• Äldre 20 May 23:34
    14659 visningar
    20 svar
    20
    14659

    En ledsen pappa


    Dessa sms fick jag ikväll utav mitt ex (Hon skall egentligen inte skriva till mig i huvudtaget) och Love är våran son som bor hemma hos henne. Hon skickar alltå en bild på en främmande människa som bär på min son på axlarna, sedan skriver att Love tycker det är roligt, jag blir lite ledsen men tänker att det kan vara en kompis pappa som dem umgås med eller någon bror som jag faktiskt aldrig träffat innan, men ännu senare får jag ett text meddelande att det inte bara är jag som blir kallad Pappa, då vet jag att hon har träffat någon ny.  

    Vad jag är mest rädd för i livet just nu är att hon någon gång skulle träffa någon ny som skulle finnas där för min son varje dag och att jag på något sätt skulle glömmas bort. Att en helt främmande man för mig skulle bli kallad pappa ut av min egen son, detta är min knasiga fantasi som oroar mig rejält och har påverkat mig en hel del. Men ikväll fick jag dessa sms där mamman försöker få en reaktion från mig, hon försöker krypa mig under skinnet och få mig att må dåligt, jag svarar så klart inte på hennes sms då situation bara blir värre då mamman blir ännu mer aktiv att få skriva till mig (vilket hon ändå gör) men detta påverkar mig så otroligt, de flesta sms bryr jag mig inte om eller bara läser lite snabbt men just detta jag fick ikväll gör mig så hemskt ledsen. SOC har sagt till henne flertal gånger att inte skriva till mig men vilket hon fortsätter att göra, vilket är underligt då hon har så mycket hat mot mig, vilket man blir påmind om i de flesta sms. Jag vet inte vad jag skall göra, jag borde polisanmäla för all den psykisk våld jag egentligen får stå ut med men jag kan inte säga varför jag ännu inte gjort det även då jag blir påmind om det från framförallt SOC dem själva. Jag kan heller inte blocka Mamman, tänkt om det händer något allvarligt med våran son? då vill jag veta det på stutts! samt att alla dessa sms jag får stå ut med att jag är en dålig pappa osv... så sparar jag bevis om psykiskt våld, tänker jag.... men hur mycket mer skall jag behöva stå ut med egentligen får jag även höra... kränkande sms gång på gång. 

    Jag träffar min son ca: 3 ggr i veckan och det skall med tiden trappas upp. Det har ej funkat i början mellan mig och mamman då vår son föddes så därför har det blivit så att hon är boende förälder och jag får olika tider i veckan att träffa honom med personal eftersom det inte är en god idé att mamman och jag ses själva under överlämningarna. mycket Kortfattat. 
  • Svar på tråden En ledsen pappa
  • Anonym (Hoja)
    Äldre 21 May 00:25
    #1

    Påminner om typiskt gråbopack.

    Hör av dig till familjerätten och funkar inte det så stäm henne på din rätt till umgänget. End of story.

  • Äldre 21 May 00:42
    #2

    Jag har rätt till umgänge vilket jag beskriver. 3 gånger i veckan med utökat inom tid. gråbopack?

  • Anonym (Ledse­n)
    Äldre 21 May 01:06
    #3

    Hej ledsna pappan.

    Så tråkigt att höra det du går igenom. Min historia har både likheter och skillnader, så jag ska inte påstå att jag har alla svaren. Dock fick jag tipset här att skaffa ett ombud som kan sköta kommunikationen med ditt ex. Då kan du faktiskt blocka henne. Ett ombud kommer inte godkänna att skicka vidare provokationer.

    Sedan vad gäller vårdnaden så förstår jag inte helt. Du skriver att hon är boendeförälder men det innebär ju inte att hon per automatik har ensam vårdnad? Så då är det inte upp till henne att diktera när du får träffa din son. Stå på dig och stå upp för din rätt!

    Sedan vad gäller rädslan för att din son ska kalla en annan man för pappa - där är beskedet mindre muntert. Det är ingenting som du kan styra över. Men om du finns där och är en närvarande pappa som dessutom träffar din som 3 av 7 dagar per vecka så är det ingen risk att någon annan man stjäl din papparoll. Däremot kan det vara bra med en extra bonuspappa om mamman är knäpp på sin tid. Då kanske din son har en förälder (om än inte biologisk) som kan ge ett bra bemötande även på den andra halvan av tiden.

