• Anonym (Blir ledsen)

    Örebro - Ungdomar är otrevliga?!

    Det här kommer låta töntigt, men jag har nästan aldrig varit med om mobbning i mitt liv förut.

    Men nu har jag flyttat till Örebro, och jag tycker att ungdomar muckar gräl. Det blir elaka kommentarer så som ''Vad glor du på?!?!!''.


     


    Ungdomar som gör konstiga ljud bakom en. Man inbillar sig att de bara oskyldigt skämtar med en och försöker få kontakt med en. Så när man då vänder sig om och hälsar och ler. Blir de väldigt elaka på något sätt eller visar upp en negativ attityd.

    Jag kommer ifrån en annan stad, och där fungerar det med att få fin kontakt med ungdomar bland annat.

    Vad är det med Örebro?

    Jag blir lite ledsen och tänker om det är någonting med mig. Jag är nyinflyttad i Örebro...

  • Svar på tråden Örebro - Ungdomar är otrevliga?!
  • Anonym (T)

    Välkommen till Örebro, där du inte rekommenderas gå ensam efter mörkrets inbrott eller munhuggas med denna stads fantastiska ungdomar. Håll dig dessutom borta från vivalla, västhaga, varberga (vissa delar av den) och brickebacken.

  • Anonym (Blir ledsen)
    Anonym (T) skrev 2018-05-21 19:57:25 följande:

    Välkommen till Örebro, där du inte rekommenderas gå ensam efter mörkrets inbrott eller munhuggas med denna stads fantastiska ungdomar. Håll dig dessutom borta från vivalla, västhaga, varberga (vissa delar av den) och brickebacken.


    Men jag är alltså inte ute och cyklar. Ungdomarna är på detta sätt?

    Även de som ser ''oskyldiga'' ut.

    Jag har uppleva ifrån tolvåringar till femtonåriga personer som helt ser rara ut. Men är på något sätt väldigt elaka eller åtminstone har en mycket negativ attityd.

    En tolvåring som ville skaka hand med mig, vart helt plötsligt elak och hotfull.

    En femtonårig tjej som började hojta: ''VAD GLOR DU PÅ?!'' upprepade gånger och började mucka gräl.

    Det har även hänt andra tillfällen där ungdomar, som jag i alla fall trodde ville ha kontakt med mig och skojade. Så jag hälsade de och log. Där de plötsligt fick en annan attityd.

    I min hemstad gick det hemåt att hälsa på vilka människor som helst i princip.


    Varför är Örebro på det här viset? Staden verkar ju vara så trevlig och fin övrigt.


     


     

  • Anonym (T)
    Anonym (Blir ledsen) skrev 2018-05-21 20:09:31 följande:

    Men jag är alltså inte ute och cyklar. Ungdomarna är på detta sätt?

    Även de som ser ''oskyldiga'' ut.

    Jag har uppleva ifrån tolvåringar till femtonåriga personer som helt ser rara ut. Men är på något sätt väldigt elaka eller åtminstone har en mycket negativ attityd.

    En tolvåring som ville skaka hand med mig, vart helt plötsligt elak och hotfull.

    En femtonårig tjej som började hojta: ''VAD GLOR DU PÅ?!'' upprepade gånger och började mucka gräl.

    Det har även hänt andra tillfällen där ungdomar, som jag i alla fall trodde ville ha kontakt med mig och skojade. Så jag hälsade de och log. Där de plötsligt fick en annan attityd.

    I min hemstad gick det hemåt att hälsa på vilka människor som helst i princip.

    Varför är Örebro på det här viset? Staden verkar ju vara så trevlig och fin övrigt.

