• Anonym (Flyr_till_vichan)

    Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.

    Jag gör vad jag kan för att ha ett snyggt utseende och har läst på i olika damtidningar för att få en bild av hur kvinnor vill att en riktig och bra man ska vara och se ut.

    Men när jag går på stan och ler emot kvinnor ger de mig en blick som om de ser mig bara som smuts och en loser, vilket gradvis sänker mitt humör under dagen.

    Är detta mycket ett storstadsfenomen? Jag är född och uppväxt i ett mindre samhälle på "vichan", men flyttade till den större stad jag nu bor i så fort jag hade möjlighet efter att ha gått ut gymnasiet. då jag var väldigt trött på inskränktheten och den bonniga mentaliteten i min hemkommun och för att det knappt fanns några snygga brudar där utan mest WT-skräpbrudar.

    Flyttade till denna större stad för att vidga mina vyer, lära känna nya spännande människor, men inte minst för att kunna ragga på snygga brudar. Jag har gymmat i flera år och ser vältränad och muskulös ut, Jag försöker likna kända skådespelare som är favoriter hos många kvinnor och jag är glad och trevlig mot de flesta jag möter. Men blir som sagt inte klok på kvinnornas mentalitet i den här staden. De är liksom kalla och reserverade, ger på sin höjd ifrån sig ett "Hej" och många kvinnor man ser på stan och ler emot tittar nedlåtande på en med näsan i vädret som om man vore helt ovärdig deras uppmärksamhet.

    Detta har gjort mig mer och mer nedstämd och jag har börjat dricka allt mer alkohol för att dämpa mina känslor av värdelöshet och deppighet/sorgsenhet.

    Det konstiga är att när jag går på stan berusad har jag MYCKET lättare att få kontakt med kvinnor. Det är som om det är två skilda verkligheter. Men inte fan ska en behöva gå omkring och vara full jämt för att lyckas hos brudarna? Då blir man ju med största säkerhet alkoholist och det är väl det jag är på väg att bli nu.

    Så nu funderar jag på att flytta till ett mindre samhälle igen, för även om det finns färre snygga brudar där, så är folket mycket trevligare och tillmötesgående och går inte omkring i någon högfärdsdimma.

    Vad tycker ni annars jag ska göra? Någon som kan se/märka vad jag eventuellt gör för fel?

  • Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.
  • Anonym (Igenom)

    Kvinnor kan känna lukten av killar som är ytliga och desperata, du verkar vara en blandning utifrån din TS. Du ser ner på tjejerna i din hemkommun och kallar dem WT, tjejerna du möter i stan kanske också tycker du är WT, det märks när en bonnläpp hamnar i stan. Du ska kunna se ner på kvinnor men kvinnor får inte se ner på dig. Dags att hoppa av sina höga hästar, problemet ligger i dig, inte kvinnorna. Och till slut, lägg ner att dricka. Finns inget så oattraktiv i längden med folk som dricker regelbundet. Dom luktarven som nyktra, blicken bli slö, huden blir färglös och personenr som en zombie.

  • Anonym (c)

    Spontant så verkar du ju vara otroligt fokuserad på yta. Både hos dig själv och hos kvinnor du möter. Sånt, tycker iallafall jag, är otroligt oattraktivt. Vem blir intresserad av en kille som går och fånler mot alla "snygga brudar" han möter? Du kanske ska fokusera lite mer på insidan.

  • Anonym (tjej)

    Vi tjejer har genom egna och andras erfarenheter lärt oss att män är farliga och att man för sin egen säkerhets skull ALDRIG NÅGONSIN ska uppmuntra en okänd man på något sätt whatsoever.

  • Anonym (Flyr_till_vichan)
    Anonym (c) skrev 2018-05-20 14:11:56 följande:

    Spontant så verkar du ju vara otroligt fokuserad på yta. Både hos dig själv och hos kvinnor du möter. Sånt, tycker iallafall jag, är otroligt oattraktivt. Vem blir intresserad av en kille som går och fånler mot alla "snygga brudar" han möter? Du kanske ska fokusera lite mer på insidan.


    Är inte så ytlig egentligen. Det handlar ofta för oss män mer om prestige. Att vi vill visa att vi kan dra till oss attraktiva kvinns. Sedan den man till sist fastnar för kan ju vara allt annat än fotomodell. Men att leka lite på vägen kan väl aldrig vara fel?

    Tror dessutom att ni kvinnor ofta är minst lika ytliga som ni anklagar män för att vara.

  • Anonym (Flyr_till_vichan)
    Anonym (tjej) skrev 2018-05-20 14:12:59 följande:

    Vi tjejer har genom egna och andras erfarenheter lärt oss att män är farliga och att man för sin egen säkerhets skull ALDRIG NÅGONSIN ska uppmuntra en okänd man på något sätt whatsoever.


    Och du talar för alla tjejer?

  • Anonym (Flyr_till_vichan)
    Anonym (Igenom) skrev 2018-05-20 14:11:20 följande:

    Kvinnor kan känna lukten av killar som är ytliga och desperata, du verkar vara en blandning utifrån din TS. Du ser ner på tjejerna i din hemkommun och kallar dem WT, tjejerna du möter i stan kanske också tycker du är WT, det märks när en bonnläpp hamnar i stan. Du ska kunna se ner på kvinnor men kvinnor får inte se ner på dig. Dags att hoppa av sina höga hästar, problemet ligger i dig, inte kvinnorna. Och till slut, lägg ner att dricka. Finns inget så oattraktiv i längden med folk som dricker regelbundet. Dom luktarven som nyktra, blicken bli slö, huden blir färglös och personenr som en zombie.