    Hoppas det reder upp sig. Och igen; förstår verkligen att det här tar hårt på dig.

  • Äldre 21 May 03:19
    #4

    Vi har delad vårdnad. men eftersom inte kommunikationen fungerar mellan oss så här det blivit att jag har honom 3 ggr veckan några timmar per gång med personal för hon och jag hade aldrig kunnat sköta detta snyggt. hoppas på mer tid snart som möjligt..

  • Anonym (Nina)
    Äldre 21 May 07:24
    #5

    Fy fan för henne! Tycker inte hon sätter sitt barn främst när hon beter sig sådär! Kämpa Ts!

  • Anonym (iop)
    Äldre 21 May 07:59
    #6

    Är hela umgänget övervakat eller bara överlämningen?

  • Äldre 21 May 11:31
    #7

    Det var i början hela umgänget, men nu är det bara överlämningen. Vi är oftast på en öppen förskola där det finns personal som både jag och min son känner oss trygga vid så personalen finns ju omkring hela tiden, eftersom jag bor inte i närheten så stannar vi kvar där för att leka och så, sen så ifall jag har ett längre umgänge och det finns tid att dra iväg och göra något annat så visst gör jag det i så fall  utan personal :) jag har fått mkt hjälp ut av personalen som har stöttat mig och hjälpt mig mycket.

  • Äldre 21 May 13:07
    #8

    Att mamman kan göra så här. Det är grymt och inte barnets bästa. Att hon inte skäms!

  • Äldre 22 May 10:56
    #9
    mangoraja18 skrev 2018-05-21 11:31:10 följande:

    Det var i början hela umgänget, men nu är det bara överlämningen. Vi är oftast på en öppen förskola där det finns personal som både jag och min son känner oss trygga vid så personalen finns ju omkring hela tiden, eftersom jag bor inte i närheten så stannar vi kvar där för att leka och så, sen så ifall jag har ett längre umgänge och det finns tid att dra iväg och göra något annat så visst gör jag det i så fall  utan personal :) jag har fått mkt hjälp ut av personalen som har stöttat mig och hjälpt mig mycket.


    Men gör ditt bästa för det ska fortsätta så

    ch försök ignirera de dör meddelanden. Bemöt henne korrekt oavsett vad hon hittar på så du inte riskerar förstöra någonting.
  • Anonym (S)
    Äldre 22 May 11:00
    #10

    Vilka jävla skitmorsor det finns. Vissa borde inte få ha barn.

  • Äldre 22 May 17:48
    #11
    +1

    Vad händer om du svarar henne något i stil med: "Vad bra att Love trivs när han är hos dig/er."

    Då faller hennes provokation platt.

  • Äldre 22 May 17:50
    #12

    Vad händer om du svarar henne något i stil med: "Vad bra att Love trivs när han är hos dig/er."

    Då faller hennes provokation platt.

  • Anonym (Sara)
    Äldre 22 May 20:52
    #13
    mangoraja18 skrev 2018-05-20 23:34:21 följande:

    Dessa sms fick jag ikväll utav mitt ex (Hon skall egentligen inte skriva till mig i huvudtaget) och Love är våran son som bor hemma hos henne. Hon skickar alltå en bild på en främmande människa som bär på min son på axlarna, sedan skriver att Love tycker det är roligt, jag blir lite ledsen men tänker att det kan vara en kompis pappa som dem umgås med eller någon bror som jag faktiskt aldrig träffat innan, men ännu senare får jag ett text meddelande att det inte bara är jag som blir kallad Pappa, då vet jag att hon har träffat någon ny.  

