• Äldre 20 May 23:28
    2206 visningar
    2 svar
    2
    2206

    Vad kan chanserna vara?

    Hej! Jag är 25 år, har pcos och ingen regelbunden ägglossning. Jag önskar att jag kunde få ett barn men känns lite hopplöst just nu. :/

    Har använt natural cycles i ca ett år och i höstas hade jag ägglossning flera gånger, hyfsat regelbundet med ca 37 dagars cykel. Prövade en gång och det tog sig direkt, men fick MA som upptäcktes i v 12, fostret var bara ca 7 v. Detta var i slutet av januari och nu i maj har jag ännu inte haft ägglossning sedan missfallet, dock två mensblödningar.

    Jag funderar på att pröva ägglossningsstimulering, men är osäker på biverkningar och sånt. Är det någon som vet hur vanligt det är att man blir gravid av detta och föder ett levande barn? Jag skulle ju helst slippa medicin men förstår inte varför jag har ägglossning ibland och ibland inte. Är frustrerande då jag inte upplever att jag gjorde något annorlunda i höstas?

    Någon som varit i liknande sits och har några tips? Jag försöker leva hälsosamt, inga sötsaker och sånt förutom en del frukt. Verkar som att vissa blir bättre av lågkolhydratkost, men jag gillar verkligen inte kött så känns inte hållbart om det finns andra lösningar.

  • Svar på tråden Vad kan chanserna vara?
  • Anonym (anony­ma tjejen­)
    Äldre 24 May 09:00
    #1

    Ett tips kan vara att du kontaktar en privat gyn och får Letrazol utskrivet. Har läst om många med PCOS som lyckas med hjälp av det.

    Lycka till !

  • Anonym (anony­ma tjejen­)
    Äldre 24 May 09:01
    #2

    Sorry, Letrozol heter det.

Svar på tråden Vad kan chanserna vara?