     

     


    Alltså, varför vill du ens skaka hand med ungdomar? Är du 70+ eller pedofil? I en hyfsat stor stad som Örebro håller alla sig för sig själva. Dom är inte intresserade av o prata med dig, så ignorera dom bara o fortsätt med ditt.
  • Anonym (Blir ledsen)
    Anonym (T) skrev 2018-05-21 20:18:41 följande:
    Alltså, varför vill du ens skaka hand med ungdomar? Är du 70+ eller pedofil? I en hyfsat stor stad som Örebro håller alla sig för sig själva. Dom är inte intresserade av o prata med dig, så ignorera dom bara o fortsätt med ditt.
    Läs om. Det var HAN som ville skaka hand med mig. SOm senare blev hotfull och elak.
  • Anonym (Blir ledsen)
    Anonym (T) skrev 2018-05-21 20:18:41 följande:
    Alltså, varför vill du ens skaka hand med ungdomar? Är du 70+ eller pedofil? I en hyfsat stor stad som Örebro håller alla sig för sig själva. Dom är inte intresserade av o prata med dig, så ignorera dom bara o fortsätt med ditt.
    Ingenting i min TS framkommer ens att jag vill få kontakt med ungdomar, vart får du den tolkningen någonstans?

    Det står ju tydligt att det är de som har attityd.
  • Anonym (T)
    Anonym (Blir ledsen) skrev 2018-05-21 20:26:47 följande:

    Ingenting i min TS framkommer ens att jag vill få kontakt med ungdomar, vart får du den tolkningen någonstans?

    Det står ju tydligt att det är de som har attityd.


    Nånting gör du för att påkalla deras uppmärksamhet. Har bott i ett av "gettona" i flera år o aldrig har nån försökt tala med mig.

    Så några enkla regler du kan följa för ett lyckligare liv i Örebro

    -prata inte med dom

    -skaka inte hand med dom

    -försöker dom få kontakt, ignorera dom

    -glo inte, du kommer be om misshandel genom att göra det,
  • Anonym (Blir ledsen)
    Anonym (T) skrev 2018-05-21 20:34:09 följande:
    Nånting gör du för att påkalla deras uppmärksamhet. Har bott i ett av "gettona" i flera år o aldrig har nån försökt tala med mig.

    Så några enkla regler du kan följa för ett lyckligare liv i Örebro

    -prata inte med dom

    -skaka inte hand med dom

    -försöker dom få kontakt, ignorera dom

    -glo inte, du kommer be om misshandel genom att göra det,

    Örebro är väl ingen ghetto?

    Jag förstår inte riktigt. Hur kan ungdomar vara såhär i en stad?


     


     

  • Anonym (T)
    Anonym (Blir ledsen) skrev 2018-05-21 20:58:49 följande:

    Örebro är väl ingen ghetto?

    Jag förstår inte riktigt. Hur kan ungdomar vara såhär i en stad?

     

     


    Det finns getton i Örebro som i alla större städer. Gör bara som jag skrev så ska du se du får ett lyckligare liv.
  • Anonym (what?)
    Anonym (Blir ledsen) skrev 2018-05-21 20:09:31 följande:

    Men jag är alltså inte ute och cyklar. Ungdomarna är på detta sätt?

    Även de som ser ''oskyldiga'' ut.

    Jag har uppleva ifrån tolvåringar till femtonåriga personer som helt ser rara ut. Men är på något sätt väldigt elaka eller åtminstone har en mycket negativ attityd.

    En tolvåring som ville skaka hand med mig, vart helt plötsligt elak och hotfull.

    En femtonårig tjej som började hojta: ''VAD GLOR DU PÅ?!'' upprepade gånger och började mucka gräl.

    Det har även hänt andra tillfällen där ungdomar, som jag i alla fall trodde ville ha kontakt med mig och skojade. Så jag hälsade de och log. Där de plötsligt fick en annan attityd.

    I min hemstad gick det hemåt att hälsa på vilka människor som helst i princip.


    Varför är Örebro på det här viset? Staden verkar ju vara så trevlig och fin övrigt.


     


     


    Jag bor i Örebro och har gjort i över 20 år. Jag har aldrig mött ungdomar som gör så där (jag arbetar med ungdomar) så jag undrar ju lite i villka kretsar du rör dig. Var bor du, vad jobbar du med osv? 
  • Anonym (what?)

    Dessutom kan man inte dra alla över en kam. Om du har upplevt detta några gånger, betyder inte att "alla" gör så.

    Dialekten kan spela in också, örebroare bor ju i "gnällbältet" som bekant Flört . Jag har bott i bl.a Karlstad också och visst låter allt mycket trevligare på värmländska, så är det bara (beroende på intonationen som är ganska olik den i Närke) 

Svar på tråden Örebro - Ungdomar är otrevliga?!