• Äldre 21 May 12:09
    1244 visningar
    5 svar
    5
    1244

    Hur fungerar det här med ägglossningstest?

    Jag känner mig riktigt förvirrad just nu.

    Jag hade min senaste mens 1-5 maj och skulle

    denna månad kolla ägglossningen med stickor.

    Enligt instruktionerna började jag testa 4 dagar innan

    beräknad ägglossning. Dom tre första dagarna fick

    jag svaga streck på testen och blev jätte glad för jag

    tänkte att snart skulle ägglossningen komma.

    Men idag (dag fyra) kommer det inte ens fram ett svagt

    streck. Har jag missat ägglossningen eller vad händer?

    Någon som har erfarenhet eller koll som kan förklara?

  • Svar på tråden Hur fungerar det här med ägglossningstest?
  • Äldre 21 May 14:40
    #1

    En kvinna har ca 10 ÄL på ett år, så du kan ha en månad utan ÄL.

  • Anonym (sveja­n)
    Äldre 24 May 12:19
    #2

    En ägglossning kan man uppmärksamma på flera vis.
    Det brukar förekomma trådaktiva flytningar, äl-värk, mjuk livmodertapp som står högt (du kan känna den utan risk: www.wikihow.com/Feel-Your-Cervix)

  • Anonym (A)
    Äldre 24 May 12:29
    #3

    Strecket på ägglossningstest säger ingenting om den inte är lika stark, eller starkare, som kontrollstrecket. Linjen kan bli mörkare sen ljusare, sen mörkare, sen helt borta för att sen helt plötsligt vara positivt eller hur som helst annat. Har flera gånger varit med om att linjen varit väldigt stark för att sen bli svagare och svagare ett par dagar och sen bam - positivt från ingenstans. Har även varit med om att det byggts upp och linjen faktiskt blir mörkare och mörkare tills det blir positivt. Ofta finns det ett streck där alltid/nästan alltid, men det är bara när det är lika starkt/starkare som det betyder något. Så nej, det betyder inte att du nödvändigtvis missat det. Det är bara att fortsätta testa, helst 2 gånger om dagen för att vara säker.

  • Anonym (anony­m)
    Äldre 7 Jun 16:34
    #4
    Sandiieliie skrev 2018-05-21 12:09:51 följande:

    Jag känner mig riktigt förvirrad just nu.

    Jag hade min senaste mens 1-5 maj och skulle

    denna månad kolla ägglossningen med stickor.

    Enligt instruktionerna började jag testa 4 dagar innan

    beräknad ägglossning. Dom tre första dagarna fick

    jag svaga streck på testen och blev jätte glad för jag

    tänkte att snart skulle ägglossningen komma.

    Men idag (dag fyra) kommer det inte ens fram ett svagt

    streck. Har jag missat ägglossningen eller vad händer?

    Någon som har erfarenhet eller koll som kan förklara?


    Jag kan rekommendera Clearblue digitala ägglossningstest, de som visar tom cirkel, blinkande smiley och fast lysande smiley, den har vi använt och haft sex en gång per dag från att den blinkande visades till att den fast lysade visades och det har funkat varje gång för oss. De är mycket enklare att läsa av, än att försöka läsa av de som har svaga streck.
  • F17
    Äldre 7 Jun 16:39
    #5

    Jag blir helt dum utav att göra dom här ägglossningstesterna. Första dagen utav den senaste mensen var 21maj och enligt mens kalendern jag har på mobilen så var min ägglossning beräknad 3juni men jag började göra testen 2 dagar innan den beräknade ägglossning. 1 juni var det en tom cirkel. 2 juni alltså dagen innan beräknad ägglossning hade jag en fast glad gubbe och samma dag kände jag att jag hade ägglossning då jag alltid får ont, så vi körde på samma kväll och dagen efter den 3e juni enligt ägglossnings datumet enligt appen jag använder hade jag den tråkiga tomma cirkeln på testen ???? jag lyckades bara ha den fasta glada gubben mellan dom tre dagarna alltså..

    ???????????? och nu sex dagar efter den glada gubben har jag blinkande glad gubbe ???????????? och min mens beräknas komma om 10 dagar fattar noll. Kan jag vara gravid elr är dom här testerna värdelösa?

Svar på tråden Hur fungerar det här med ägglossningstest?