• Lisaflisa87

    ALLA MED CANDIDA SE HIT!

    Hej allihopa! Jag har verkligen haft världens svamp i underlivet i ca 1 år. Det startade att jag träffade en kille och hade sex med honom efter det förstördes hela min underlivsbalans. Jag fick äta flukonazol efter (tror det var 150 mg) som dubbeldos första dagen sen åt jag det 1g/veckan under 3 veckor. Det försvann! Men sen gick jag senare på antibiotika och då brast det för min kropp. Jag fick ingen riktig hjälp och jag skulle lokalbehandla mig tycke en sjuksköterska på vårdc. (Gör aldrig det om du har haft candida länge!, det sprider sig tillslut till magen symtom: gasig, uppblåst, hängig, sötsugen) efter kanske 5 månader så fick jag utskrivet en tabell 150 flukonazol som inte funkade och det fattade jag med så fick förklara för ?gynekologen? som inte ens var en gynekolog utan en allmän läkare att jag behöver äta det över en längre tid. Nu har jag gjort det och behandlat mig med olika naturliga bakterier i underlivet (tex lactal, testar Multi-Gyn FloraPlus nu tog första 1/5 doserna igår kväll) men jag har även verkligen slutat äta alla snabba kolhydrater, inget godis och frukt med lågt sockerinnehåll, inget laktos (lite laktosfri mjölk) försöker bara äta soya osv.. ingen jäst eller något i den stilen. Jag dricker aloe vera juice ca 3 matskedar varje morgon och kväll (innan frukost på morgonen). Äter probimage, tar ibland 4 per dag för att verkligen ta kål på candida svampen. Nu läste jag om att man kan detoxa kroppen så att lymfkörtlarna, njurarna och binjurarna ska fungera optimalt. Jag tog ett glas vatten med typ 1/2 citron samt 2 msk olivolja (kokosolja är nog bättre mot candida) men jag vet inte om det är det optimala, men hoppas på det. Det jag vill komma fram till är att mitt underliv mår mycket bättre och jag har inte en 10dels så mycket svamp som innan i underlivet men jag ska rensa min kropp från den jävla candidan. Kommer dricka citronvatten med olja alltid tror jag för det ger en skön känsla (har också IBS vilket inte är så konstigt)

  • Svar på tråden ALLA MED CANDIDA SE HIT!
  • Lisaflisa87

    Jag ska det imorgon men eftersom min svamp har lugnat sig nu med multi gyn samt att jag har försökt systemiskt få bort svampen så känns det bättre i magen idag. Jag år popcorn och sötpotatis igår. Iaf popcornen utslöste svamp i underlivet sist så att äta kokosolja och dricka citronvatten är en bra detox för kroppen så de bra bakterierna och antikropparna kan få chansen att arbeta 100% igen.

Svar på tråden ALLA MED CANDIDA SE HIT!