• Anonym (Otur)
    Äldre 18 May 22:49
    2199 visningar
    4 svar
    4
    2199

    Avslag tillbaka efter sex.

    Jag födde min son för snart 10 v sen, igår hade jag och min mans sex för fjärde gången sen jag födde (hade avslag till v 6 och vågade inte ha sex igen fören efterkontrollen i v 8)


    Iallafall så upptäckte jag senare att jag började blöda igen, inte mycket men det har hållit i sig sen igår.


    Luktar som avslag iallafall,är det någon som varit med om något liknande? Vi körde dessutom oskyddat eftersom jag ammar... 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-19 00:15
    Jag vet att amning inte skyddar mot graviditeter men min Bm sa att det kunde göra att min mens kunde dröja ett par månader och vi ville ha ett syskon tätt så vi körde oskyddat. Vilket var poängen då jag har hört att man inte ska köra oskyddat om man har avslag.

    Och frågar därför om någon har varit med om något liknade.
  • Svar på tråden Avslag tillbaka efter sex.
  • Anonym (Va?)
    Äldre 18 May 23:04
    #1

    Vadå vi körde oskyddat eftersom jag ammar? Vad har amningen med det att göra? Det är inget preventivmedel eller skydd överhuvudtaget.

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 18 May 23:36
    #2

    Kul att du tror att amning skyddar mot graviditet.

    Var blodet färskt? Det är kanske mensen som är tillbaka. Jag fick tillbaka mensen efter sex veckor trots helamning. Är blodet inte färskt så bör du verkligen undersöka varför livmodern inte läker......

  • Anonym (Otur) Trådstartaren
    Äldre 19 May 00:07
    #3

    Kanske ska påpeka att jag vet att amning inte är ett preventivmedel. dock så sa min bm att den kan göra att min mens dröjer ett par månad tack vara hormoner som min kropp frigör under amningen och vi ville ha ett syskon ganska tätt så det kändes onödigt att gå tillbaka till mina p-piller i ett par månader.


    Men min fråga var inte "Kan jag bli gravid när jag ammar?" Så var snälla att håll er till det jag frågar om...


    Mitt blod var först färskt men idag är det mera gammalt och luktar som avslag...


     

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 19 May 08:10
    #4
    Anonym (Otur) skrev 2018-05-19 00:07:26 följande:

    Kanske ska påpeka att jag vet att amning inte är ett preventivmedel. dock så sa min bm att den kan göra att min mens dröjer ett par månad tack vara hormoner som min kropp frigör under amningen och vi ville ha ett syskon ganska tätt så det kändes onödigt att gå tillbaka till mina p-piller i ett par månader.

    Men min fråga var inte "Kan jag bli gravid när jag ammar?" Så var snälla att håll er till det jag frågar om...

    Mitt blod var först färskt men idag är det mera gammalt och luktar som avslag...

     


    Släng in det som parentes nästa gång ;) Vissa tror ju att amning ger fullt skydd mot graviditet och det är så tråkigt att den myten fortfarande lever kvar. Men ja. Slut på OT.

    Som sagt, jag fick tillbaka mensen efter 6 veckor. Avslaget hade tagit slut ungefär en vecka innan så det var lagom kul att börja blöda igen. Men nu är sonen 12 veckor och jag har inte haft mens sen dess. Hur är blödningen idag? Det kan inte vara en blödning från sköra slemhinnor annars?

    I och med att blodet var färskt så behöver du nog inte vara orolig för att 4 veckor gammalt avslag letar sig ut :)
Svar på tråden Avslag tillbaka efter sex.