• MalinpMalin

    Mallorca eller Grekland??

    Jag min syster och vår farmor planerar resa till medelhavet i sommar ska bli supertrevligt men vi har lite beslutsångest om vart vi ska åka. Vi är ute efter sol och bad samt lite utflykter. Ställena i Grekland vi funderar mest på är Kreta eller Rhodos. 
    Undrar därför vart som är bäst att åka till, har sett att Mallorca verkar ha himla trevliga stränder men det känns inte lika genuint som Rhodos som ser så himla mysig ut samtidigt som stränderna där verkar vara lite sådär med stenar osv. Vad tycker ni, vart är bäst att åka?
    Mycket tacksam för svar

  • Svar på tråden Mallorca eller Grekland??
  • Duckan

    Nu har inte jag varit i Grekland sen -94, då Kreta, så jag ska inte säga så mycket om det, men jag gillar verkligen Mallorca. Lite stadsliv i Palma och massa trevliga utflyktsmål utanför. Valdemossa, Deia, Soller osv.

  • MalinpMalin

    Det hotellet vi hittade fanns i Alcudia, har förstått att det är mycket barnfamiljer men hur är det annars där?

  • Duckan

    Vi har varit där 2 ggr och det är absolut helt okej, men vi föredrar att hålla oss närmare Palma.
    Bott några gånger i Playa de Palma och gör så även i sommar.

  • cloudberry79

    Jag har besökt alla tre ställena de senaste åren och rekommenderar absolut Kreta, nordvästra sidan. Badorterna väster om Chania är långgrunda sandstränder och man kan både uppleva den grekiska bykänslan samtidigt som det är nära till storstaden Chania om man vill åka på utflykter eller båtturer. Fint om man vill snorkla också.


    Just NO.
Svar på tråden Mallorca eller Grekland??