• Äldre 19 May 20:41
    3313 visningar
    8 svar
    8
    3313

    Disneyland Paris

    Vi funderar på att åka till Disneyland Paris i sommar när vi ändå ska bila till Frankrike. Är det värt det, eller tycker ni att andra och billigare nöjesfält är mer värda pengarna?

    Ska man nöja sig med Disneyland, eller ska man till Disney Studios med?

    Behöver man flera dagar, eller räcker en dag?

    Barnen är 12 och 7 så det ska passa båda. 

  • Svar på tråden Disneyland Paris
  • Äldre 19 May 20:52
    #2
    Monchichier skrev 2018-05-19 20:48:50 följande:

    Ett tips är att kolla in tripadvisor på saker att göra. Disneyland har över 38.000 recensioner där så där hittar du massor med negativa saker från folk, och positiva också förstås.


    Tack för tipset. Jag har redan kikat där. Är ändå osäker eftersom det rör sig om relativt mycket pengar för 1-2 dagars nöje. För den summan skulle vi egentligen kunna röra oss ännu mer söderut och övernatta någon natt, eller åt norr och kanske tom komma till England för samma pengar. Antar att jag får tänka efter själv och känna vad som är värt det, men har vägt fram och tillbaka utan något egentligt svar. 
  • Äldre 19 May 21:22
    #6

    Tack för era svar! Jag älskar Disney. Troligen mer än vad barnen gör ???????? era svar får mig att känna att det nog är en bra idé att åka dit ändå. Men det lutar nu åt att vi kanske tar Disneyland två dagar och hoppar över studio.

    Vi har med sneglat lite på Asterix och hört gott om det. Jag tror att det egentligen är det som grundade osäkerheten, men får nog bli Disneyland trots allt. Barnen känns i lagom ålder för att uppskatta det. Plus att det kan vara bra med två dagars avbrott från sevärdheter och bilåkande för den yngsta.

    Tack för er feedback. Det känns lovande nu! Några fler tips ni kommer på?

  • Äldre 20 May 09:16
    #8
    Tilja skrev 2018-05-20 05:02:57 följande:

    Absolut värt det! Iaf om barnen tycker om Disney och åkattraktioner. Jag har varit på Disneyland två gånger som barn och en gång som vuxen (utan barn) och detta är ett av mina starkaste semesterminnen trots att jag även har haft turen att få åka till länder i nästan alla världsdelar under min barndom. Nu är jag själv gravid och längtar efter att mitt eget barn ska bli gammal nog för att jag ska kunna ta med mitt barn att få uppleva Disneyland. =)

    När vi var där när jag var barn var vi i Paris sex dagar, varannan dag var vi på Disneyland och varannan dag gjorde vi "vuxenutflykter" i staden. Det var nog en ganska bra uppdelning även om jag då såklart tyckte att vi var för lite på Disneyland, haha.


    Låter underbart! Det får nog bli Disneyland. Vi har ju tänkt kolla staden med så kanske delar upp det på samma vis som ni gjorde för att det inte ska bli för mastigt.
Svar på tråden Disneyland Paris