    Nu blev jag lite intresserad. Känna på lukten, hurdå? Ser mig inte som särskilt desperat och försöker ha en mer "chill" stil, dvs avslappnad. Jag gör dessutom allt för att inte se ut som en bonnläpp. Klär mig i märkeskläder och försöker på det stora hela att se ut som en "city-människa". Jag ska lägga ner att dricka, säger du, trots att det är det enda som faktiskt hjälper mig att kunna ta kontakt med tjejer. Även om det inte är bra för hälsan i längden, är det ett mycket effektivt smörjmedel.

    Och att vara full och go och samtidigt prata med snygga kvinns, samtidigt som det är sommar och sol. Inte mycket går upp emot det.

  • Anonym (Igenom)
    Anonym (Flyr_till_vichan) skrev 2018-05-20 15:13:13 följande:

    Nu blev jag lite intresserad. Känna på lukten, hurdå? Ser mig inte som särskilt desperat och försöker ha en mer "chill" stil, dvs avslappnad. Jag gör dessutom allt för att inte se ut som en bonnläpp. Klär mig i märkeskläder och försöker på det stora hela att se ut som en "city-människa". Jag ska lägga ner att dricka, säger du, trots att det är det enda som faktiskt hjälper mig att kunna ta kontakt med tjejer. Även om det inte är bra för hälsan i längden, är det ett mycket effektivt smörjmedel.

    Och att vara full och go och samtidigt prata med snygga kvinns, samtidigt som det är sommar och sol. Inte mycket går upp emot det.


    Man utsöndrar hormoner i luften, svårt att sätta fingret på men det känns liksom.

    Precis, du försöker att passa in, det syns och märks. Men det är inte ditt utseende, har ingen betydelse hur mycket mycket man sminkar en gris ett piffar upp en Saab, det är fortfarande en gris och ingen kvinna, bilen är en Saab oavsett om man försöker piffa upp den till en BMW.

    Du använder alkohol som ett medel för att döva ett problem istället för att ta tag i det. Det fega och enkla vägen som bara leder ner till botten.
  • Anonym (Flyr_till_vichan)
    Anonym (Igenom) skrev 2018-05-20 15:36:00 följande:
    Man utsöndrar hormoner i luften, svårt att sätta fingret på men det känns liksom.

    Precis, du försöker att passa in, det syns och märks. Men det är inte ditt utseende, har ingen betydelse hur mycket mycket man sminkar en gris ett piffar upp en Saab, det är fortfarande en gris och ingen kvinna, bilen är en Saab oavsett om man försöker piffa upp den till en BMW.

    Du använder alkohol som ett medel för att döva ett problem istället för att ta tag i det. Det fega och enkla vägen som bara leder ner till botten.
    Ok, men hur fan ska jag göra då? Det ställs ju så höga krav på män idag så man vet snart inte hur man ska vara. Kanske ska jag bli en sådan där ful hipster och odla helskägg och odla mina egna grönsaker, det verkar ju som om det är attraktivt för kvinnor med män som ser ut som luffare idag.

    Jag har fått höra sen barnsben att man lyckas bäst med det mesta om man är välklädd och socialt smidig, men det gäller kanske inte längre?

    Har du några tips och råd, du som vet allt?

  • goodgal164

    När man som tjej (i alla fall jag) har blivit van av att få dregliga kommentarer och människor som ler som kommer fram och frågar om telefonnummer (99% vill bara ligga med en), en del som till och med inte tar ett nej utan går efter och tjatar, blir det lätt att man drar alla män över en kant. Det är extremt mycket värre i storstan än i småstäder. Och jag förmodar att du mestadels ler mot de tjejer som har ett fint yttre, så det blir ganska uppenbart för tjejer som oss vad du vill. Du har ju uppenbarligen gett det där smajlet pga att du blev attraherad av det yttre.

    Det är i alla fall min uppfattning. Sen finns det vi kvinnor som är upptagna också, och min kille skulle bli svartsjuk om jag gick och smajlade mot varenda främmande kille som log mot mig. Så de flesta som snear dig när du glor/ler är nog kvinnor med en annan man i tankarna.

  • Anonym (Sussie)

    Bor i en storstad men är själv född på landet och oavsett vart du kommer ifrån är du en typ av kille jag undviker så mycket jag bara kan. Din TS och dina svar får dig att verka ungefär lika djup som en vattenpöl. Det är så uppenbart att utseende är det enda du bryr dig om. Du verkar inte vilja ha en flickvän utan snarare ett kuttersmycke du kan visa upp så att andra ska beundra dig. Du har inget intresse av att se tjejerna som människor och lära känna dem. Den desperation vissa har skrivit om här är väldigt uppenbar för tjejer och något som syns lång väg.

    Och ja, ALLA tjejer har hela tiden i bakhuvudet att den främmande killen som kommer fram potentiellt är farlig. Det är vad samhället lär oss.

Svar på tråden Är trött på storstadsdivor till brudar som bara ser ner på en.