• Ereya

    Vi som just plussat :D

    Hej!

    Jag plussade svagt på BIM+2 i helgen men ett plus är ju alltid ett plus. Jag har laddat ner appar, lusläst varenda mening om v.5, har massor av symptom men har någonstans ej begripit att det händer på riktigt. Fler som nyligen plussat och vill följas åt genom symptom, tankar och annat som dyker upp? Välkomna hit! <3

  • Svar på tråden Vi som just plussat :D
  • FruBlå

    Hej! Jag plussade för en vecka sedan, den 14/5 och jag har fortfarande väldigt svårt att förstå det! Vi har försökt aktivt sedan oktober 2016 så antagligen spelar väntande in i det också. Är det verkligen på riktigt nu liksom? Just nu så är jag först och främst glad bara att jag kan bli gravid öht och blir glad varje gång jag går på toa och jag inte har någon blödning!

  • Magnolian89

    Hej! Vi plussade den 17/5 och det känns så otroligt fantastiskt. Vi har dock ingen aning om hur långt gånger det är då sista mensen var i februari. Men då det vart dödsfall i familjen i februari så har jag hela tiden skyllt på att det vart stressigt och väldigt mycket för mig som gjort att mensen inte kommit. Tog ett test i mars som va negativt men nu plussade vi efter många symptom som inte gick att förneka längre ???? På onsdag ska vi till läkaren först för mätning och bedömning om hur långt vi kommit och sedan träffa BM. Har ni andra känner av några symptom än?

  • Litehemlig

    Hej! Plussade svagt igår morse, lite starkare idag men ännu otroligt svagt! Livrädd för missfall (har i bagaget), men ska försöka intala mig att jag ju faktiskt är gravid!

  • hejhejhejhaj

    Jaaaaaag! Borde vara i v 4+5 idag. Första graviditeten (utöver en abort under gymnasiet) så jag är både livrädd och nervös över att någonting ska gå fel. 


    Jag är lite rädd för utomkvedshavandeskap då jag haft huggande, störiga smärtor på vänster sida av "mensmagen" vid flera tillfällen. Riktigt läskigt tycker jag, men förhoppningsvis ingen fara. 


    Har så otroligt ont i brösten bara och de har svällt till sin dubbla storlek bara den senaste veckan. Någon mer som känner av något liknande? 

  • hejhejhejhaj
    FruBlå skrev 2018-05-21 07:58:31 följande:

    Hej! Jag plussade för en vecka sedan, den 14/5 och jag har fortfarande väldigt svårt att förstå det! Vi har försökt aktivt sedan oktober 2016 så antagligen spelar väntande in i det också. Är det verkligen på riktigt nu liksom? Just nu så är jag först och främst glad bara att jag kan bli gravid öht och blir glad varje gång jag går på toa och jag inte har någon blödning!


    Känner ingen känslan! Har inte försökt alls lika länge men varje gång jag går på toaletten och det inte är mens där blir jag helt... ställd. Oavsett om det skulle gå fel senare är jag ju gravid nu och det är så himla överväldigande!
  • Jilka
    FruBlå skrev 2018-05-21 07:58:31 följande:

    Hej! Jag plussade för en vecka sedan, den 14/5 och jag har fortfarande väldigt svårt att förstå det! Vi har försökt aktivt sedan oktober 2016 så antagligen spelar väntande in i det också. Är det verkligen på riktigt nu liksom? Just nu så är jag först och främst glad bara att jag kan bli gravid öht och blir glad varje gång jag går på toa och jag inte har någon blödning!


    Jag känner exakt samma :) Plussade i onsdags, är på v 4+3 idag, så supertidigt fortfarande. Har också försökt sedan oktober 2016, men via sjukvården hela tiden då jag är ensamstående. Efter första ivf-försöket nu så lyckades det. Jag känner som du - jag KAN bli gravid!!! Oavsett hur det går så vet jag det. Och jag ska försöka att inte oroa mig för mycket än på några veckor utan bara för var dag som går vara tacksam att jag faktiskt är gravid :) 
  • Jilka
    hejhejhejhaj skrev 2018-05-21 15:56:54 följande:

    Jaaaaaag! Borde vara i v 4+5 idag. Första graviditeten (utöver en abort under gymnasiet) så jag är både livrädd och nervös över att någonting ska gå fel. 


    Jag är lite rädd för utomkvedshavandeskap då jag haft huggande, störiga smärtor på vänster sida av "mensmagen" vid flera tillfällen. Riktigt läskigt tycker jag, men förhoppningsvis ingen fara. 


    Har så otroligt ont i brösten bara och de har svällt till sin dubbla storlek bara den senaste veckan. Någon mer som känner av något liknande? 


    Jag har haft huggande, stickande, slitande och molande känslor i livmodertrakten i ca en vecka. Jag hoppas att det är detta som är växtvärk, men inte vet jag för det är första gången jag är gravid :) Mina bröst har inte växt så mycket än så där kan jag inte säga så mycket.  
  • Pillan28

    Hej! Jag plussade förra söndagen (13/5) och är nu i vecka 5+1. Det är första barnet och det känns fortfarande overkligt då jag inte har några symtom alls.. har ni någon erfarenhet och i vilken vecka har ni börjat känna symtom? :)

    Jag vill så himla gärna att dessa första veckor ska gå snabbt så vi snart kan berätta för våra närmaste.. vill skrika ut till hela världen att jag är gravid men samtidigt är det lite mysigt att det än sålänge bara är vår "hemlis" :) hur har ni gjort/tänkt att göra med att berätta för nära och kära?

    Kul att följas åt och ha några att utbyta tankar med!

  • Ereya

    Prata på tjejer, roligt att ni hittade hit <3

    Jag fick en känsla igår kväll, en sekund bara, men att något var fel. Idag började jag blöda. Så... Ja. Ni får gärna fortsätta diskutera och byta tankar här, trots att ts backar bort. Stort lycka till och jag håller tummarna att det går vägen för er alla <3

  • hejhejhejhaj
    Ereya skrev 2018-05-21 16:40:20 följande:

    Prata på tjejer, roligt att ni hittade hit <3

    Jag fick en känsla igår kväll, en sekund bara, men att något var fel. Idag började jag blöda. Så... Ja. Ni får gärna fortsätta diskutera och byta tankar här, trots att ts backar bort. Stort lycka till och jag håller tummarna att det går vägen för er alla <3


    Åh, nej. Skickar alla kramar jag kan.
Svar på tråden Vi som just plussat :D