    Vad jag är mest rädd för i livet just nu är att hon någon gång skulle träffa någon ny som skulle finnas där för min son varje dag och att jag på något sätt skulle glömmas bort. Att en helt främmande man för mig skulle bli kallad pappa ut av min egen son, detta är min knasiga fantasi som oroar mig rejält och har påverkat mig en hel del. Men ikväll fick jag dessa sms där mamman försöker få en reaktion från mig, hon försöker krypa mig under skinnet och få mig att må dåligt, jag svarar så klart inte på hennes sms då situation bara blir värre då mamman blir ännu mer aktiv att få skriva till mig (vilket hon ändå gör) men detta påverkar mig så otroligt, de flesta sms bryr jag mig inte om eller bara läser lite snabbt men just detta jag fick ikväll gör mig så hemskt ledsen. SOC har sagt till henne flertal gånger att inte skriva till mig men vilket hon fortsätter att göra, vilket är underligt då hon har så mycket hat mot mig, vilket man blir påmind om i de flesta sms. Jag vet inte vad jag skall göra, jag borde polisanmäla för all den psykisk våld jag egentligen får stå ut med men jag kan inte säga varför jag ännu inte gjort det även då jag blir påmind om det från framförallt SOC dem själva. Jag kan heller inte blocka Mamman, tänkt om det händer något allvarligt med våran son? då vill jag veta det på stutts! samt att alla dessa sms jag får stå ut med att jag är en dålig pappa osv... så sparar jag bevis om psykiskt våld, tänker jag.... men hur mycket mer skall jag behöva stå ut med egentligen får jag även höra... kränkande sms gång på gång. 

    Jag träffar min son ca: 3 ggr i veckan och det skall med tiden trappas upp. Det har ej funkat i början mellan mig och mamman då vår son föddes så därför har det blivit så att hon är boende förälder och jag får olika tider i veckan att träffa honom med personal eftersom det inte är en god idé att mamman och jag ses själva under överlämningarna. mycket Kortfattat. 


    Förlåt men vilken fruktansvärt omogen tjej. Är hon så korkad att hon inte fattar att du blir sårad eller vill hon bara göra dig ledsen? Sjuk tjej...
  • Äldre 22 May 22:48
    #14
    +1

    Tråkig situation du hamnat i TS.

    Mitt råd är att göra som du redan gör och ignorera hennes text. Men spara ALLT. Man vet aldrig ifall det kan behövas i framtiden.

    Oroa dig inte för att han kallar en annan snubbe för pappa. Jag har varit bonus pappa några år nu och träffar min bonus dotter mer än hon träffar sin egna pappa. Dock kommer jag alltid vara nummer två för henne (eller snarare tre efter mamman).

    Barn vet vilka som är deras 'riktiga' föräldrar.

    Stå på dig och lycka till!

  • Äldre 23 May 17:41
    #15
    Anonym (Sara) skrev 2018-05-22 20:52:05 följande:

    Förlåt men vilken fruktansvärt omogen tjej. Är hon så korkad att hon inte fattar att du blir sårad eller vill hon bara göra dig ledsen? Sjuk tjej...


    Hon vill enbart såra tyvärr det ända hon är bra på. har exempel på sms jag fick senast idag

  • Äldre 23 May 18:43
    #16
    +1

    En mardröm. Mycket svårt för dig att vara vuxen och behärskad, kärleksfull pappa och samtidigt så ledsen. Håll ut. Gör inget dumt. Hon försöker att få dig över gränsen...

    Av det jag läser från henne märker jag förstås hat och hämnd men också någon sorts svagt eko av kärlek och saknad. Lämnade du henne pga hennes psykiska instabilitet?

    Om hon har förmågan till självreflektion och fick lista tre saker hon saknar, vad skulle det vara? Om du gissar?

  • Anonym (....)
    Äldre 23 May 18:52
    #17
    +1

    Skicka inte med honom grejer utan behåll kläder och diverse för dig själv, så kan hon inte sälja det.

    Och skulle jag vara du skulle jag ta kontakt med ett ombud på en gång och låta all kommunikation ske där igenom. Blocka henne. Spara alla SMS så du kan visa vid eventuell rättegång i framtiden. Verkar vara en jävligt omogen tjej du har barn med, tyvärr.

  • Äldre 23 May 19:07
    #18
    Anonym (....) skrev 2018-05-23 18:52:21 följande:

    Skicka inte med honom grejer utan behåll kläder och diverse för dig själv, så kan hon inte sälja det.

    Och skulle jag vara du skulle jag ta kontakt med ett ombud på en gång och låta all kommunikation ske där igenom. Blocka henne. Spara alla SMS så du kan visa vid eventuell rättegång i framtiden. Verkar vara en jävligt omogen tjej du har barn med, tyvärr.


    Bra svar!

    TS du har ju bevis på att hon anvämnder sonen som vapen mot dig. Detta drabbar din son. Ring Soc eller vad det nu blir för mydighet som kan hjälpa.

