Har aldrig hört något liknande! Låter ändå logiskt i mitt huvud om en läkare säger det..! Hmmm.... jag håller alla mina tummar och tår! :)
  • hst

    Hur gick det för dig? 
    Är i exakt samma situation just nu. Antingen missfall på gång eller så har jag blivit gravid senare än vad jag själv trodde. V7 (6+3) men vul visade V5. Så nyfiken.

  • Anonym (Orolig)
    hst skrev 2019-04-01 09:16:50 följande:

    Hur gick det för dig? 
    Är i exakt samma situation just nu. Antingen missfall på gång eller så har jag blivit gravid senare än vad jag själv trodde. V7 (6+3) men vul visade V5. Så nyfiken.


    Hur gick det för dig hst? Är i samma situation som dig.
Svar på tråden V.7 men VUL visar V.4-5 HJÄLP MISSFALL?