• Äldre 18 May 14:19
    1466 visningar
    2 svar
    2
    1466

    Cellprov

    Jag har precis fått svar från mitt cellprov och är nu livrädd för att jag ska ha cancer. Det står så luddigt dessutom så jag vet egentligen inte vad provet visade :( försökte ringa men då hade de tagit bort dagens telefontid.

    I brevet stod det så här

    Cellprovet som togs vid ditt senaste besök på gynmottagningen/mödravårdcentralen visar  att det behöver göras en kompletterande undersökning. Detta för att ta reda på om vidare behandling är nödvändig.

  • Svar på tråden Cellprov
  • Äldre 18 May 14:31
    #1

    Förmodligen menar som att man behöver göra en kolposkopi. Men det kan också vara så att dom slarvat bort provet eller fått för lite material för att kunna analysera.

    Om du loggar i din journal på 1177, vad skriver dom då? Oftast rör det sig om väldigt lätta cellförändringar eller förstadiet till lätta cellförändringar när man skriver så.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 18 May 14:33
    #2
    EpicNurse skrev 2018-05-18 14:31:37 följande:

    Förmodligen menar som att man behöver göra en kolposkopi. Men det kan också vara så att dom slarvat bort provet eller fått för lite material för att kunna analysera.

    Om du loggar i din journal på 1177, vad skriver dom då? Oftast rör det sig om väldigt lätta cellförändringar eller förstadiet till lätta cellförändringar när man skriver så.


    Jag gick till mödravården för att ta provet men nu blev jag kallad från gyn på sjukhuset istället för att ta prov på mödravården.

    Jag har loggat in på 1177 men kan inte se något om mitt besök för cellprovet där.

    Jag fick iaf tid den 31/5 för den kompletterande undersökningen.
Svar på tråden Cellprov