    Fortsätt och håll huvudet kallt! Svara inte på hennes elaka SMS och om du måste svara så gör det INTE när du är arg. (Lättare sagt en gjort, jag vet...)
  • Äldre 23 May 19:40
    #19

    Fy fasen. Lider med dig!

    Men för säkerhets skull - lägg inte ut mer dumpar här eller avslöja mer som kan göra att ni går att identifiera. Det är onödigt att ge henne chansen att gorma över ?att ha blivit uthängd på nätet? (obs: tycker inte att du hänger ut, men hon kan säkert få det till det).

    Sen tänker jag att du kanske kan försöka se varje skickat mess från henne som 1 poäng till till dig... Då kan du vända känslan av att de där messen tar ner dig till att de faktiskt är till fördel för dig i kampen för rätten till din son.

  • Fredri­ca
    Äldre 25 May 06:45
    #20
    mangoraja18 skrev 2018-05-20 23:34:21 följande:

    Dessa sms fick jag ikväll utav mitt ex (Hon skall egentligen inte skriva till mig i huvudtaget) och Love är våran son som bor hemma hos henne. Hon skickar alltå en bild på en främmande människa som bär på min son på axlarna, sedan skriver att Love tycker det är roligt, jag blir lite ledsen men tänker att det kan vara en kompis pappa som dem umgås med eller någon bror som jag faktiskt aldrig träffat innan, men ännu senare får jag ett text meddelande att det inte bara är jag som blir kallad Pappa, då vet jag att hon har träffat någon ny.  

    Vad jag är mest rädd för i livet just nu är att hon någon gång skulle träffa någon ny som skulle finnas där för min son varje dag och att jag på något sätt skulle glömmas bort. Att en helt främmande man för mig skulle bli kallad pappa ut av min egen son, detta är min knasiga fantasi som oroar mig rejält och har påverkat mig en hel del. Men ikväll fick jag dessa sms där mamman försöker få en reaktion från mig, hon försöker krypa mig under skinnet och få mig att må dåligt, jag svarar så klart inte på hennes sms då situation bara blir värre då mamman blir ännu mer aktiv att få skriva till mig (vilket hon ändå gör) men detta påverkar mig så otroligt, de flesta sms bryr jag mig inte om eller bara läser lite snabbt men just detta jag fick ikväll gör mig så hemskt ledsen. SOC har sagt till henne flertal gånger att inte skriva till mig men vilket hon fortsätter att göra, vilket är underligt då hon har så mycket hat mot mig, vilket man blir påmind om i de flesta sms. Jag vet inte vad jag skall göra, jag borde polisanmäla för all den psykisk våld jag egentligen får stå ut med men jag kan inte säga varför jag ännu inte gjort det även då jag blir påmind om det från framförallt SOC dem själva. Jag kan heller inte blocka Mamman, tänkt om det händer något allvarligt med våran son? då vill jag veta det på stutts! samt att alla dessa sms jag får stå ut med att jag är en dålig pappa osv... så sparar jag bevis om psykiskt våld, tänker jag.... men hur mycket mer skall jag behöva stå ut med egentligen får jag även höra... kränkande sms gång på gång. 

    Jag träffar min son ca: 3 ggr i veckan och det skall med tiden trappas upp. Det har ej funkat i början mellan mig och mamman då vår son föddes så därför har det blivit så att hon är boende förälder och jag får olika tider i veckan att träffa honom med personal eftersom det inte är en god idé att mamman och jag ses själva under överlämningarna. mycket Kortfattat. 


    Det där gör hon bara för att hon vill komma åt dig..

    Det är inte ett normalt eller vänligt beteende.

    Du borde blockera henne. Överallt. Om hon vill nå dig så kan hon ringa på skyddar nr eller så får hon sköta kontakten med dig via soc.

    Låter som att hon är ute efter hämnd.

    Men du ska veta att - ord sårar men tystnad knäcker - så -knäck- henne med tystnad. Bara försvinn ur hennes liv.

    Byta nr. Allt går att ordna om du själv vill.

    Jag fick själv byta nr för att mitt x inte skulle kunna söka min uppmärksamhet och endast soc hade mitt nr avseende vårt barn så jag vet vad jag talar om.

    Allt går att lösa om man vill
Svar på tråden En ledsen pappa